פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?

paypal

בנוף העסקי הדינמי של היום, שבו מסחר אלקטרוני ועסקאות מקוונות נמצאים בחזית הבמה, PayPal התגלתה כפלטפורמה חיונית המשמשת כאמצעי תשלום לעסקים בסדרי גודל שונים, ולא רק לאנשים פרטיים. פלטפורמת תשלום זו מגדירה מחדש את הדרך שבה עסקים מעבירים ומקבלים כסף, והיא מאפשרת לבצע עסקאות חוצות גבולות. בין אם אתם עסק מתפתח בראשית הדרך או חברה מבוססת, PayPal מציעה לכם פתרונות מגוונים שנועדו לייעל את תהליך קבלת התשלומים, לשפר את אמון הלקוחות שלכם ולאפשר לכם להיטמע בצורה חלקה יותר בעולם הדיגיטלי של היום, במקום להישאר מאחור. אם כך מה זה פייפאל, מה ההבדלים בין שיטת תשלום זו לאחרות ומהם היתרונות והחסרונות שלה? הינה כל מה שחשוב לדעת.

מה זה פייפאל?

פייפאל היא פלטפורמת תשלום מקוונת מוכרת הן בארץ והן בעולם, שהפכה למרכיב אינטגרלי בפעילות העסקית המודרנית של היום. הפלטפורמה הזאת משמשת כאמצעי לתווך בטוח ויעיל לעיבוד עסקאות בין עסקים, לקוחות ושותפים מכל מקום כמעט. בבסיסה, פייפאל מציעה ארנק דיגיטלי המאפשר לעסקים לשלוח, לקבל ולנהל תשלומים בצורה חלקה דרך האינטרנט. בין אם אתם בעלי עסק קטן או ארגון שעובד עם כל העולם, PayPal מספקת לכם מגוון רחב של כלים ופתרונות המותאמים לצרכים הייחודיים שלכם ושל העסק.

אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא היכולת שלה להקל על עסקאות במטבעות שונים, מה שהופך אותה לנכס בעל ערך רב לעסקים העוסקים בסחר בין-לאומי. נוסף ליתרון זה, הממשק הידידותי למשתמש ויכולות האינטגרציה של הפלטפורמה עצמה מאפשרים לכם, כעסק, להציע מגוון רחב של אפשרויות תשלום ללקוחות, תוך שיפור חווית הרכישה וטיפוח אמון. בזכות תכונות האבטחה החזקות שלה, האמצעים למניעת הונאה ומדיניות ההגנה על קונים וגם על המוכרים, פייפאל מציעה לכם שקט נפשי בביצוע עסקאות מקוונות.

ההבדלים בין Paypal לבין תשלום באשראי

כבעלי עסק, ודאי נחשפתם למגוון אמצעי התשלום האפשריים, כאשר כרטיס אשראי הוא בין המוכרים. אם כך, למה כדאי לעבור לתשלום בפייפאל ולא להמשיך בתשלום באשראי? הינה ההבדלים הבולטים בין פייפאל לבין תשלום באשראי:
אמצעי תשלום וסוג חשבון: פייפאל היא פלטפורמת תשלומים דיגיטלית הדורשת מלקוחות להיות בעלי חשבון PayPal כדי לבצע תשלומים וגם מכם, כעסק, לפתוח חשבון כזה. את החשבון אפשר לקשר לבנק, לכרטיס האשראי ועוד. לעומת זאת, תשלום בכרטיס אשראי אינו מחייב את הלקוחות ואתכם ליצור חשבון ספציפי לביצוע תשלומים והוא נעשה, כאמור, אך ורק באמצעות כרטיס האשראי שאיתו בוחרים לשלם.
עמלות: PayPal גובה עמלות עסקה על סמך סכום התשלום הכולל. עמלות אלו עשויות להשתנות בהתאם לגורמים כגון גודל עסקה והמטבע שאיתו משלמים. העמלות בעבור כרטיס אשראי נגבות בדרך כלל על ידי חברות כרטיסי אשראי והן תלויות גם בגורמים כמו סוג הכרטיס, גודל העסקאות ומבנה התמחור.
אפשרויות תשלום: פייפאל מציעה אפשרויות תשלום שונות לעסק, שמהן אפשר לבחור בהתאם למדיניות העסק והתשלומים שלו. למשל, תשלום מיידע, תשלום רק לאחר קבלת המוצר, תשלום בתצורת מנוי חודשי, שנתי ועוד. בתשלום בכרטיס אשראי לקוחות מספקים את פרטי כרטיס האשראי שלהם ישירות בעת התשלום. כלומר, כאן קיימת אפשרות אחת בלבד.
שילוב פתרונות נוספים: אפשר לשלב את פייפאל כאמצעי תשלום באתרים או באפליקציות בפשטות וביעילות. תשלום בכרטיס אשראי מחייב בדרך כלל שימוש בפלטפורמה שונה, ובחוויה קצת אחרת בעת סיום הרכישה. חווית התשלום עשויה להשתנות בהתאם לשער התשלום הנבחר ולכל התאמה אישית שבוצעה על ידי העסק.
משיכת הכסף: בפייפאל אפשר לצבור ולשמור כספים המתקבלים באמצעות הפלטפורמה עצמה בחשבון הפייפאל האישי, ולהעביר לאחר מכן את סכום הכסף שהצטבר אל חשבון הבנק. תשלומים בכרטיס האשראי אשראי מופקדים ישירות לחשבון העסק.

