פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?

facebook-pixel

פרסום מקוון נכון יכול לעשות את כל ההבדל בין עסק מצליח לכזה שפחות. בין עסק המשקיע את כל המשאבים שלו ולא רואה תוצאות, לבין כזה המשקיע בדיוק את המשאבים הנחוצים וזוכה לכל היתרונות שמביא איתו פרסום נכון. אחד מאמצעי הפרסום היותר חשובים המוצעים היום לבעלי עסקים, ולא משנה באיזה תחום עיסוק מדובר, הוא פיקסל פייסבוק שמשמעות הוספתו היא הרבה יותר מטכנית. לא מדובר כאן בהטמעת קוד בלבד, אלא בפתרון שהוא הרבה יותר מורכב מאחורי הקלעים. הפיקסל של פייסבוק הוא זה המקשר בין מאמצי הפרסום של העסק לתוצאות המוחשיות שלו ונותן נקודת מבט בעלת חשיבות רבה מאוד, המסייעת בבחינת ההתנהלות הפרסומית עצמה ובמידת היעילות שלה. בין אם אתם בעלי עסק בתחילת הדרך או אפילו אנשי שיווק דיגיטלי מיומנים, הבנת המהות של הפיקסל הזה היא הכרחית. רוצים לדעת איך הוא יכול לעזור בקמפיינים, איך מתקינים אותו, ובכלל האם אפשר להתקין כמה ממנו? אם כן, קראו את המאמר שלפניכם שייתן לכם את כל המידע שאתם צריכים רגע לפני ההטמעה.

מה זה פיקסל פייסבוק?

הפיקסל של פייסבוק מחבר בין האתר או דף הנחיתה שלכם לבין מערכת הפרסום העצומה של פייסבוק. מתפקד כקטע קוד קצר אך חזק המוטמע בפלטפורמות המקוונות שלכם, הפיקסל הזה משמש כמעין "צינור" לחילופי מידע, כל עוד הוא שם ואתם משתמשים בו. תפקידו העיקרי כולל שלושה היבטים מרכזיים: מעקב אחר המבקרים באתר שלכם או בדף הנחיתה שבו הוא הוטמע, פענוח הסיבות שהביאו אותם לשם ורישום הפעולות שלהם עם רגע כניסתם לאתר או לדף הנחיתה.

יכולתו של הפיקסל בזיהוי מבקרים באתר הוא מעבר לניתוח בלבד, בתוך שימוש במנגנון הדומה ל"צביעת גולשים". באמצעות יצירת אותו קשר בין המבקרים באתר ופרופילי המשתמש שלהם בפייסבוק, יכול הפיקסל ליצור קהלים מותאמים אישית על סמך קריטריונים ספציפיים שאותם זיהה. רק שימו לב, וזהו פרט חשוב, כדי שהפיקסל אכן יעשה זאת על המבקר באתר שלכם או בדף הנחיתה להיות מחובר לפייסבוק באותו דפדפן בזמן שזה קורה. יש לציין כי יכולות הפיקסל מתרחבות מעבר לתנועה שמקורה בפייסבוק, וכוללות מקורות מגוונים כמו קמפיינים של גוגל, דיוור ועוד.
אם ממשיכים גם לעניין ההמרות, הפיקסל של פייסבוק לא עוצר רק בזיהוי המבקרים, אלא מעמיק יותר בהבנת הדרך שהובילה אותם לשם. בשביל עסקים המעוניינים להבין קצת יותר בנוגע להמרות שלהם, הפיקסל חושף פרטים על מסע הפרסום, קבוצת המודעות והמודעה הספציפית האחראית להמרה. עובדות אלו ושאר תכונותיו של הפיקסל, כולל אלו העתידיות, מרמזות על כך שמדובר בכלי ניתוח חזק, שעלול להתחרות או להשלים את Google Analytics בניטור מקיף של פעולות המשתמש באתרים, וככל שתחום זה מתפתח, סביר שפיקסל פייסבוק זה יהיה כלי חשוב ובולט מאוד בקרב עסקים ומפרסמים, שרוצים לקחת את העסק קדימה ולהתמודד עם התחרות הלא פשוטה.

איך פיקסל פייסבוק עוזר לנו בקמפיינים?

