הדרכת עובדים: כך תפתחו מיומנויות

הדרכת עובדים

המשאב האנושי מהווה נדבך חשוב בהצלחת הארגון, כאשר עובדים פרודוקטיביים יותר מציגים תפוקה גבוהה בצורה משמעותית. לכן, חלק חשוב מהצלחת העסק תלוי בהדרכת עובדי החברה. הדרכה מקיפה משלבת מידע טכני רלוונטי לצד יצירת זיקה חדשה לארגון והחדרת המוטיבציה באמצעות תכנים מרתקים המועברים בצורה מעניינת – לצד תרגול היכולות הנלמדות. נסקור בקצרה את הדרכים השונות להדרכה עובדים חדשים וותיקים בארגון.

הדרכת עובדים חדשים בחברה

עובדים חדשים, במיוחד, מגיעים עם סט כלים שרכשו ממשרות קודמות העשוי להיות רלוונטי גם לתפקיד הנוכחי – חלק מכישורים אלה מהווים בסיס טוב להצלחת העובד וחלק מהמיומנויות שרכשו עשויים, דווקא, להיות לרועץ. עובדים חדשים בחברה יהיו לרב מלאי מוטיבציה ופתוחים ללמוד תכנים חדשים הרלוונטיים לתפקידם. כיצד תדריכו את העובד החדש?

הכשרה מעשית בביצוע משימות בסיסיות במסגרת תפקידם

הכשרת העובדים במיומנויות הבסיסיות מתבצעת בהתאם לסוג המשרה. משרות הדורשות הבנה טכנית, שימוש במכשור תעשייתי או הבנת טכנולוגיות חדשות ושימון בהן ילוו בהדרכות מקיפות בטכנולוגיה זו בתחילת דרכו של העובד, אם בקורס קצר המתבצע במשרדי החברה או באמצעות מערכי הדרכה חיצוניים. שלב זה ילווה, פעמים רבות, על ידי המנהלים הישירים או ראשי הצוותים השותפים במערך ההדרכה ומעורבים בקביעת התכנים שיכללו בה.

מדיניות החברה: עשרת הדברות של הארגון

בתחילת דרכו של עובד חדש בארגון נבנה הקשר הראשוני בין הצוות הקיים, הצוות הניהולי והעובד החדש. שלב זה משמעותי במיוחד על מנת לקבע נהלים והרגלי עבודה. לדוגמה, הדרכה של העובד על חשיבות החתמת כרטיס שעון נוכחות, קביעת שעת התחלת המשמרת ונהלי הפסקות הסיגריה בצורה חדה שאינה משתמעת לשתי פנים תקנה הרגלי עבודה נכונים. בשנים האחרונות לצד נהלי החברה אנו עדים העברת מסרים נכונים הקשורים לאיזון בין עבודה למשפחה על ידי אדם שהוסמך להדריך בתחום זה, כמו גם טיפול אישי באפליות בנושא שכר או מגדר. אך לא רק עובדים חדשים זקוקים למערך הדרכה…

הדרכת והכשרה של עובדים קיימים בחברה

ארגון שבו העובדים ממשיכים ומתפתחים נשאר דינמי וחדשני. לכן, לצד הדרכת העובדים החדשים המצטרפים לצוותים הקיימים מתבצעת רצוי לבצע גם הדרכות, סדנאות וסמינרים מקצועיים לצוות הקיים. בתחום ההוראה (בבתי הספר) אנו עדים לתקופות השתלמות ארוכות, אך בארגונים וחברות התהליך יתבצע בדרך כלל במפגשים קצרים לפני, אחרי ובזמן שעות העבודה המיועדות למשימות היומיומיות במשרד.

