אחת הדרכים לדעת אם פעולות השיווק עובדות בעבורכם, היא באמצעות כניסתם של לידים חדשים. הלידים יכולים להגיע מפרסום ממומן בפייסבוק, מקידום אתרים אורגני וכו'. כיצד ניתן לנהל את הלידים באופן מושכל? ואיך נוכל למנף את הנתונים שהוזנו לטובת העסק? נדון על כך בהמשך המאמר.
כשאנחנו בונים דף נחיתה, או מפנים את הגולשים לטופס ליצירת קשר, הנתונים שמגיעים אלינו הם בדרך כלל מאוד בסיסיים, והם לרוב מכילים שם, מספר הטלפון, כתובת אימייל ולעיתים גם מידע נוסף שנכתב על ידי הגולש.
כיום, ניתן למצוא לא מעט מערכות לניהול לידים, אך כדי לנהל את הליד באופן המיטבי, יש כמה וכמה פעולות לבצע. תחילה, חשוב לציין שכדי לנהל לידים, ניתן להסתייע במערכת CRM לניהול לקוחות, כך למעשה תוכלו לנהל את הלקוחות הקיימים ואת הלידים החדשים באותה מערכת. מערכת CRM של ICOUNT מאפשרת לכם להטמיע באתר טופס ליצירת קשר, וממנו ניתן לייצר לידים ישירות לתוך המערכת, מה שמקל על ניהול הלידים באופן משמעותי.
מיון ומעקב
לא כל הלידים שנכנסים יובילו לסגירת עסקה, לכן חשוב לדעת לזהות אם הלידים שקיבלנו הם אכן לידים איכותיים ורלוונטיים. חשוב למיין את הלידים בהתאם לנתונים שהוזנו על ידי הגולש על מנת להבין אם מדובר בלקוח שמעוניין לסגור עסקה או שמא מדובר בלקוח שמתלבט. יתרה מזאת, ניתן לתעדף את הלידים בהתאם לרמת הרלוונטיות שלהם לעסק. כך תוכלו לייעל את הזמן ולפנות אל הלקוחות הפוטנציאליים.
כך או כך, חשוב לבצע מעקב יסודי אחר הטיפול בלידים, כדי שתוכלו להתייחס אל כולם בזמן הנכון ולהצליח להפיק מהם עסקאות עתידיות.
הכירו את הלקוח הפוטנציאלי
כשמגיע אליכם ליד חדש, ואתם מתחילים לטפל בו, מוטב שתכירו את הלקוח הפוטנציאלי לעומק. חפשו את שמו ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש והבינו באיזה עסק מדובר. כך, כשתשוחחו טלפונית עם הלקוח, יהיה ברשותכם מידע חיוני שיסייע לכם להוביל את השיחה ולמכור את שירותיכם. מלבד זאת, זה בהחלט עשוי להרשים ולשדר מקצועיות כשנותני שירות מבררים אודות הלקוח מבעוד מועד, ומתאימים בעבורם את השירות.
נוסף לכך, חשוב להתייחס לכל הנתונים שהוזנו על ידי הגולש, על מנת שנוכל להפיק מהם את המיטב ולנווט את המידע שברשותנו לסגירת עסקה. במערכת CRM ניתן לתעד כל פעולה ומשימה בכרטיס הלקוח. כמו כן, אם המשך הטיפול בלידים נעשה באמצעות שיחות טלפוניות, חשוב לתעד את השיחות באופן המיטבי, ואף לשמור את הקלטות השיחה במערכת.
לקוחות שמתלבטים או לא מעוניינים
נכנס ליד חדש, חזרתם אל הלקוח וניסיתם לסגור עמו עסקה, אבל הלקוח טוען שהשירות כבר לא רלוונטי עבורו – עדכנו זאת בכרטיס הלקוח ובמידת הצורך הסירו אותו מרשימת הלקוחות הפוטנציאליים. אין טעם להתעקש עם לקוח שאינו מעוניין בשירות שלכם, מה גם שזה עלול לפגוע במוניטין של הארגון.
ומה לגבי לקוח פוטנציאלי שעדיין מתלבט? הבינו מה מוביל ללבטים, ונסו למצוא את הדרך לגשר על כך, כשחשוב לתעד את השיחות במערכת CRM באופן המיטבי. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם הלקוח במועד אחר, ולהציע לו הצעה רלוונטית יותר או מותאמת לצרכיו. החשוב הוא שלא תשאירו את הליד פתוח, משום שאתם עלולים לפספס את העסקה.
על מנת שהלידים יאפשרו לנו להרחיב את פעילות העסק ולהגדיל את מעגל הלקוחות, חשוב לטפל בהם בתשומת לב יתרה ובאופן יסודי. כדאי למיין את הלידים הנכנסים, ולזהות את הלידים החמים, כדי לפנות אליהם בהקדם ולסגור עסקה. כמו כן, יש לבצע מעקב אחר ניהול הלקוח לטובת שירות יעיל, מדויק ואיכותי. מערכת CRM לניהול לקוחות תסייע לכם להתנהל באופן המיטבי, כשהיא מאפשרת לתעד שיחות, לנהל את הפרויקט ולבצע מעקב אחר כל הפעולות שנעשו. בהצלחה!