בעלי עסקים – איך לנהל נכון את ההוצאות?

ההבדל בין קבלה לחשבונית

כששואלים מהו עסק מצליח, כולם יודעים לדקלם שמדובר בעסק שעושה הרבה כסף ונהנה מהרבה הכנסות. על פניו נראה שזה נכון, אבל מה קורה אם עסק מסוים אכן מצליח להכניס הרבה כסף, אבל כדי שזה יקרה מוציא אפילו יותר? ברור שזהו מצב לא אידיאלי וחשוב לבחון אותו לעומק. באופן מפתיע הרבה מאוד עסקים מוציאים יותר ממה שהם מכניסים, לא בגלל מודל עסקי לא נכון אלא רק בגלל ניהול הוצאות לא מסודר. אם כך – איך מתבצע ניהול הוצאות מקצועי, אילו כלים יכולים לסייע ומה החשיבות של ניהול הוצאות חכם לעסק? כל התשובות בפניכם!

איך נדע שאנו מנהלים נכון את ההוצאות בעסק?

ניהול הוצאות לעסק הוא משימה בהחלט מורכבת וצריך להגיד את זה קודם כל. כדי להכניס ולהרוויח, עסקים צריכים לנהל לא מעט הוצאות שונות – קניית סחורה, דמי שכירות, משכורות לעובדים, רכב ודלק וכן הלאה. ההוצאות האלה מצטברות מדי חודש וכשמשתמשים בדרכים שונות לתשלום, קשה מאוד לעקוב אחרי הכסף ואחרי כל ההוצאות. זה נעשה אפילו מסובך יותר כאשר בעל העסק משתמש בחשבון משותף לניהול העסק ולניהול משק הבית.

כדי לקבל תמונה ברורה לגבי ההוצאות וההכנסות של העסק, חשוב להקפיד על שני דברים – סדר וארגון של כלל ההוצאות, רצוי במערכת אחת קלה ופשוטה לתפעול (מיד נגע בזה) ומעקב אחרי המספרים על בסיס קבוע. הרבה בעלי עסקים חוששים להסתכל על המספרים בעיניים וזוהי טעות גדולה. מי שרוצה לנהל עסק מצליח חייב להיות עם היד על הדופק בכל זמן נתון.

הדרכות ותוכנות שכדאי להכיר לצורך ניהול הוצאות

למרבה הנוחות, בימינו ניהול הוצאות הוא משימה פשוטה מתמיד לאלו שמנהלים את העסק בעזרת מערכת לניהול עסק. מדובר באופציה הנוחה ביותר שאפשר לבחורשמאפשרת לא רק ניהול נוח של כלל ההוצאות וההכנסות, אלא גם ניהול יעיל של הלקוחות והספקים, מעקב אחרי חשבוניות ומסמכים שנשלחו, מעקב אחרי תשלומי מס ותכנון מס קדימה ועוד. מומלץ מאוד להיעזר בתוכנה שכזו מהשלב הראשון.
הוצאות משתנות לעומת קבועות שכדאי לדעת מראש.

הוצאות קבועות

ההוצאות הקבועות של העסק הן כל אותן ההוצאות החודשיות שאינן משתנות ולא קשורות לכמות העבודה וההכנסה בכל חודש. שכירות, ארנונה, הוצאות רכב, תקשורת (טלפונים ואינטרנט), משכורות לעובדים, ביטוח וכן הלאה. משום שמדובר בהוצאות קבועות שחוזרות על עצמן, קל הרבה יותר לעקוב אחריהן בדרך כלל.

הוצאות משתנות

הוצאות משתנות הם גם חלק בלתי נפרד מהיום-יום של כל עסק. מדובר בהוצאות כמו רכישה של ציוד מחשבים באופן חד פעמי, ריהוט משרדי, ימי כיף וגיבוש לעובדים ועוד. אלו הן ההוצאות הבעייתיות כביכול ואלו שהן הכי מסוכנות, לא משום שהן לא טובות או נחוצות בהכרח, אלא משום שקשה יותר לעקוב אחריהן וחשוב מאוד לעשות את זה.

יתרונות בניהול נכון של הוצאות לעסק

ניהול הוצאות נכון של עסק הוא חשוב קודם כל למאזן הכספי הכללי. אם נרצה לייצר הכנסות עלינו לדאוג להכנסה גבוהה, אבל בעיקר כזו שעולה באופן משמעותי על ההוצאות שלנו. לעיתים ההכנסה היא בהחלט טובה, אך ניהול לא נכון של ההוצאות מביא לשורת רווח קטנה ולעיתים אף להפסדים. מעבר לכך ניהול הוצאות נותן לבעלי עסקים הרבה מאוד שקט נפשי. כשיודעים בדיוק כמה העסק מוציא וכמה הוא מכניס אפשר לישון טוב יותר בלילה ולהיות רגועים שהכול מתנהל על מי מנוחות.

מה חשוב לדעת על המס?

המסים שעסקים משלמים למדינת ישראל כוללים תשלום למס הכנסה, מע״מ וביטוח לאומי. בניגוד לשכירים שאצלם הכסף יורד אוטומטית בתלוש המשכורת, עסקים משלמים את המסים במועדים קבועים מראש, דרך הוראות קבע, תשלומים דו חודשיים ובדו״ח השנתי בסוף שנה. אחת הטעויות הנפוצות ביותר בקרב בעלי עסקים היא התייחסות לסכומים הצפויים ככסף נזיל בחשבון העסק. מומלץ בחום לשים כסף בצד לפי ההערכות של המס שנצטרך לשלם כדי לא להגיע למצב של חריגת יתר בהוצאות.

חיסכון מול ספקים

אחת ההוצאות הקבועות הגדולות של עסקים היא קניית חומרי הגלם או הציוד הנדרש למתן השירותים או ייצור המוצרים. עם השנים נוטים להתקבע על ספקים קבועים ולרוב אף אחד לא טורח לברר אם המחיר שמשלמים הוא הגיוני או אם אפשר למצוא מחירים טובים יותר. ניהול הוצאות חכם כולל מעקב קבוע אחר ספקים חדשים ומשא ומתן עם הספקים הקיימים. מי שיצליח לחסוך בהוצאות הקבועות הגבוהות יצליח גם להפוך את העסק למכניס ורווחי יותר, וזוהי בסופו של דבר מטרת העל של כל עסק שהוא שפועל למטרות רווח.

סיכום – תהליך נכון של הוצאות שווה כסף

הכנסות גבוהות והגדלה של ההכנסה הם דבר חשוב ביותר, אבל חשוב לא פחות לנהל בצורה נכונה את ההוצאות של העסק. בעלי ובעלות עסקים שישכילו לעקוב אחר ההוצאות ויעשו צעדים כדי לצמצם אותן (למשל מעבר לספקים זולים יותר, ביטול הוצאות מיותרות שלא שמים לב אליהם או מעבר למקום בשכירות נמוכה יותר) יראו את ההשקעה הזאת בהכרח בשורת הרווח בסוף כל חודש. חשוב לזכור שאת ההוצאות של העסק כמו גם את ההכנסות, הפרסום, העבודה מול הספקים וניהול החשבונות באופן כללי מומלץ לעשות באמצעות מערכת CRM מקצועית ואנו ממליצים בחום על מערכת הניהול המתקדמת של iCount.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)