הפיקסל של פייסבוק מסייע באופטימיזציה ובשיפור יעילותם של מסעות הפרסום. אחד מתפקידיו הבולטים הוא לאפשר שיתופי פעולה עסקיים בצורה מוצלחת, והוא עושה זאת בעזרת מתן מידע חשוב על אודות התנהגות המשתמש, העדפותיו והאינטראקציות באתר. באופן הזה, הפיקסל הופך לכלי רב עוצמה במסע הפרסום שלכם, המשתף בעלי עניין שונים שיכולים גם הם לתרום לכך. אתם כמפרסמים יכולים למנף את שפע הנתונים שקיבלתם בעזרתו כדי להתאים את הקמפיינים שלכם לקהל הרלוונטי, ולהבטיח שמאמצי שיתוף הפעולה שאתם עושים אכן ממוקדים ומניבים את התוצאות הרצויות לכל הצדדים.
נוסף לכך, הפיקסל של פייסבוק ממלא תפקיד מרכזי בנושא ניהול זמן בשביל קמפיינים פרסומיים. מתוך הבנת התזמון של אינטראקציות המשתמשים, הפיקסל מאפשר לכם, כמפרסמים, לתזמן את הקמפיינים שלכם כאשר המעורבות היא בשיאה. התאמה זו של הקמפיין ניהול זמן ואיך עושים את זה נכוןמבטיחה שאותן מודעות פרסומיות יגיעו לקהל היעד בדיוק כשהוא שם ושזה רלוונטי לו, מה שמבטיח לכם ייעול מרבי של המשאבים שלכם ומקסום השפעתו של מסע הפרסום. עם התובנות שמביא איתו הפיקסל באשר לדפוסי התנהגות משתמשים, אתם יכולים להציע את התוכן המתאים ברגעים הנכונים. ובתחום הפרסום הדיגיטלי, שבו התזמון הוא חשוב לא פחות מהמסר עצמו, פיקסל פייסבוק הוא בהחלט הפתרון המתאים, העונה על הצורך הזה במדויק.

איך מתקינים פיקסל פייסבוק?

הטמעת פיקסל פייסבוק היא פשוטה וקלה ואינה מצריכה יכולות טכניות גבוהות מדי. להרבה פלטפורמות גדולות לבניית אתרים (וורדפרס, שופיפיי, דרופל, ג'ומלה ועוד) יש אינטגרציה ישירה עם פיקסל, ואתם לא צריכים להתעסק עם הקוד של האתר בעצמכם. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לעמוד ההגדרות הרלוונטי בכל פלטפורמה (בדרך כלל עמוד הגדרות המתעסק בערוצי מכירות) ולעקוב אחר שלבי ההוספה של הפלאגין לאתר שלכם. אם בכל זאת אתם רוצים להטמיע את הפלאגין באמצעות קוד, תצטרכו לקחת את הקוד שקיבלתם מהמערכת ולהדביק אותו בסופו של מקטע ה-Head באתר שלכם. אם אתם מתקשים להגיע אל קוד האתר שלכם והפעולה הזאת מורכבת מדי בשבילכם, תוכלו להסתפק בהטמעתו של הקוד בכל עמודי האתר שלכם או בדפי הנחיתה שלכם, ואת שאר ההגדרות הרלוונטיות תבצעו על בסיס URL.


שימו לב: במערכת הפרסום של פייסבוק, וכפי שציינו מעלה, תמצאו הדרכה מפורטת על הטמעת הפיקסל, שתעזור לכם להתמודד עם האתגר בעת הצורך.

איך לוודא שהפיקסל פייסבוק הוטמע נכון?

כמו כל תוכנה לניהול עסק שחייבת לעבוד כהלכה כדי לשרת את ייעודה, כך הדבר נכון לפיקסל של פייסבוק. עליכם לוודא שהוא אכן הוטמע נכון באתר שלכם כדי ליהנות מכל היתרונות שהוא מציע. איך עושים את זה? התקינו תוסף (רלוונטי לדפדפן "כרום") בשם Meta Pixel Helper, שהוצא על ידי פייסבוק עצמה. לאחר התקנת התוסף תוכלו לראות אייקון קטן שלו בשורת הכתובת ובעת הכניסה לאתר שלכם תוכלו לראות אם אכן פיקסל פייסבוק מוטמע שם וכל המידע הנדרש לכך.

האם פיקסל פייסבוק צובע לנו קהלים וסופר המרות?

הפיקסל של פייסבוק הוא כלי חשוב ועוצמתי בכל הנוגע לאיסוף מידע, אך הוא יותר מקוד באתר. בניגוד למה שחושבים, הפיקסל עצמו אינו צובע קהלים באופן אוטומטי או סופר המרות ללא תצורה נוספת. עצם התקנת הפיקסל תגרום לאיסוף נתונים, אך היעדר הגדרות ספציפיות לגביו אומר שהפיקסל יישאר לא פעיל מבחינת ניצול המידע הנדרש הזה.

