שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?

שיווק-שותפים

בעולם הדינאמי של המסחר הדיגיטלי, שיווק שותפים התפתח כאסטרטגיה חזקה לעסקים, כדי שאלו יוכלו להרחיב את טווח היעדים והקהלים שלהם וליצור רווחים גדולים יותר באמצעות מאמצים משותפים. איך בדיוק עושים את זה ועל אילו שותפים בכלל מדובר? במאמר זה נבחן את תחום שיווק השותפים, נשפוך אור על היסודות המבדלים אותו משיווק בשיטות אחרות בעולם המסחר הדיגיטלי, ונספר לכם גם על התאמתו לקהלים שונים. נוסף לאלה, נדבר על סוגי התוכניות של שיווק השותפים בישראל, על תפיסת הפצת שותפים, על המודלים השונים המופעלים, והכי חשוב על הפוטנציאל להכנסה פסיבית בעקבות שיווק שותפים. ככל שתתעמקו בכל היבט של קונספט שיווק השותפים תוכלו להיחשף לתשובה לשאלה: כיצד שיווק שותפים התפתח להזדמנות משתלמת המעצימה עסקים ואנשים פרטיים כאחד?

מה זה שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא אסטרטגיית שיווק המבוססת על ביצועים. בשיטת שיווק זו האנשים או הגופים הם בעצם השותפים המקדמים מוצרים או שירותים של חברה, שהיא הסוחר, באמצעות ערוצים מקוונים ברחבי האינטרנט. השותפים מרוויחים עמלות בעבור כל מכירה, ליד או פעולה שנוצרה באמצעות מאמצי השיווק שלהם. צורת שיווק זו ממנפת שותפויות ושיתופי פעולה כדי להניע תנועה ולהגביר את המכירות עבור סוחרים בכמה שלבים פשוטים ולא קשים. לפי שיטת שיווק השותפים, את הפרנסה ירוויח המשווק לפי ההצלחה של עבודתו. בשיטה זו חברות מתגמלות משווקים עצמאיים המקדמים את מכירת המוצרים או השירותים של החברות. החברה המציעה את תוכנית השותפים היא זו הקובעת את תנאי התשלום, ולפעמים אף נותנת חומרי שיווק לשותפים שהיא מעדיפה שיפרסמו, כמו תוכן כתוב לרשתות החברתיות. חברה המציעה חומרי שיווק לשימוש משווקי השותפים, כנראה כבר יודעת איך לפנות לקהל היעד שלה ולכן גם מלמדת את המשווקים שהיא בוחרת כיצד עליהם לייצר בקלות המלצות. המשווק בתורו משתמש בנכסים דיגיטליים קיימים שברשותו או בונה אותם בהדרגה – אתרי אינטרנט, ערוצי מדיה חברתית, דיוור וכו', בעצם כל דרך שבה להבנת המשווק יכולה להשפיע ולקדם את התוצאה שתביא לו תשלום.

שיווק שותפים למתחילים במספר צעדים פשוטים

  1. עליכם לבחור נישה: בחרו נישה שהיא תחום אחד מסוים או תעשייה אחת המתאימה לתחומי העניין שלכם ולניסיון שלכם. לדוגמה, אם אתם אוהבים טכנולוגיה וגאדג'טים עליכם לבחור בשיווק של חברות טכנולוגיות שונות, משום שיהיה לכם קל יותר להמליץ על מוצרים ולסקור אותם. לא קיימת מניעה לעבוד בתחומים שונים, אך להתחיל במקום מוכר יכול להיות הרבה יותר קל.
  2. מצאו תוכניות שיווק שותפים: מצאו תוכניות שותפים מהימנות שאליהן תוכלו להצטרף כדי לעשות את עבודתכם ולשווק את הנישה שבחרתם. במהלך העבודה הפרקטית תוכלו ללמוד באילו כלים עליכם להשתמש ומתי, כמו שימוש בכלי AI בעסק, וכיצד מבצעים שיווק שותפים בשיטות שונות. תוכלו ללמוד גם מחומרים שונים וממדריכים הנמצאים באינטרנט ולשלב אותם תוך כדי בשיווק.
  3. עבדו לפי התוכנית הטובה ביותר לכם: עליכם למצוא תוכנית שיווק שותפים שתתאים לכם לא רק מבחינת הנישה שבה תעבדו, וגם לא תוכנית אשר תייצר לנו כמה שיותר רווח, אלא תוכנית אשר תדרוש מאיתנו כמה שפחות השקעה כספית. כך נוכל גם ללמוד את רזי המקצוע על ההתחלה וגם להרוויח שכר עמלות נאה.
  4. הישארו עם היד על הדופק: עקבו אחרי הטרנדים החמים בתחום שיווק השותפים. תמיד אפשר למצוא כלים חיוניים חדשים לעבודה בתחום. עליכם להמשיך ללמוד את התחום באופן תמידי, כדי שתוכלו לייצר לכם אופציות עבודה נוספות ולפרסם את המוצרים שבחרתם לפרסם בקלות ובפחות זמן.

