גוגל אנליטיקס – המדריך המלא

google-analytics

בעולם הדיגיטלי הדינאמי של היום עומדים לרשות עסקים מכל התחומים מגוון רחב מאוד של כלים, שיכולים לעזור בהצלחתו של העסק. אחד מהם, ואולי בין הבולטים ברשימה, הוא גוגל אנליטיקס – פלטפורמת ניתוח אינטרנט מקיפה המשמשת משאב בעל ערך רב לבעלי עסקים המעוניינים להבין את הביצועים המקוונים שלהם לעומק. מהאפשרות לעקוב אחר תנועת האתר והתנהגות המשתמשים ועד למדידת האפקטיביות של מסע פרסום שיווקי מסוים, בעזרת גוגל אנליטיקס יכולים בעלי עסק לקבל החלטות אסטרטגיות המחזקות ומשפרות את הנוכחות המקוונת שלהם ומשפרות את הביצועים העסקיים הכוללים. מעוניינים להבין קצת יותר את הפלטפורמה הזאת וכיצד היא יכולה לעזור לכם ולעסק שלכם? ריכזנו בשבילכם את כל המידע החשוב.

מה זה גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס הוא שירות ניתוח אינטרנט רב עוצמה המוצע על ידי גוגל, והוא מאפשר למשתמשים בו לעקוב ולנתח את התנועה באתר שלהם באופן מקיף. בבסיסו, גוגל אנליטיקס מספק לבעלי עסקים שפע של מידע על הקהל המקוון שלהם, ועוזר להם להבין כיצד אותו קהל משתמשים מקיים אינטראקציה עם אתרי האינטרנט שלהם. באמצעות הטמעת קוד מעקב בדפי האתר של העסק, גוגל אנליטיקס יכולה לאסוף נתונים על התנהגות המשתמשים, כמו הדפים שבהם הם מבקרים, משך השהות שלהם בהם והפעולות שהם מבצעים. מידע זה מסייע בהערכת האפקטיביות של אתר האינטרנט והתוכן שלו, ומאפשר לבעלי עסקים לקבל החלטות נכונות באשר למעורבות המשתמש, אסטרטגיית התוכן והביצועים המקוונים הכוללים.

בשביל עסקים הנמצאים בעיצומה של בניית חנות שופיפיי, למשל, שילוב של גוגל אנליטיקס הוא מהלך אסטרטגי חכם כדי לקבל תובנות על אודות הביצועים של פלטפורמת המסחר האלקטרוני שלהם. גוגל אנליטיקס, במקרה זה, לא רק חושף את אופי הגלישה של אותם גולשים, אלא גם מספק נתונים על מדדים מכריעים כמו שיעורי המרה, הכנסות שנוצרו ויעילות מאמצי השיווק של העסק. בעזרת מינוף הניתוח המקיף שמציע גוגל אנליטיקס, אפשר באופן הזה לבצע אופטימיזציה של החנות או האתר, לשפר את חוויות המשתמש ולחדד אסטרטגיות שיווק כדי להניע המרות ולהגביר את ההצלחה המקוונת.

אילו פעולות אפשר לבצע באמצעות גוגל אנליטיקס?

גוגל אנליטיקס מציע מספר כלים המאפשרים לבעלי עסקים ללמוד רבות על ביצועי האתר והתנהגות המשתמשים שלהם. בין אין-ספור הפעולות שאפשר לבצע באמצעות גוגל אנליטיקס, יכולת מרכזית אחת היא מעקב אחר תעבורת האתר. בעלי האתר, בעלי העסק, יכולים לדעת כמה אנשים נכנסו לאתר שלהם, להבין את מיקומם הגיאוגרפי ולנתח את המכשירים והדפדפנים שהם משתמשים בהם. מידע זה עוזר להתאים את תוכן האתר ואת עיצובו להעדפות ולהתנהגויות קהל היעד. נוסף לכך, גוגל אנליטיקס עוזר לבחון את מעורבות המשתמש, לחשוף באילו דפים מבקרים הכי הרבה, כמה זמן נשארים הגולשים בכל עמוד ומה גם הם בדיוק עושים שם, מה שעוזר לשפר את מידת הפונקציונאליות של האתר.

