טיפים לעבודה מהבית

טיפים לעבודה מהבית

כיום יותר ויותר עסקים החליטו לאפשר לעובדים לעבוד ישירות מהבית, מצב שהתעורר אצל חלק מהעסקים בעקבות הקורונה, אך המשיך עם וללא קשר, ולו כי המציאות לימדה שעבודה מהבית מחזיקה בלא מעט יתרונות, אם מבחינת עלויות ואם מבחינת הספק ותוצאות, ועל כן אם גם אתם מתכוונים למנף את העבודה מהבית, טוב להכיר כמה טיפים יעילים וישימים שחלקם הגדול מושתת על טכנולוגיה משלימה. מוכנים להתייעל? קפצו לטיפ הראשון:

שמירה על לוח זמנים

העובדים בבית ואף אחד לא יודע אם הם יצאו מהפיג'מה, או התייצבו לטפל בשורת המשימות שמחכה להם, אך על מנת שהעסק ימשיך לתפקד כראוי הכרחי להקפיד על זמני העבודה ולהישאר בשליטה. כיצד? פה נכנס לתמונה כלי מאוד חשוב: שעון נוכחות. שנרחיב? ובכן שעון נוכחות מאפשר לדווח הן על שעות הנוכחות והן על שעות הפעילות, כך שאין צורך לרכוש מכשירים יקרים, אלא פשוט נעזרים באפליקציה ייעודית. באמצעות שני הדיווחים שציינו (נוכחות ופעילות) זוכים לדעת גם מתי העובדים החלו לעבוד וגם מה הם בפועל עשו. מכאן שמשיגים שקיפות מלאה והמעסיק ממשיך לנהל את הכול מלמעלה (מבלי להיות נוכח פיזית). בנוסף, באמצעות התוכנות שציינו הרבה יותר קל לבנות דוח שעות מסודר ותואם מציאות, כך שאין מקום לטעויות וסיכום החודש הרבה יותר מסודר ומהיר.

הגדרת סביבת עבודה

עובדים מהבית? סביר להניח שבבית אין לכם משרד מסודר שכולל שולחן, מחשב, פקס, מכונת צילום, מזכירה צמודה, קולגות שניתן להתייעץ עמם, ארון שירות עם עטים ודפי הדפסה וכדומה. במקביל, סביר שכן יש לכם שולחן עם מחשב ומסביב מקרר עם פיתויים, מסך טלוויזיה שמציע פיתויים אחרים ואף מיטה שמהווה פיתוי גדול לקפוץ לתנומה בזמן העבודה. מה עושים? שני דברים:

1. חשוב שהמעסיק ימליץ לעובדים להגדיר סביבת עבודה מסודרת, בה יש מינימום פיתויים והפרעות.

2. למקסם את מה שכן קיים – המחשב והנייד כמובן. כיצד? כל עוד יש מחשב, כבר מדובר ב 90% התייעלות, וזאת כי באמצעות מחשב ניתן לערוך מסמכים, לנהל הוצאות, לנהל תיקי לקוחות, לייצר דוחות, לשלוח מיילים ואף להיות בקשר שוטף עם הקולגות – באמצעות תוכנות ייעודיות. כך למשל אם רק נעזרים בתוכנת CRM (מערכת לניהול קשרי לקוחות) זוכים להיעזר במערכת לניהול קריאות תמיכה, לנהל עבודה רציפה מול הלקוחות, לערוך ארכיון שמתעד את נתוני העבודה, לנהל לידים, להגדיר תיעודים ותזכורות ובאופן כללי להתנהל בצורה מסודרת ויעילה מול הלקוח. מסקנה? חשוב לוודא שלעובדים יש מחשב שמותקנות בו תוכנות ייעודיות – בהתאם לצורך כמובן!

מינימום הסחות דעת

ידוע שגם עבודה במשרד כוללת הסחות, אך כאשר עובדים מהבית הרבה יותר קל להישאב למשימות שנוגעות לתפעול הבית (לשטוף כלים למשל), לדבר עם הילדים, להוציא את הכלב לסיבוב, לבהות במסך שבן הזוג מחזיק, להקשיב לשיחה של השכנים וכדומה, ועל כן חשוב לייעץ לעובדים להיצמד לחמשת הטיפים הבאים:

1. הודיעו לבני הבית שאתם בעבודה ואינכם זמינים עבור דברים אחרים.

2. הגדירו שעות עבודה – כולל הפסקות.

3. אם ניתן שבו בחדר סגור.

4. ארגנו סביבת עבודה מסודרת שאינה כוללת דברים שנוגעים לבית (עיתון, רשימת קניות וכדומה).

5. האזינו למוזיקת רקע שנוח ונעים לכם לעבוד עמה.

היעזרו בטכנולוגיה

העובדה שעובדים מהבית אינה אומרת שלא ניתן לנהל משימות, לעקוב אחר שעות העבודה של העובדים, לנהל קשרי לקוחות, לשמור על התנהלות מסודרת ומתוזמנת מול שורת משימות, או אפילו לחייב את הלקוחות, לתעד שיחות, לקשר משימות ללקוח, למסמך או לספק, לשלוח קישור לזימון תור ללקוח וכדומה, אלא כל זאת ועוד הרבה יותר ניתן לבצע באמצעות התקנה של שתי תוכנות שכבר ציינו: מערכת ניהול לקוחות (מערכת CRM) ומערכת שעון נוכחות. מסקנה? תמיד חשוב להבין מהו הצורך ובמקביל לבחון מה הקידמה הטכנולוגית יודעת להציע. כל עוד יש מחשב, העובדים יכולים לעבוד מהבית ואתם המעסיקים מחזיקים בשליטה מלאה.

גביה ותשלומים

כיום אין שום בעיה לסלוק דרך האתר, לספק חשבונית אוטומטית, לעבוד עם קבלות אוטומטיות וכדומה, וכל זאת באמצעות מערכת גביית תשלומים שניתן להתקין במחשבי העובדים. כך למשל אם נעזרים בחשבונית ממוחשבת ניתן לבצע מגוון נדבכים חשובים גם מהבית ולהפיק מגוון יתרונות ייחודיים: למשל לשמור על הסביבה (חשבונית ירוקה) וליהנות מרמת אבטחה מאוד גבוהה. בנוסף, מוודאים שהחשבונית אכן הגיעה ליעד (אם החשבונית אינה מגיעה ליעד המערכת מעדכנת), נחסך זמן במילוי פרטים ידניים, זוכים במעקב מסודר וחוסכים דמי משלוח. אי לכך העובד אינו צריך להחזיק במכשיר יקר או להבין בניהול חשבונות, אלא יכול בצורה פשוטה ומסודרת לגבות תשלומים.

שנסכם?

לא מעט מעסיקים מעידים שהם גילו שעבודה מהבית מאוד אפקטיבית, ולא רק כי נחסך זמן על שיחות "סמול טוק" וחוסכים תשלומי דלק, אלא גם כי זוכים להתייעל ולדייק משימות, במיוחד אם נעזרים בתוכנות ייעודיות. אי לכך כל שצריך לעשות זה ליישר קו עם הטכנולוגיה ולהיעזר בתוכנות שעשויות לחסוך לכם הרבה זמן, לאפשר שליטה מרחוק ולייעל את העבודה.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
יועץ עסקי מומלץ
מהו חוק החברות?
עוסק פטור: המדריך שיעשה לכם סדר
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)