הכשרה טכנולוגית

עובדים וותיקים בחברות מוצאים עצמם לא אחת מתמודדים עם שינויים טכנולוגיים שעדיין לא הוטמעו בחברה. חלק מתהליך ההכשרה כולל תפעול טכנולוגיות חדשות ושימוש באמצעים יעילים יותר לביצוע עבודות שבוצעה בצורה פחות יעילה או שונה בעבר. לדוגמה, במחלקות השיווק תחום הדיגיטל תפס תאוצה בעשור האחרון והכשרה מקיפה על שיווק באמצעות רשתות חברתיות מייעלת את תהליכי העבודה. בתחום המו"פ מתבצעות הכשרות תקופתיות הנוגעות לשפות פיתוח המתקדמות עם הזמן, למתודולוגיות וארכיטקטורה של בניית תוכנה לצד התחדשות החומרה המשמשת לעבודת היומיום.

פיתוח כישורי פתרון בעיות

מעבר להדרכה המעשית- טכנולוגית, גם פיתוח אישי של כישורי חיים נלמדים כחלק מתהליך ההכשרה.  כפי שהעידו מחקרים רבים יכולתו של העובד לפתור בעיות באופן עצמאי קשורה לפרודוקטיביות במהלך יום העבודה. לכן, עובדים רבים, במיוחד במשרות בדרג ניהולי, עוברים הכשרת מקיפה הכוללת גם פיתוח כישורי פתרון בעיות תוך הקניית כלים מתאימים כמו "חשיבה מחוץ לקופסה". בעוד חלק מהעובדים מורגלים בחשיבה לוגית אך מסוגלים למצוא פתרונות רציניים, חלקם עדיין "מקובע" לפתרונות מוכרים שנלמדו היטב מראש.

הכשרה מקיפה בפתרון בעיות כוללת פיתוח "גמישות מחשבתית", פיתוח מיומנויות של שאילת שאלות על מנת להגביר את יכולות החשיבה הביקורתית, ראיה רחבה יותר של הבעיה מזוויות שונות ואימון בהגדרת הבעיה במדויק תוך איתור דרכים שונות לפתרה.

שיפור המוטיבציה

אחת התופעות הנפוצות בקרב עובדים העוסקים בנישה דומה במשך מספר עשורים, או עובדים באותו הארגון למשך זמן ארוך היא אובדן המוטיבציה. שגרת היום יום במשרד הופכת להיות מעיקה, לדעת רבים והפרודוקטיביות יורדת. תאוריות רבות נבדקו בתחום הנעת עובדים ואיתור הדרכים הנכונות על מנת לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן. בין השאר הוכח קשר בין פעילויות גיבוש מהנות (היכולות להיות חלק מתוכנית ההכשרה), יצירת תמריצים חיובים הקשורים למאמץ ותוצאות כמו גם שילוב העובדים בקבלת החלטות הקשורות לארגון. חלק מתהליך ההכשרה הכולל אלמנטים אלה ידוע כמסייע בשיפור המוטיבציה.

הדרכות מקוונות מחזקות את הקשר לארגון

לצד ההדרכה הפיזית בתחומים אלה אנו עדים גם להדרכות מקוונות המתבצעות הן בשעות העבודה והן לאחריהן באמצעות הרשת. מנויים לאתרי קורסים מעניקים לעובדים אפשרויות להתפתח בתחום המקצועי ולשפר את כישוריהם על חשבון זמנם הפרטי – כאשר רכישת המנוי על ידי הארגון נחשבת כהטבה מיוחדת ומעודדת את העובדים להתמקד בלימוד אינטנסיבי גם לאחר שנים רבות של עבודה בתחום או בטכנולוגיה קיימת.

לסיכום, ניהול עובדים נכון המבוסס על התייחסות לכוח האדם כאחד המשאבים החשובים ביותר בחברה, לצד השקעת הזמן והמשאבים בתוכניות הכשרה הן לעובדים חדשים והן לעובדים וותיקים בארגון יסייע לבנות מרקם ארגוני יציב שיוביל לשגשוג העסק בטווח הקרוב והרחוק.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

הוראות קבע

הפיצ'ר שיאפשר לך וללקוחות להקים הוראת קבע בנקאית או באשראי בשביל להפוך את הגבייה לאוטומטית. בשביל להפעיל את פיצ’ר הוראות הקבע באשראי חובה להפעיל גם מודל סליקת אשראי ושמירת אשראי.
₪30 לחודש
+ 22 אג' לכל ניסיון חיוב

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)