לצד כל אלה, גוגל אנליטיקס עוזר גם למדוד את האפקטיביות של מאמצי השיווק. באמצעות תכונות המעקב והדיווח החזקות של שפלטפורמה זו, בעלי האתר יכולים לקבל הערכה טובה על הביצועים של ערוצי השיווק שלהם, קמפיינים ויוזמות שונות. זה כולל תובנות לגבי היעילות של קמפיינים במדיה חברתית, שיווק בדוא"ל ומאמצי פרסום בתשלום. באמצעות זיהוי ערוצים בעלי ביצועים גבוהים והבנת דפוסי הרכישהת של המשתמשים, בעלי עסקים יכולים להקצות אסטרטגית משאבים, לייעל את אסטרטגיות השיווק שלהם ולמקסם את ההחזר על ההשקעה.

איך לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס?

משימה כמו פתיחת עוסק פטור אונליין שיכולה להיעשות בדקות ספורות לא מצריכה מכם יותר מדי, אבל כדי לפתוח חשבון גוגל אנליטיקס חשוב שתדעו מה לעשות ותבינו את המשמעות העומדת מאחורי זה. אם כך, הינה השלבים לפתיחת חשבון גוגל אנליטקס:

  1. היכנסו לחשבון Google שלכם, אם יש לכם אחד כזה. אם לא, צרו אחד דרך accounts.google.com וודאו שאתם משתמשים בכתובת הדוא"ל המשויכת לעסק או לאתר שלכם.
  2. היכנסו לאתר של גוגל אנליטיקס בכתובתanalytics.google.com ולחצו על כפתור "התחל בחינם" כדי להתחיל בתהליך יצירת החשבון.
  3. הגדרו את חשבון גוגל אנליטיקס שלכם: לחצו על כפתור "התחל בחינם", ותתבקשו להגדיר את חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם. מלאו את המידע הדרוש, כולל שם החשבון, שם האתר, כתובת האתר, ובחרו את קטגוריית העיסוק שלכם ואת אזור הזמן המתאימים.
  4. בחרו את הגדרות שיתוף הנתונים שלכם: גוגל אנליטיקס מספק אפשרויות לשיתוף נתונים. בחרו אם ברצונכם לשתף את הנתונים שלכם עם גוגל כדי לשפר את המוצר ולקבל את התנאים וההגבלות.
  5. צרו נכס של גוגל אנליטיקס: לאחר הגדרת חשבונכם, תצטרכו ליצור נכס המייצג את האתר שלכם. לחצו על הלחצן "הבא", ותתבקשו למלא את שם הנכס שלכם (בדרך כלל שם האתר שלכם), כתובת אתר האינטרנט שלכם, ולבחור את קטגוריית העיסוק/הענף שאליו אתם שייכים.
  6. בחרו את אזור הזמן והמטבע שלכם לדיווח: בחירה זו מבטיחה שנתוני הניתוח שלכם מתאימים לפעילות העסקית שלכם.
  7. הגדירו אפשרויות נוספות: גוגל אנליטיקס עשוי להציג אפשרויות נוספות בהתאם לבחירות שלכם במהלך תהליך ההגדרה. בחנו והגדירו את האפשרויות הללו בהתאם להעדפותיכם.
  8. אשרו את התנאים וצרו את החשבון שלכם: לחצו על הלחצן "צור" כדי לסיים את תהליך יצירת החשבון שלכם בגוגל אנליטיקס.
  9. קבלו את קוד המעקב שלכם: לאחר יצירת חשבונכם, יסופק לכם קוד מעקב ייחודי. יש להוסיף את הקוד הזה לאתר שלכם כדי לאפשר לגוגל אנליטיקס לאסוף נתונים. העתקו את הקוד ופעלו לפי ההוראות כדי להטמיע אותו באתר שלכם.
  10. אימות התקנת הקוד: לאחר הטמעת קוד המעקב לאתר שלכם, חזרו לחשבון שלכם וודאו שהנתונים נאספים באמצעות בדיקת הדוחות בזמן אמת.
  11. מזל טוב! מעתה יש לכם חשבון בגוגל אנליטיקס והגדרת מעקב לאתר שלכם. עם הזמן, תוכלו לחקור את הדוחות והתכונות השונים בפלטפורמה זו כדי לקבל תובנות חשובות על אודות ביצועי האתר שלכם והתנהגות המשתמשים.