אילו סוגי תוכניות יש בישראל?

לפני שאתם בוחנים תוכנית שותפים, עליכם לבדוק בה כמה פרמטרים כדי להבין בדיוק מה התוכנית מציעה לכם, כמה היא אמינה, עד כמה היא מוכרת ופופולרית, מהם המוצרים שיהיה עליכם לשווק דרך התוכנית הספציפית הזאת ועוד. לאחר שתבנו לכם בסיס נתונים מפורט על התוכנית שתבחרו, תוכלו לשקלל אותם מול אנשים אחרים אשר עבדו בתוכנית זו או שעובדים איתה בפועל, ולהבין אם היא מתאימה לכם. אלו הם תוכניות שיווק השותפים הקיימות בשוק הישראלי:

  •   WeSell – נחשבת לאחת מרשתות השותפים הגדולה ביותר בישראל. יש לה 11 אלף שותפים בפועל. זוהי רשת המתמחה בפרסום על בסיס הצלחה במנועי חיפוש, רשתות חברתיות ואתרים אחרים. שיטות תמחור CPA ,CPC ,CPL ,CPT ,CPM ,CPS.
  •   Zipy – רשת שותפים ישראלית צעירה. מתמקדת במכירת מוצרים פיזיים דרך רשתות גדולות ומוכרות כגון אמאזון, איביי ואליאקספרס. שיטת תמחור CPA, חמש אחוז לכל מוצר הנרכש דרך שותף.
  •   פה לאוזן – תוכנית שותפים שהפרסום בה מתבצע בין אנשים שנחשפים למוצרים שונים באתר, אלה משיגים את ההתעניינות של הלקוח, לוקחים ממנו טלפון, כתובת מייל ואז מזינים אותו באתר. שיטת תמחור: פר ליד.

מה זה תוכנית מפיצים?

תוכנית מפיצים היא בעצם מונח הדומה מאוד במשמעותו לשיווק בתוכניות שותפים. תוכנית מפיצים היא שיטת שיווק שבה חברה מסוימת מציעה לאנשים להפציץ את מוצריה ולקבל תגמול בעבור מכירה. בדרך כלל זה ייעשה באמצעות מערכת משוכללת שפותחה על ידי החברה או באמצעות אתר שותפים ספציפי שמולו היא עובדת.

אילו מודלים קיימים בשיווק מהסוג הזה?

המודלים של תוכנית המפיצים דומים מאוד למודלים של תוכניות שיווק השותפים, ואלו חלק מהם:

  •   תשלום עבור מכירה – בתוכנית מפיצים המשווק יהיה גם המוכר של המוצר, ולכן יקבל תשלום בצורת עמלה על כל מכירה באופן ישיר.
  •   פה לאוזן – תוכנית זו פועלת גם בשיווק שותפים וגם בשיווק מפיצים, ולפיה העמלות שישיג המשווק יתקבלו פר כל לקוח אשר התעניין במוצר בעקבות שיווק מילולי כתוב בצורה כלשהי כאשר את התשלום הגבוה ביותר יקבל המשווק של המכירה.
  •   LinkShare בשיטה זו, הפועלת באותו הכיוון גם בשיווק השותפים, יכול המשווק לפעול במגוון פלטפורמות שיווק שונות כאשר הפרסום נעשה דרך לינק. יתרון מודל זה הוא האפשרות של המשווק למכור מגוון רחב של יותר של מוצרים של חברות שונות.
  •   תשלום עבור פעולה – זוהי שיטה של פרסום ממומן, שבה המשווק מציג מודעות פרסום תמורת תשלום, כאשר המטרה היא לצבור קהל לקוחות אשר יגיעו אליו דרך המודעה או יבצעו רכישה ישירה דרך המודעה.