יתרונות וחסרונות

יש סוגים שונים של אמצעי תשלום לצד פייפאל. תשלום באשראי, כאמור, הוא אחד מהם והוא פופולארי היום לא פחות. מידע נוסף באשר לאפשרויות הקיימות חשוב שיובא בחשבון אם אתם עסק שרוצה ליהנות מכל היתרונות, וגם החסרונות, האפשריים כאשר בוחרים באפשרות של פייפאל. היתרונות והחסרונות האלה נוגעים בנושאים כמו גובה העמלות, האבטחה, קלות השימוש והאפשרות לפנות לקהל לקוחות גדול יותר:
יתרונות
קלות השימוש בפלטפורמה – זהו אחד היתרונות הבולטים של פייפאל, בהשוואה לפלטפורמות תשלום אחרות. פייפאל ידועה בממשק הידידותי שלה, מה שמקל הן על עסקים והן על לקוחות את השימוש בה. אתם לא חייבים להיות מומחים גדולים למחשב או לפלטפורמות תשלום באופן כללי. תוכלו ליהנות מקלות שימוש, המציעה חוויית משתמש חיובית מאוד.
אבטחה – בפייפאל משתמשים באמצעי אבטחה חזקים ויעילים מאוד, כולל הצפנה והגנה מפני הונאות. כל זאת, כדי להגן על המידע ועל העסקאות שנסגרו באותו אתר. גם אתם כבעלי עסק וגם הלקוחות שלכם יכולים לסמוך על אמצעי האבטחה האלה ולסגור עסקה או רכישה בראש שקט.
פתרון גלובלי – בעזרת PayPal תוכלו לבצע עסקאות בין-לאומיות, ובכך להרחיב את בסיס הלקוחות של העסק שלכם. הפלטפורמה הזאת תומכת בכמה מטבעות ומציעה אפשרויות תשלום שונות, מה שהופך אותה לנגישה לקהל רחב. אם אתם רוצים לגדול, זה הזמן לפתוח חשבון בפייפאל ולשלב את הפלטפורמה הזאת באתר שלכם.
חסרונות
עמלות – פייפאל גובה עמלות בגין כל עסקה שיכולות להשתנות בהתאם לסוג העסקה, המטבע והנפח שלה. עמלות אלו יכולות להצטבר לסכומים גבוהים מאוד, בעיקר לעסקים המבצעים עסקאות רבות.
הגבלות על חשבונות – PayPal עלולה במקרים מסוים להגביל חשבונות, מה שרלוונטי לא אחת למשתמשים חדשים או לעסקאות המעוררות חשד להונאה. הדבר עשוי לשבש זמנית את הגישה לכספים.
הגנת מוכר מוגבלת – בעוד שפייפאל מציעה הגנה לקונה, ההגנה למוכר יכולה להיות מוגבלת, בעיקר במקרים של מכירת מוצרים דיגיטליים או מחלוקות כלשהן שעשויות לצוץ. מוכרים עשויים לעמוד בפני חיוב חוזר ומחלוקות שעלולות להשפיע על ההכנסה שלהם. גם נקודה זו חשוב שתובא בחשבון.
לאחר שהכרתם את היתרונות והחסרונות, כאשר אתם בוחנים אפשרות של שילוב פייפאל באמצעי התשלום, חשוב מאוד שתביאו בחשבון את הצרכים הרלוונטיים של העסק שלכם וגם את הנסיבות עצמן.

איך פותחים חשבון בפייפאל?

פתיחת חשבון PayPal היא משימה פשוטה הכוללת כמה שלבים. עם זאת, רגע לפני שאתם פותחים את החשבון לחצו כאן כדי להבין נתונים נוספים. ועכשיו, כשהעניין ברור, הינה השלבים שעליכם לעבור כדי להשלים את המשימה:
כנסו לכאן כדי לפתוח את החשבון שלכם בפייפאל.
בחרו בישראל ולאחר מכן לחצו על כפתור ההרשמה (Sign up).
עתה הגעתם אל הטופס הראשוני שאותו עליכם למלא. כאן אתם צריכים לכתוב את שם העסק שלכם, את אופי הפעילות, כתובת העסק (הכתובת הפיזית שלכם), את התאריך שבו הוקם העסק שלכם, את כתובת המייל (ודאו שמדובר בכתובת מייל תקינה, שכן אליה יישלחו כל ההודעות באשר לרכישות שבוצעו) ומספר הטלפון.
עתה, כשסיימתם למסור את הפרטים מעלה, יהיה עליכם לציין את פרטי כרטיס האשראי שלכם (הפרטי או העסקי).
בשלב הזה תישלח ישירות אל כתובת המייל שהזנתם קודם לכן הודעה המאשרת את סיומו של תהליך פתיחת החשבון. לחצו על הקישור שמופיע בהודעה כדי לסיים את תהליך ההרשמה.
הלחיצה הזאת תוביל אתכם לעמוד שבו עליכם להזין סיסמה, שאותה בחרתם בשלב הראשון של ההרשמה. הזינו אותה ולחצו על הכפתור Confirm.
מזל טוב. יש לכם מעכשיו חשבון בפייפאל.