הטמעת קוד גוגל אנליטיקס – איך זה עובד?

אם יש לכם חשבונית ירוקה והאתר שלכם כבר מוכן לעלות לאוויר, זה הזמן לדאוג להטמיע את קוד גוגל אנליטיקס באתר שלכם לאחר שפתחתם בו חשבון. הטמעת קוד המעקב באתר היא שלב מרכזי וחשוב בניצול מלוא הפוטנציאל של גוגל אנליטיקס ולכן עליכם לבצע אותו כהלכה. בהתאם לפלטפורמת האתר שלכם, יש שיטות שונות להטמעת הקוד בצורה מיטבית. בשביל משתמשי וורדפרס עם אתר בתשלום, התהליך פשוט והוא כולל הורדת תוסף גוגל אנליטיקס. באופן דומה, אצל משתמשי Wix בגרסת פרימיום, הטמעת הקוד נעשית באמצעות ניהול דומיין, שם עליכם להדביק את הקוד בחלק המיועד לכך. עם זאת, למי שתשתמש בגרסאות חינמיות של וורדפרס ושלWix , החלופה כרוכה בעריכת קובץ header.php בשרת והדבקת הקוד. שיטה זו דורשת זהירות, ומומלץ לשמור גיבוי. דרך יעילה נוספת היא שימוש ב-Google Tag Manager . לאחר פתיחת חשבון במערכת זו, תוכלו להדביק ללא מאמץ את קוד המעקב על ידי כניסה להגדרות שלה. ללא קשר לשיטה שנבחרה, ההטמעה מסמנת את תחילת צבירת הנתונים. אך, שימו לב, מומלץ להמתין לפחות 24 שעות כדי לאפשר לגוגל אנליטיקס לאסוף נתונים מדויקים שאפשר יהיה לעבוד איתם ולהיעזר בהם.

מושגי יסוד בגוגל אנלטיקס

עם כניסתכם למסך הבית של גוגל אנליטיקס, תקבלו גרף המציג נתונים חשובים המשמשים את הבסיס לניתוח האתר שלכם. בעמוד הזה תראו מספר מושגי יסוד שחשוב שתכירו אתכם. "משתמשים" (Users) מייצג את מספר הכניסות הייחודיות אל האתר שלכם. לדוגמה, אדם המתחבר מספר פעמים מאותו מכשיר מסומן כמשתמש יחיד, בעוד שכניסות ממכשירים שונים נחשבות ככניסות נפרדות. "סשן/סשנים" (Sessions) מתייחס למספר הפעולות שמבצע מבקר בודד במהלך שהותו באתר, והוא מספק תובנות לגבי מעורבותו שם. "שיעור הנטישה" (Bounce Rate) נותן מידע על אחוז המבקרים שיוצאים בתוך שניות בודדות מהאתר, אינדיקטור מכריע שעשוי לרמוז על בעיות או חוסר התאמה בין ציפיות המשתמש לתוכן האתר. לבסוף, "אורך הסשן" (Session duration) מודד את הזמן שהמבקרים מבלים באתר, ומשפיע על קידום אתרים אורגני. כאשר מדובר בזמן ארוך, הדבר מעיד על עניין מצדו של המשתמש, משפיע לטובה על דירוג מנועי החיפוש ומדגיש את הרלוונטיות של האתר לקהל שלו.

איך להגדיר יעדים בגוגל אנליטיקס?

הגדרת יעדים בגוגל אנליטיקס היא הצעד הבסיסי לפני שמתחילים במדידת האתר ובמעקב אחריו. כדי לקבוע יעדים, יש להיכנס ל"ניהול" בחשבון הגוגל אנליטיקס ולבחור את התצוגה המתאימה. בעמודה "תצוגה", יש ללחוץ על "יעדים" ולאחר מכן על כפתור "+יעד חדש". גוגל אנליטיקס מציע סוגים שונים של יעדים, כמו יעד, משך זמן, דפים/מסכים לביקור ויעדי אירועים, ומאפשר לכם להתאים את היעדים שלכם על סמך פעולות משתמש ספציפיות. למשל יעדי משך זמן מודדים את משך הזמן שהמשתמשים מבלים באתר שלכם, בעוד שיעדי דפים או מסכים לביקור מתמקדים במספר הדפים שנצפו. יעדי אירועים מאפשרים מעקב אחר אינטראקציות ספציפיות של משתמשים, כמו צפיות בסרטונים או הורדות ועוד. כך או כך, הגדרת יעדים היא הכרחית להערכת ביצועי האתר, הבנת מעורבות המשתמשים ואופטימיזציה של אסטרטגיות לשיפור היעדים העסקיים הכוללים.