אם זה מה שאתם צריכים, וכדי לרתום את מלוא הפוטנציאל שלו למסע הפרסום שלכם, עליכם להגדיר את הקהלים שאתם רוצים לכוון אליהם. זה כולל ציון פרמטרים כמו כל המבקרים באתר, או אולי המבקרים בדפים ספציפיים או קריטריונים אחרים. תהליך יצירת קהלים המבוססים על מבקרים באתר הכרחי לאופטימיזציה של מיקוד המודעות והשגת יעדי מסע הפרסום ביעילות רבה יותר והתייחסות לפרמטרים אחרים תספק לכם משוב אחר, חשוב לא פחות.

באופן דומה, כשמדובר במעקב אחר המרות, לפיקסל ולפייסבוק אין ידע מובנה לגבי מהי פעולת ההמרה, ולכן יהיה עליכם להדריך את המערכת באמצעות הגדרת פעולות המרה באמצעות שיטות כמו הגדרת "המרות מותאמות אישית" על סמך ביקורים ספציפיים בדף, למשל דף תודה בעקבות שליחת טופס. לחילופין, הטמעת אירועים (Standard Events) בתרחישי המרה שונים תאפשר לכם לפרט בצורה יעילה יותר למערכת הפרסום שלכם לגבי פעולות המרה חשובות. כך, שבשורה התחתונה, מידת יעילותו של הפיקסל של פייסבוק היא לא רק בהתקנתו אלא במתן ההגדרות המותאמות נקודתית למטרות הפרסום שלכם.

האם אפשר לשים יותר מפיקסל פייסבוק אחד באתר?

התשובה היא בהחלט כן, אכן אפשר לשים יותר מפיקסל פייסבוק אחד באתר, ויש אפילו מצבים שונים שבהם הכרחי וחשוב מאוד לעשות זאת. אופציה זו להשתמש במספר פיקסלים למטרות שונות, כמו מעקב אחר קבוצות שונות של אירועים או פעולות מסוימות יכולה לתרום למסע הפרסום שלכם ולספק לכם תובנות קריטיות להמשך. לדוגמה, אם אתם עוסקים במסחר אלקטרוני ומציעים שירותים כמו הפקת חשבוניות ממוחשבות, ממש כמונו, שימוש ביותר מפיקסל פייסבוק אחד למעקב אחר פעילות מסוימת באתר שלכם ובמקביל למעקב אחר פעולות הקשורות לתהליך החשבונית יכול להועיל לכם. שימוש נרחב זה מאפשר לכם להבין טוב יותר את התנהגות המשתמשים באתר ולמקד ולייעל את מאמצי הפרסום שלכם.

עם זאת, אם אתם מחליטים להטמיע יותר מפיקסל פייסבוק אחד באתר שלכם, חשוב שתעשו זאת בחוכמה ולאחר תכנון נכון. כמות רבה ומיותרת של פיקסלים כאלה עלולה להוביל לבעיות ביצועים ועלולה להפריע למדידה מדויקת של הצלחת מסע הפרסום שלכם. עליכם לבצע הערכה קפדנית של צורכי המעקב שלכם ולנצל את הפיקסלים הרבים בצורה נבונה כדי להבטיח פונקציונליות אופטימלית מבלי לפגוע בחוויית המשתמשים שלכם. שילוב מחושב של מספר פיקסלים, יאפשר לכם לשפר את יכולת איסוף הנתונים ספציפיים הקשורים להיבטים שונים של פעילות המשתמשים שלכם באתר, ובהתאם לשכלל ולשפר את מסע הפרסום במקרה הצורך.

לסיכום

פיקסל פייסבוק, הידוע היום ככלי בעל חשיבות רבה מאוד, הוא בעל יכולות רבות מעבר לפן הטכני שלו. שימוש נכון בו וניצולו כראוי באמצעות הגדרות המדויקת, יעזור לנצל את היכולות שלו בצורה האופטימלית ולשפר את מסע הפרסום הנוכחי או הבא שלכם. כאשר אתם מטמיעים את הפיקסל של פייסבוק אתם יכולים לעקוב אחר משתמשי האתר או דף הנחיתה שלכם ולהגיע לתובנות חשובות, שיכולות לסייע בהגדרתו ובדיוקו של מסע הפרסום. תוכלו גם להטמיע יותר מפיקסל פייסבוק אחר, כאשר כל אחד כזה יספק מענה אחר וכך לקבל מידע נרחב יותר שיעזור לכם.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)