3 דרכים שאולי לא חשבתם עליהן לחסוך כסף בעסק קטן

3 דרכים לחסוך בעסק קטן

במציאות העסקית של ישראל 2016 הפעלתו של עסק קטן הוא לא פחות ממאבק הישרדות מתמשך, כזו המעמתת את בעל העסק מול ביורוקרטיה מערימת קשיים ומנוכרת, שורת מסים והיטלים מכבידים, בנקים עם יד קפוצה על ברז המימון, הסדרי תשלום שוטף פלוס פלוס וכל זה עוד לפני שדיברנו על ליבת פעילות העסק עצמה: מול הלקוחות, מול העובדים ומול המתחרים. בהתחשב בכל האמור לעיל, אין פלא אם כן כי מדי שנה מחליטים עשרות אלפי עסקים קטנים על סגירה. מספר מחקרים וסקרים שנערכו בנושא זה העלו כי מבין כל הקשיים העומדים בפני עסקים קטנים בישראל, מחסור במימון ופערי תזרים הם הסיבה העיקרית המביאה את בעל העסק להחליט על סגירת השערים. לקושי המשמעותי בניהול תזרים העסק באופן אשר יאפשר את המשך הפעלתו ישנן מספר סיבות המשתנות בהתאם לנסיבות ספציפיות לעסק המסוים, אולם בהכללה ניתן לומר כי עבור עסקים קטנים קיים קושי מובנה בתחום זה משום שמעצם הגדרתם מחזור פעילותם קטן ומקשה על ספיגת תנודתיות ברמת ההכנסות. מכל האמור לעיל עולה הצורך הברור של עסקים קטנים לשמור על מבנה הוצאות קבועות רזה ככל הניתן ולהותיר בידי בעל העסק גמישות מירבית בניהול כלל ההוצאות, כך שיוכל להתאימן לרמת ההכנסות בכל עת. קל להגיד מאשר לבצע, יאמר בוודאי כל בעל עסק, ועל כן, כדי לספק עזרה ממשית ולא תיאורטית, נציג בפניכם 3 דרכים אפשריות לעסקים קטנים לחסוך ולהגמיש את מבנה ההוצאות.

  • רכישת שירות במקום רכישת מוצר

הצורך בגמישות פיננסית עבור עסקים קטנים לא נעלם מעיני יזמים הפועלים בתחום B2B, כפועל יוצא רבים מהם מנסים לפתח מודלים עסקיים על מנת לתת מענה לצורך זה. אחד המודלים הבולטים בהקשר זה הוא מעבר מרכישת מוצרים לרכישת שירותים – מערכות ייצור, ציוד משרדי, תוכנות, חללי עבודה ומשרדים, כמעט בכל תחום ניתן למצוא ספקים קיימים המציעים לבעל עסק עסקה במבנה הבא: במקום לרכוש את הבעלות על המוצר הנדרש במחיר מלא, שלם לנו סכום קטן יותר (מדי שבוע, חודש, שנה וכו') עבור השימוש במוצר בלבד. התשלום עבור השירות נעשה באופנים שונים: השכרה סטנדרטית, ליסינג, דמי מנוי, תשלום בהתאם לשימוש וכן הלאה, אך במכנה משותף אחד מובהק- גמישות בניהול ההוצאות ויכולת להפסיק את התשלום על השירות בהתאם לצורך או בהתאם למצב התזרימי בעסק.

  • סליקה לעסקים קטנים

נכון לשנים האחרונות רובן המוחלט של העסקאות בין הצרכנים לעסקים בישראל מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי ומעטים הם העסקים אשר יכולים לשרוד ללא מתן מענה ללקוח המבקש לשלם בכרטיס אשראי. כפועל יוצא של מצב זה בסל ההוצאות של אותם עסקים נכלל הרכיב – תשלום עבור שירותי סליקה. בנוגע לשירות זה, כמו גם לשירותים אחרים הניתנים על ידי הבנקים וחברות האשראי לבעלי עסקים קטנים, קיימת נטייה טבעית לראות בהם גזירת גורל נתונה. המציאות רחוקה מכך מרחק ממשי. ביחס לעלות שירותי הסליקה כמו גם לשירותים פיננסיים אחרים, ניתן, שלא לומר מומלץ, לערוך השוואת מחירים בין הספקיות השונות ולהשתמש במידע שאספתם על מנת להתמקח איתן. פעמים רבות תופתעו לגלות כי מעט עקשנות ועמידה על המיקח תגרום למחיר לרדת מטה בצורה משמעותית.

  • מיקור חוץ

בחנו אלו חלקים מפעילות העסק אשר אינם נכללים בליבת הפעילות (לדוגמא: תרגום מסמכים, ניהול כלי מדיה חברתית וכו') ניתן להוציא כמשימות לספקים חיצוניים. השימוש בספק חיצוני במקום עובד שכיר לא רק שיהיה זול יותר במרבית הפעמים, הוא יאפשר לכם גם לנהל את ההוצאות באופן גמיש יותר.

3 ההצעות המתוארות לעיל אינן כמובן הדרכים היחידות לנהל באופן מושכל ונכון יותר את מבנה ההוצאות בעסק שלכם, אולם גם אם חלק מהן אינו שימושי לעסק האישי שלכם, הן בהחלט יכולות לספק לכם השראה לשיטות חיסכון אחרות.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?
תזכורת לגביית תשלום
הצהרת עוסק פטור במספר צעדים פשוטים – המדריך המלא
דוח שנתי לעוסק פטור: כל הליך הגשת הדוח שלב אחרי שלב
תקן EMV – מהו ואיך הוא משפיע עליכם ועל העסק שלכם?
הקמת מועדון לקוחות רווחי בכמה שלבים קצרים
איי איי AI: איך כלי AI יכולים לסייע לעסק שלכם
פיצ׳רים נבחרים שלנו
eCommerce-menu

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (3)

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

Frame 7307

קופה רושמת לחנות הפיזית שלך

kava-menu

דרך האשראי או חשבון הבנק

CRM-menu

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

project-menu

לשלוט בתקציב של כל פרויקט

time-menu

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

stock-menu

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

doc-menu

לתעד את הוצאות העסק בקלות

tazrim-menu

לצפות את תזרים המזומנים שלך

Frame 7307

תזכורות תשלום ללקוחות

API-menu

לחבר את המערכת שלנו לשלך

אולי יעניין אותך
freelance-icon

ההמלצה שלנו לעסק שלך

ecommerce-icon

איקומרס ומכירת מוצרים

פתיחת עסק חדש
שירות הקמה וליווי עסק יד ביד
45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

הוראות קבע

הפיצ'ר שיאפשר לך וללקוחות להקים הוראת קבע בנקאית או באשראי בשביל להפוך את הגבייה לאוטומטית. בשביל להפעיל את פיצ’ר הוראות הקבע באשראי חובה להפעיל גם מודל סליקת אשראי ושמירת אשראי.
₪30 לחודש
+ 22 אג' לכל ניסיון חיוב

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)