איך מקימים חנות אינטרנטית?

איך מקימים חנות אינטרנטית?


אם יש דבר אחד שניתן להיות בטוחים לגביו, זה שכיום אנו חיים בעידן דיגיטלי, כך שיותר ויותר אנשים רוכשים באופן מקוון, ואם נבחן את הנתונים, נמצא שבין שנת 2010 לשנת 2018 נרשמה עלייה של 400% בכמות הרכישות שהישראלים מבצעים באינטרנט. כיצד ניתן להסביר זאת? באמצעות 3 סיבות מרכזיות: אנשים מחפשים לחסוך, מעריכים את המבחר הגדול שמוצע ברשת האינטרנטית ומתרפקים על נוחות הרכישה. מכאן שאם גם לכם יש חזון ליהנות מהכנסה פאסיבית, רק צריך למצוא מוצר טוב ולהתחיל להתרגל למחשבה שלפתוח ולנהל חנות אינטרנטית זה כלל לא מסובך.

נשמע מעניין? בהחלט מפתה לפתוח עסק שמצריך הוצאה ראשונית נמוכה ושצומח באופן מהיר, ועל כן אם רק תמשיכו לקרוא, תלמדו מה בדיוק צריך לעשות.

איך זה עובד?

רגע לפני שנסביר אודות הקמת אתר, חשוב להבין מדוע רכישה מקוונת כה מושכת, ופה נתמקד בחוויית הרכישה, כך שגם אם ביצעתם רכישה מקוונת אינספור פעמים, מומלץ לעצור להבין מה משך אתכם פעם אחר פעם לרכוש בלחיצת כפתור. שנתחיל? ובכן הגולש עובר על המבחר ו"מלקט" באופן וירטואלי את הפריטים הרצויים לעגלה (שגם כן ווירטואלית), ולאחר מכן מזין פרטי תשלום ומקבל חשבונית אוטומטית ישירות למייל, כך שהוא חש בטוח ומוגן לחזור בשנית על הפעולה. בנקודה זו הלקוח זוכה בהגנה נוספת, במעקב יעיל ונוח אחר הסטטוס של הזמנה עד להגעתה הפיזית. פה נציע להכיר כלי יעיל שבין היתר עשוי למנוע את הצורך להקים אתר. באמצעות סליקת כרטיסי אשראי ניתן לייעל ולקצר מהלכים – להקים מסוף סליקה בשניות. כך למשל באמצעות "עמודי סליקה" ניתן ליצור בקלות עמודי מכירה שפונים למערכת האשראי, מחייבים את הכרטיס ומוציאים קבלה.

מה זה דורש מאתנו?

  • תקציב לבניית אתר – יש לבנות אתר e-commers (אתר שמטרתו למכור און ליין) שצריך לכלול לוגו, באנרים, מערכת ניהול מלאי, תמונות איכותיות של המוצרים, מחירים, מלל, עדכון לגבי מבצעים וכן הלאה. בנקודה זו חשוב להיעזר עד כמה שניתן במערכות תומכות, קרי מערכת לניהול אופטימיזציה שמסייעת להגדיל את ההמרות ומערכת לניהול מלאי שמאפשרת לעשות סדר – לעקוב אחר הכמויות, להעניק הנחות בהתאם לסוג הלקוחות, לייצר דוחות רווח וכדומה.
  • יצירת תוכן למוצרי החנות – מילים הן דרך נהדרת לבנות אמון מול הלקוח שבוחר לרכוש באופן מקוון, ועל כן התוכן באתר מאוד חשוב. מכאן שרצוי להשקיע בדף אודות, בתקנון רכישה, בהתנהלות המשלוח, במידע אודות המוצרים וכדומה, כאשר אם רוצים לסייע לקידום האורגני, מוטב גם להשקיע בתכנים אינפורמטיביים, בטיפים מקצועיים, בהדרכות בתחום ואף יעיל להוציא החוצה תכנים, מתוך מטרה שהם יניעו את הלקוחות פנימה חזרה.
  • שיווק החנות – להקים חנות זה לא מספיק, אלא יש להזרים אליה את קהל היעד ופה תמצאו שקיימות שלל דרכי שיווק. ניתן לפעול ברשת חברתית שבה "מסתובב" קהל היעד, להפיץ מבצעים, להשקיע בקידום ממומן או אורגני וכדומה, אך באופן כללי כל עוד לא פונים לקידום ממומן, קחו בחשבון שלוקח זמן עד שמתחילים לראות רווחים, אם כי בהתחלה החנות המקוונת עוד זקוקה לדיוקים ואם כי לוקח זמן לחדד מיהו קהל היעד ולפנות אליו – כך שאומנם נדרשים להיות סבלניים, אך ברגע שעולים על השיטה, חשבון הבנק יאמר לכם תודה.
  • זמן – בעידן הדיגיטלי כולנו נהנים "מכאן ועכשיו", אך כאשר פותחים חנות מקוונת יש להיות סבלניים. כמה זמן אם כן לוקח להקים חנות ותוך כמה זמן היא תמכור כפי שמייחלים? ובכן חנות אינטרנטית ניתן להקים גם בשבוע (כמובן אם פונים לחברה מקצועית וזמינה), אך עד שרואים תוצאות עשויים לחלוף כמה חודשים (בערך כשמונה). כמו כן, גם לאחר שהכול מתקתק עדיין חשוב להישאר עם האצבע על הדופק ומדי שבועיים לבצע אופטימיזציה.

