חמישה שירותי ענן שכל חברה צריכה


ניהול עסק, באשר הוא, אינו דבר פשוט. מטרת העל של כל חברה היא לבצע כל פעולה במינימום זמן וכסף, מה שמאפשר לשפר את התנהלותה ולהגדיל את רווחיה. לא כולם נותנים על כך את הדעת, אבל המפתח להצלחה הזו נמצא דווקא בענן – אלו הם אותם שירותי ענן ממוחשבים, אשר ההתבססות עליהם מהווה כיום מגמה כלל עולמית. לפניכם סקירה של חמישה שירותים, מבוססי ענן, שרצוי מאד שתאמצו גם בעסק שלכם.

  1. שירותי הנהלת חשבונות בענן – הנהלת חשבונות עומדת בבסיסו של כל עסק, כאשר זה נראה מובן מאליו כיום שהיא תעשה בצורה ממוחשבת. באמצעות שירותי הענן ניתן לבצע את הנהלת החשבונות בצורה פשוטה, וחשוב לא פחות: תוך שקט נפשי בנוגע לכך שמערכת הנהלת החשבונות תתפקד היטב ולאורך זמן. יש בנמצא מערכות הכוללות בתוכן שלל פיצ'רים החיוניים אף הם עבור העסק, דוגמת סליקת כרטיסי אשראי, הנפקת חשבוניות ועוד, מה שמונע למעשה את הצורך להצטייד במגוון רחב של מוצרים שונים לביצוע משימות ספציפיות. יש בכך הן חיסכון תפעולי והן חיסכון כלכלי.
  2. אחסון אתרים – כיום, לכל חברה חייב להיות אתר אינטרנט, ורצוי כזה מקצועי שיהיה לעזר עבור הלקוחות. גם מהבחינה הזו, ניחשתם נכון, מומלץ מאד למקם את האתר על גבי הענן הווירטואלי. שירותים מהסוג הזה מאפשרים לאחסן את האתר בשרת חיצוני בטוח, וזאת להבדיל משרת מקומי. הדבר לא רק מגדיל את הסיכויים לכך שהאתר יתפקד היטב לאורך זמן, אלא גם מאפשר לצמצם את ההוצאות עבור אחסון האתר, או אפילו התחזוקה שלו. כמובן שחשוב לוודא את רמת האבטחה והביצועים שיכול להציע אותו ענן, כמו גם לוודא את ההתאמה של התשתית למאפייני האתר ולצורכי העסק.
  3. מרכזיות טלפון בענן – העסק צריך לפעול, בכל המקרים, לכן חשוב מאוד שתהיה מרכזיה לניתוב השיחות. ההתבססות על שירותי ענן, במקרה הזה, מגלמת בתוכה יתרונות חשובים: אין צורך בהקמת תשתיות נפרדות עבור המרכזיה, שהחיבור אליה נעשה דרך האינטרנט ובאמצעות הענן. מרכזיית טלפון בענן מאפשרת שקט נפשי לכל אורך הדרך, כאשר מבחינה כלכלית היא יכולה לצמצם את הוצאות העסק בצורה ניכרת. המרכזיות המתקדמות ביותר המוצעות כיום כוללות בתוכן תכונות שהופכות את השימוש בהן ליעיל ולמומלץ יותר, דוגמת תפריט לניתוב שיחות, הקלטת שיחות אוטומטית, אפשרות לשיחות ועידה מרובות משתתפים, חיבור לממשקי המחשב השונים של החברה – והרשימה עוד ארוכה.
  4. גיבוי בענן – אחד מתסריטי האימים המרכזיים של כל עסק הוא נזק פיזי הנגרם לאחת התשתיות שלו ומביא לכך שהמידע על התנהלות העסק, הלקוחות ושלל קבצים ממוחשבים חיוניים יורד לטמיון: למעשה, לא מעט מקרים כאלה התרחשו במרוצת השנים, למשל לאחר אסונות טבע. מערכת גיבוי בענן היא הדרך הבטוחה ביותר לאחסן את המידע החיוני של החברה, ולו מכיוון שצורת אחסון זו מבטיחה עמידות בכל תרחיש. אחסון המידע נעשה, במצב הזה, על גבי שרת רחוק, מאובטח היטב, שלעתים אף מבצע גיבויים באופן עצמאי ובתדירות גבוהה.
  5. מצלמות אבטחה – לבסוף, מגיעים אל היבט האבטחה ה"פיזי" של מקום העסק. על רקע הנתונים המדאיגים המצביעים על אחוזי הפריצות הגבוהים לבתי עסק בישראל, ברור מדוע החברה הממוצעת פשוט לא יכולה שלא להצטייד במצלמות  אבטחה. הדור הנוכחי של מצלמות האבטחה כולל מצלמות אבטחה "מסורתיות", המותקנות במקום העסק, אך עם "טוויסט" של ממש – הן פועלות על גבי שרת מרוחק, בענן. המשמעות הישירה של כך היא שניתן לגשת למצלמות כמעט מכל מחשב המחובר לרשת האינטרנט, כאשר אנשי העסק יכולים אף לצפות בתמונה המוצגת במצלמות ברגע נתון באמצעות אמצעים טכנולוגיים אחרים: טלפונים ניידים, טאבלטים ועוד.

Comments

comments