אומרים שאיש מקצוע מעולה הוא לא בהכרח מנהל טוב וצודקים: כדי לנהל עסק ולנהל עובדים, לא מספיק להיות טוב במקצוע שלך, צריך להיות טוב בניהול של העסק. מדובר כאן בעניין בפני עצמו, כי למעשה ניהול הוא מקצוע של ממש. אז איך מנהלים עובדים נכון? הנה כמה עצות שיעזרו לכם במשימה:
בדקו את תחושותיהם של העובדים וקבלו מהם משוב
הדבר החשוב ביותר בניהול עובדים הוא לדעת להקשיב להם. העובדים יודעים טוב יותר מכולם מה קורה בפועל, כיצד הדברים מתנהלים ביומיום ומה צריך לתקן. מנהל שיודע להקשיב ולקבל ביקורת מהעובדים שלו, הוא מנהל מוצלח שכך יקדם את העובדים שלו, ישפר את עבודתם ויועיל גם לעצמו.
היו נוכחים בשטח
מנהל טוב הוא לא מנהל שיושב במרומי מגדל השן ומשם 'שולט על העולם'. מנהל טוב הוא כזה שיורד לשטח, שבודק איך הדברים נראים בעיניו, ש'מלכלך את הידיים'. אי אפשר לנהל עסק כמו שצריך וזה לא משנה אם מדובר בעסק קטן או בעסק ענק מבלי להיות בשטח, לחוש ולהריח אותו.
האצילו סמכויות
רבים מאִתנו חוששים להעביר חלק מהסמכויות שלנו לאנשים אחרים. הם סומכים רק על עצמם ובטוחים שרק הם יעשו את העבודה כמו שצריך. הכול טוב ויפה, אך מה קורה כאשר מעודף משימות המנהל כמעט קורס, ולמעשה פוגע באיכותה של כל משימה ומשימה בדרך הזו? האצילו סמכויות, הרשו לעצמכם להעביר חלק מהעומס לעובדים אחרים ותראו איך הדברים פועלים בצורה טובה הרבה יותר.
נהלו נוכחות
אחד הדברים שפוגעים יותר מכול בפרודוקטיביות של עסקים הוא נושא האיחורים, לצד חוסר השליטה בשעות העבודה של כלל העובדים. הרי אין כמעט דרך לעקוב אחרי שעות הנוכחות של העובדים שלכם, מבלי לבזבז על כך ימים שלמים.
כיום, ישנם פתרונות מעולים לניהול נוכחות עובדים, כמו שירות ניהול הנוכחות של iCount – שירות נוח שניתן דרך מערכת ניהול החשבונות של החברה, ומאפשר לנהל נוכחות אפילו דרך הסמארטפון, מה שהופך נוח יותר לכם ולעובדים.
הגידו תודה, פרגנו והעצימו
הדבר האחרון, ואולי החשוב ביותר, הוא לא לשכוח לתת לעובדים תחושה שהם חשובים ומוערכים. הגידו להם תודה על עצה חשובה, פרגנו להם על ביצועים מצוינים והעצימו אותם. זה יתרום לכל אחד ואחד מהם, ובוודאי לכם ולעסק.