החלטות בניהול חנות וירטואלית

  • קביעת שיטת התשלום באתר– יש לבחור בין פייפאל, אשראי ואף אפשרי לסגור את המכירה בטלפון – באמצעות העברה בנקאית או מזומן. בכול אופן חשוב לשדר ללקוח שמדובר בקנייה מאובטחת (פייפאל נחשבת מאוד אמינה) ולמנוע מהלקוח למלא הרבה פרטים (אחרת ברגע האחרון הוא עשוי להתחרט).
  • קביעת שיטת המשלוחים– יש להחליט האם רוצים שהחנות תציע משלוח עד הבית ואיסוף עצמי, ואף האם מעדיפים להיעזר בשירותי Box it, או דואר ישראל.

ניהול שוטף

  • ניהול הזמנות – ניהול הזמנות מצריך להיות במעקב מסודר אחר המלאי, להצליב בין בקשת הלקוח למוצר הנכון, לאמת את פרטי הלקוח, לעקוב (ולידע את הלקוח) אחר סטטוס ההזמנה ואף לשמור על קשר מתמשך עם הרוכש. גם פה תמצאו מערכות שמייעלות את ההתנהלות – פשוט ויעיל.
  • עדכון תמידי של החנות- אין לאפשר ללקוח להתלהב ממוצר מסוים ובסוף לידע אותו שהוא אינו קיים, ועל כן כל הזמן חשוב לעדכן חוסרים, מבצעים וכמובן כניסה של מוצרים חדשים.

שורה תחתונה – כמה זה יעלה לנו?

לאחר שהבנו שהיום קל מתמיד להקים חנות אינטרנטית, רק צריך להבין מול איזה סדר גודל של הוצאות עומדים. שנעשה לכם מעט סדר? בואו נדבר במספרים: על בניית האתר יש לשלם בממוצע כ-10,500 ש"ח, על שירותי אחסון יש לשלם כמה עשרות שקלים פר חודש (תלוי בשרת האחסון שתבחרו), ועל דומיין יש לשלם 50-100 ₪, כשתלוי בספק שממנו תרכשו. אם החלטתם להקים את האתר באמצעות פלטפורמת וורדפרס, על תבניות וורדפרס מקצועיות (ולו עבור בלוגים) יש להוסיף תשלום, למרות שבהחלט ישנן תבניות חינמיות. כמו כן, ישנם תוספים ייעודיים לעיצוב האתר, לרבות אלמנטור פרו. חשוב לציין שהעלויות עשויות להשתנות מאתר לאתר, כשזה תלוי בפלטפורמה בה תבחרו לבנות את האתר, ובאנשי המקצוע שיסייעו לכם בתהליך.

שורה תחתונה? ביחס לפוטנציאל הכספי ההוצאה נחשבת זניחה.

Comments

comments