3 דרכים שאולי לא חשבתם עליהן לחסוך כסף בעסק קטן

3 דרכים לחסוך בעסק קטן

במציאות העסקית של ישראל 2016 הפעלתו של עסק קטן הוא לא פחות ממאבק הישרדות מתמשך, כזו המעמתת את בעל העסק מול ביורוקרטיה מערימת קשיים ומנוכרת, שורת מסים והיטלים מכבידים, בנקים עם יד קפוצה על ברז המימון, הסדרי תשלום שוטף פלוס פלוס וכל זה עוד לפני שדיברנו על ליבת פעילות העסק עצמה: מול הלקוחות, מול העובדים ומול המתחרים. בהתחשב בכל האמור לעיל, אין פלא אם כן כי מדי שנה מחליטים עשרות אלפי עסקים קטנים על סגירה. מספר מחקרים וסקרים שנערכו בנושא זה העלו כי מבין כל הקשיים העומדים בפני עסקים קטנים בישראל, מחסור במימון ופערי תזרים הם הסיבה העיקרית המביאה את בעל העסק להחליט על סגירת השערים. לקושי המשמעותי בניהול תזרים העסק באופן אשר יאפשר את המשך הפעלתו ישנן מספר סיבות המשתנות בהתאם לנסיבות ספציפיות לעסק המסוים, אולם בהכללה ניתן לומר כי עבור עסקים קטנים קיים קושי מובנה בתחום זה משום שמעצם הגדרתם מחזור פעילותם קטן ומקשה על ספיגת תנודתיות ברמת ההכנסות. מכל האמור לעיל עולה הצורך הברור של עסקים קטנים לשמור על מבנה הוצאות קבועות רזה ככל הניתן ולהותיר בידי בעל העסק גמישות מירבית בניהול כלל ההוצאות, כך שיוכל להתאימן לרמת ההכנסות בכל עת. קל להגיד מאשר לבצע, יאמר בוודאי כל בעל עסק, ועל כן, כדי לספק עזרה ממשית ולא תיאורטית, נציג בפניכם 3 דרכים אפשריות לעסקים קטנים לחסוך ולהגמיש את מבנה ההוצאות.

  • רכישת שירות במקום רכישת מוצר

הצורך בגמישות פיננסית עבור עסקים קטנים לא נעלם מעיני יזמים הפועלים בתחום B2B, כפועל יוצא רבים מהם מנסים לפתח מודלים עסקיים על מנת לתת מענה לצורך זה. אחד המודלים הבולטים בהקשר זה הוא מעבר מרכישת מוצרים לרכישת שירותים – מערכות ייצור, ציוד משרדי, תוכנות, חללי עבודה ומשרדים, כמעט בכל תחום ניתן למצוא ספקים קיימים המציעים לבעל עסק עסקה במבנה הבא: במקום לרכוש את הבעלות על המוצר הנדרש במחיר מלא, שלם לנו סכום קטן יותר (מדי שבוע, חודש, שנה וכו') עבור השימוש במוצר בלבד. התשלום עבור השירות נעשה באופנים שונים: השכרה סטנדרטית, ליסינג, דמי מנוי, תשלום בהתאם לשימוש וכן הלאה, אך במכנה משותף אחד מובהק- גמישות בניהול ההוצאות ויכולת להפסיק את התשלום על השירות בהתאם לצורך או בהתאם למצב התזרימי בעסק.

  • סליקה לעסקים קטנים

נכון לשנים האחרונות רובן המוחלט של העסקאות בין הצרכנים לעסקים בישראל מתבצעות באמצעות כרטיסי אשראי ומעטים הם העסקים אשר יכולים לשרוד ללא מתן מענה ללקוח המבקש לשלם בכרטיס אשראי. כפועל יוצא של מצב זה בסל ההוצאות של אותם עסקים נכלל הרכיב – תשלום עבור שירותי סליקה. בנוגע לשירות זה, כמו גם לשירותים אחרים הניתנים על ידי הבנקים וחברות האשראי לבעלי עסקים קטנים, קיימת נטייה טבעית לראות בהם גזירת גורל נתונה. המציאות רחוקה מכך מרחק ממשי. ביחס לעלות שירותי הסליקה כמו גם לשירותים פיננסיים אחרים, ניתן, שלא לומר מומלץ, לערוך השוואת מחירים בין הספקיות השונות ולהשתמש במידע שאספתם על מנת להתמקח איתן. פעמים רבות תופתעו לגלות כי מעט עקשנות ועמידה על המיקח תגרום למחיר לרדת מטה בצורה משמעותית.

  • מיקור חוץ

בחנו אלו חלקים מפעילות העסק אשר אינם נכללים בליבת הפעילות (לדוגמא: תרגום מסמכים, ניהול כלי מדיה חברתית וכו') ניתן להוציא כמשימות לספקים חיצוניים. השימוש בספק חיצוני במקום עובד שכיר לא רק שיהיה זול יותר במרבית הפעמים, הוא יאפשר לכם גם לנהל את ההוצאות באופן גמיש יותר.

3 ההצעות המתוארות לעיל אינן כמובן הדרכים היחידות לנהל באופן מושכל ונכון יותר את מבנה ההוצאות בעסק שלכם, אולם גם אם חלק מהן אינו שימושי לעסק האישי שלכם, הן בהחלט יכולות לספק לכם השראה לשיטות חיסכון אחרות.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
יועץ עסקי מומלץ
מהו חוק החברות?
עוסק פטור: המדריך שיעשה לכם סדר
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)