איך ליצור אירועים בגוגל אנליטיקס?

יצירת אירועים בגוגל אנלטיקס מאפשרת מעקב אחר אינטראקציות ספציפיות באתר, וקבלת תובנות חשובות לגבי מעורבות המשתמשים. כדי להגדיר אירועים, היכנסו ל"ניהול" ולאחר מכן ל"יעדים". לחצו על "יעד חדש" ובחרו "מותאם אישית" כסוג היעד. בחרו "אירוע" והמשיכו להגדרת פרמטרי האירוע. אירועים כוללים בדרך כלל קטגוריה, פעולה, תווית וערך. למשל, קטגוריה יכולה להיות "וידאו", פעולה יכולה להיות "הפעל" ותווית יכולה לציין את כותרת הסרטון. הקצאת ערך עוזרת לכמת את המשמעות של האירוע. לאחר ההגדרה, הוסיפו את קוד מעקב האירועים לרכיבים הרלוונטיים של האתר, כמו לחצנים או קישורים. קוד זה, שנכתב לרוב כקטע JavaScript מבטיח שגוגל אנליטיקס לוכד נתונים בכל פעם שמשתמשים מקיימים אינטראקציה עם האלמנטים שצוינו. על ידי יצירת אירועים, אתם יכולים לקבל מידע חשוב ותובנות על אודות התנהגות משתמשים, למדוד את הצלחתן של פעולות ספציפיות שביצעתם באתר שלכם ולחדד את האסטרטגיות שלכם לשיפור ביצועי האתר.

דוחות בגוגל אנליטיקס

יש לא מעט דרכים לנהל עסק, בהן תוכנת הנהלת חשבונות המספקת שלל של דוחות חשובים. אם אתם בוחרים להיעזר בגוגל אנליטיקס, תוכלו גם שם להפיק דוחות חשובים, שיעזרו לכם להבין טוב יותר את ביצועי האתר והתנהגות המשתמשים. דוחות אלה מכסים היבטים מגוונים, כולל דמוגרפיה של קהל, ערוצי רכישה, מעורבות משתמשים ושיעורי המרות. דוחות "קהל" מספקים מידע לגבי מאפייני המבקרים, כמו נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין ומיקומים גיאוגרפיים. דוחות "רכישה" מפרטים כיצד משתמשים מגיעים לאתר ובכך מדגישים את האפקטיביות של ערוצי שיווק שונים. דוחות ה"התנהגות" מתעמקים באינטראקציות של משתמשים עם האתר, ומציגים דפים פופולריים, מעורבות בתוכן ומהירות האתר. דוחות "המרה" חשובים מאוד למעקב אחר יעדים שהושלמו, עסקאות מסחר אלקטרוני וההצלחה הכוללת של יעדים מוגדרים מראש. עם דיווח בזמן אמת ולוחות מחוונים הניתנים להתאמה אישית, גוגל אנליטיקס מציע את כל הכלים הנדרשים לנתח נתונים ביעילות, להפיק מידע חשוב בעזרת הדוחות ולבצע אופטימיזציה של האסטרטגיות המקוונות של העסק.

לסיכום

גוגל אנליטיקס הוא כלי יעיל לעסקים שרוצים להצליח, בעזרתו אפשר לאסוף מידע אודות ביצועי האתר והמשתמשים בו, ולייעל ולמקד את האסטרטגיות המקוונות של העסק כדי להוביל אותו להצלחה. באמצעות גוגל אנליטיקס אפשר להפיק דוחות חשובים המספקים תובנות רבות על פעילות האתר והמשתמשים בו, לבחון את מידת השפעתם של הליכים שיווקיים שונים ובאופן כללי את מידת התאמתו של האתר לקהל היעד עצמו. הודות לכל אלה, גוגל אנליטיקס עוזר לשפר את הביצועים הדיגיטליים של האתר המייצג את העסק ומעמיד לרשות עסקים בתחומים שונים שפע של כלים בעלי ערך רב.

 

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)