האם אפשר לייצר הכנסה פסיבית משיווק שותפים?

שיווק שותפים יכול להבטיח לכם יצירת הכנסה פסיבית אם תלמדו את התחום בצורה הנכונה ותשקיעו רבות ביצירת בסיס חזק ונוכחות אינטרנטית. תוכלו ליצור הכנסה פסיבית בתחום שיווק השותפים גם באמצעות קידום אסטרטגי נכון של מוצרים או של שירותים שיכולים להיות רלוונטיים לכם. תוכלו ליצור הכנסה פסיבית כל עוד התוכן שלכם יעבוד בשבילכם ויישאר גלוי, נגיש ורלוונטי לקהל היעד שלכם. אך חשוב לציין, כי דבר זה לוקח זמן והרבה ניסוי וטעייה כדי שתוכלו להבין מהן השיטות שעובדות בשבילכם ואיך תוכלו ליצור מהן הכנסה פסיבית.

יתרונות וחסרונות של שיווק מסוג זה

גם בתחום שיווק השותפים, כמו בכל מקצוע ותחום עיסוק, קיימים יתרונות וחסרונות שעליכם לבדוק אם הם מתאימים לכם באופן אישי לפני שתבחרו לעסוק בתחום זה. להיות בעל עסק בתחום שיווק השותפים יכול לאפשר לכם חופש מסוים בעבודה, תוכלו לבחור לבד אילו מוצרים תרצו לשווק, ותוכלו גם לקבוע איך תרצו לנהל זאת ולהיות אחראיים בצורה ישירה להכנסה שלכם בהשוואה לעבודה כשכירים. וכמו כן בתחום שיווק השותפים תרוויחו גם עצמאות. תוכלו לקרוא על כך מידע נוסף לניהול זמן כדי להבין כיצד הזמן יכול לעבוד לטובתכם בתחום. נוסף לאלה, תוכלו לייצר לעצמכם מקור הכנסה נוסף אשר לא תזדקקו לכספים לצורך הוצאות של פיתוח מוצרים משלכם, ולא יהיה עליכם לשאת בהוצאות אחזקה של המוצר שאותו תבחרו למכור. מנגד, קיימות המון תוכניות שותפים, שללא הכרה, ובחינה לעומק של כל תוכנית, וללא עבודה נכונה וזהירה, קיימת האפשרות להתבלבל ולהשקיע את הזמן בשיווק של מוצרים או תוכניות אשר לא ייצרו לנו רווח כלל לא משנה כמה טוב נעבוד ובאיזה אסטרטגיית שיווק נבחר. ולכן, נאבד זמן יקר בקידום מוצר אחד, שלא יחזור. זאת משום שלכל תוכנית או לכל מוצר שתבחרו לשווק קיימת רמת תחרות שונה בשוק, אשר דורשת גם זמן השקעה שונה. כל תוכנית שותפים תציע לכם רמה שונה של שליטה כמשווקים, ביכולת להתגמש ולשווק את המוצר לפי דרישות החברה, דבר שגם יכול לעבוד לפעמים בכיוון ההפוך ולמנוע מכם הכנסה פוטנציאלית. החברות המציעות את מוצריהם במסגרת שיווק שותפים, לא יהיו מעוניינות בשיווק באופן שעשוי לפגום במיתוג המוצרים והחברה .

לסיכום

שיווק השותפים הוא שיטת שיווק אחת מתוך שיטות שיווק רבות הקיימות בעולם המסחר הדיגיטלי המודרני. באמצעות שיטות אלו ועבודה בתוכניות שיווק שותפים תוכלו להרוויח הכנסה נוספת ואפילו ליצור לכם מקור להכנסה פסיבית. קיימות תוכניות שיווק שותפים שונות שעובדות גם בישראל וגם בכל העולם, ובכל שיטה תוכלו ללמוד צורה שונה של שיווק, אשר תוכל להרוויח לכם הרבה כסף ביחסית מעט זמן, ועבודה מהבית או מכל מקום אחר שתבחרו. 

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)