מהן אפשרויות התשלום שיש לעסקים?

יש מבחר רחב מאוד של פתרונות סליקה, המוצעים לכל עסק היום ובחירתה של כל אפשרות תלויה בהרבה מאוד גורמים. אם בחרתם לשלב גם את פייפאל כאמצעי תשלום בעסק שלכם, חשוב שתכירו את אפשרויות התשלום שמציעה הפלטפורמה הזאת, כאלו המיועדות לעסקים:
תשלום מאוחר או תשלום מיידי – כבעלי עסק תוכלו, אם תשתמשו בפייפאל כפלטפורמה לתשלום, לבחור באחת מתוך שתי אפשרויות: תשלום מיידי או תשלום מאוחר יותר. התשלום המיידי, כפי שאתם ודאי מנחשים, מאפשר לכם לקבל את התשלום בחשבון הפייפאל שלכם מייד עם השלמת העסקה (אישור התשלום על ידי הלקוח). התשלום המאוחר הוא במקרים שבהם אתם מעוניינים לקבל את הכסף רק לאחר שהמוצר הועבר אל הלקוח. למשל, אם יהיה עליכם לבדוק, לאחר שהלקוח ביצע את ההזמנה, אם המוצר אכן נמצא במלאי, לארוז אותו ולשלוח אותו ללקוח, ייתכן ואפשרות כזו תהיה המתאימה לכם. במקרים כאלה, התשלום הוא בשני שלבים: בשלב הראשון הלקוח מאשר אותו ובשלב השני, וייתכן שלאחר כמה ימים, מתבצעת הסליקה באופן מעשי.
תשלום באופן יזום על ידי הלקוח – יש אפשרות נוספת של תשלום בפייפאל, כאשר כאן הלקוח הוא זה היוזם את התשלום. בבחירה באפשרות זו של תשלום, הלקוח שלכם נכנס לחשבון הפייפאל שלו ומבצע את העברת הכסף באופן יזום אל חשבון ה-PayPal שלכם. הדבר דומה מאוד להעברה בנקאית. אומנם, רבים משתמשים בשיטה זו באופן פרטי, אך גם עסקים בוחרים בה, ובייחוד במקרים שאין אתר או פלטפורמה מקוונת לביצוע תשלום בפועל.
מנויים – יש עסקים הבוחרים לחייב את לקוחותיהם על בסיס מחזורי, כלומר אחת לחודש, אחת לשלושה חודשים, אחת לשנה אולי וכדומה. אם זהו הכיוון שלכם, הפתרון הזה הוא בשבילכם. במסגרת אפשרות זו תוכלו לחייב את הלקוח שלכם באמצעות מערכת חיוב מחזורית. מערכת זו תאפשר לכם לקבל, כעסק, את התשלום מהלקוחות שלכם על בסיס מחזורי בהתאם למה שהחלטתם מראש. התשלום ייפסק רק אם המנוי בוטל, בין אם על ידי העסק ובין אם על ידי הלקוח עצמו.

לסיכום

אם פתחתם עסק או שאתם בשלבים הראשונים לפתיחתו, אתם ודאי מתמודדים עם לא מעט אתגרים הקשורים אליו. אחד מהם קשור, כך סביר להניח, לפתרונות התשלום, לפתרונות הסליקה העומדים לרשותכם. יש, כאמור, מבחר רחב מאוד של פתרונות כאלה, בהם PayPal הפלטפורמה המוכרת. פתרונות אלה מציעים יתרונות, ובחלקם גם חסרונות שחשוב להביא בחשבון, כדי לבצע בחירה נכונה העונה על כל הצרכים. בין אם אתם עסק קטן או עסק גדול שפונה לקהלים רבים, מומלץ לכם לבחון לעומק את כל אחת האפשרויות ולהביא בחשבון את הפרמטרים הרלוונטיים לאותה פלטפורמה. בסופו של דבר, תרצו הרי לקוחות מרוצים וגם רווחים גבוהים, ומכל אלה תוכלו ליהנות תוך שימוש באמצעי התשלום הטוב לכם ביותר.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)