בעל עסק: כך תתנהל נכון פיננסית בצל הקורונה?

בעל עסק: כך תתנהל נכון פיננסית בצל הקורונה?


הקורונה תפסה את כולנו לא מוכנים, ובזמן שההנחיות הרפואיות הצילו חיים במגביל הן הכחידו לא מעט עסקים, ולעומת החולים, לעסקים אין מכונת הנשמה או צוות רפואי צמוד, כך שכל עסק נדרש להחזיק את הראש מעל המים בכוחות עצמו, ופה לחוכמת ההמונים בהחלט יש מה לתרום. להלן טיפים שיסייעו להתנהל כלכלית בתקופה מאתגרת שכזו:

דעו את זכויותיכם

התקופה האחרונה בהחלט שינתה עבור עסקים רבים את הפן הכלכלי. לצורך הדוגמה עסקים המשיכו לשלם שכירות מבלי יכולת לקבל לקוחות ומעסיקים נאלצו לפטר עובדים, לאכול מהחסכונות, להקפיא מהלכים כלכליים, לשנות אפיקי שירות ואף לסגור את העסק. בהחלט חשוב להבין כיצד הקורונה השפיעה על העסקים בישראל, ולו כדי ללמוד ולהסיק מסקנות לעתיד. חשוב לציין כי מצב חירום הוגדר והחוקים בתחום השתנו, כך שלצד שלל ההנחיות הבריאותיות שכל הזמן מתעדכנות, כך גם ההנחיות הכלכליות ממשיכות להתעדכן. שנדגים? ניתן למצוא שמתאפשרות הקלות בזכאות לדמי אבטלה, קיימות הנחיות חדשות לגבי העסקת עובדים שעושים שעות נוספות, קיים מענק מיוחד לעובדים מעל גיל 67, ישנו מענק סיוע לשכירים בעלי שליטה, עצמאיים מקבלים מענק, עסקים קטנים ובינוניים זכאים להלוואות ועוד. מבקשים מענה מקיף? היכנסו לאתר כל זכות 

חישוב אסטרטגיה מחדש

אנשים הם טיפוסים סתגלנים ואילו עסקים חייבים לגלות גמישות מחשבה בתקופה מבלבלת מעין זו. כך למשל זהו בדיוק הזמן לצאת עם מבצעים, לפנות באופן ממוקד לקהלי יעד, להבין כיצד ניתן להתאים את השירות באופן שיתאים להנחיות וייתן מענה לצרכים הייחודיים שכל הזמן מתעוררים, להבין שאין זה הזמן לפתח מוצר חדש או להשקיע בעיצוב החנות, לייעל את זמן העבודה של העובדים, לשקול לשנות את מרכיבי השירות, לבוא לקראת הלקוח מבלי לשלם על כך מהכיס העסקי, להעמיד אתר מקוון ולהשקיע בקידום שלו (ולו לבד ע"י פעילות דיגיטלית בפלטפורמות המתאימות) ובאופן כללי לעבור היטב על סך המרכיבים העסקיים ולהבין היכן ואיך ניתן להתייעל.

שמירה על תזרים מזומנים

איך שלא נהפוך את הדברים, קשר עם הלקוח הוא מקור החמצן של תזרים המזומנים, וזאת כי גם אם כרגע הלקוח אינו יכול לרכוש, עדיין חשוב שתישארו בתודעה, ופה ניתן להיעזר במגוון כלים יצירתיים – למשל לפרסם טיפים מקצועיים בפייסבוק וסרטוני הדרכה ביוטיוב, או לייצר רשימות דיוור מותאמות סטטוס. בנוסף, ניתן להיעזר בתוכנות טכנולוגיות שמסייעות ליצור קשר ולעשות סדר. כך למשל באמצעות תוכנת תזרים מזומנים אפשרי בכול רגע נתון לשלוף נתונים חשובים שנוגעים להכנסות ולהוצאות ואף לצפות קדימה – להבין מה עומדת להיות המגמה העסקית בעוד חודשיים, ולו כי הוצאות כאלו או אחרות עומדות על הפרק. מבקשים דוגמה נוספת? באמצעות מערכת CRM זוכים לבצע ניהול לקוחות חלק ויעיל, ואף לשלב בין הנהלת החשבונות של העסק למערך ניהול הלקוחות- עובדה שמאפשרת לקבל תמונת מצב מקיפה אודות הלקוח ושמאפשרת להציג לכל לקוח את האופציות הרלוונטיות ביותר עבורו.

פרסום העסק

כיום שיווק הוא הכוח המניע של כל עסק, כך שלא באמת האיכות או השירות הם אלו שמכריעים, אלא הפרמטר השיווקי הוא זה שבאמת משפיע, וכיוון שלא מעט אופציות הן חינמיות, זהו בדיוק הזמן להשקיע מעט זמן בלמידה ולהיות פעילים בפלטפורמות השונות, בהתאם למאפיינים של העסק ובהתאם למאפיינים של קהל היעד. להלן שני אפיקים שבהחלט שווה להשקיע בהם:

שימוש במדיה חברתית

המדיה החברתית מהווה הזדמנות חשובה, אך יש לדעת כיצד לנצלה נכונה. משמע אין לדחוף לגולש מידע שיווקי, אלא להיכנס בדלת האחורית – לפרסם מידע בעל ערך מוסף שבין היתר מפנה לאתר. כך למשל אם מוכרים מוצר לילדים, ניתן להיכנס לקבוצות של הורים בפייסבוק ושם לפרסם טיפים רלוונטיים.

הגדלת נוכחות דיגיטלית באינטרנט

שאלו את עצמכם האם קל למצוא את העסק שלכם באינטרנט, ותיבחנו כיצד להעצים את הנוכחות. שנדגים? ניתן לייצר תחרויות נושאות פרסים שגורמות לקהל היעד לשתף פעולה, לבקש מהלקוחות שיפרסמו תמונות שלהם עם המוצר שלכם, לשחרר סרטון ביוטיוב שיוצר טיזר, להשקיע בקידום ממומן (בהתאם למאפייני קהל יעד), ליצור שיתופי פעולה עם עסקים שמגיעים מעולם התוכן של העסק, לוודא שהאתר מושך תנועה וגורם ללקוחות לשהות בו פרק זמן הגיוני ולפרסם כתבות מקצועיות במגוון פלטפורמות.

לטיפים נוספים היכנסו לכתבה: כיצד תיעזר באינטרנט לשיפור ביצועי העסק.

ניהול הוצאות קבועות

עסקים רבים שחווים מצב כלכלי מאתגר ושעומדים מול סימן שאלה משמעותי בכול הנוגע לתקופה הקרובה, צרכים לחשב בצורה מושכלת כל הוצאה, ובכדי לעשות זאת בצורה מיטבית מומלץ להיעזר בתוכנת ניהול הוצאות – תוכנה שמסייעת לבחון התפלגות הוצאות ותכנון כלכלי בהתאם לתזרים המזומנים העתידי. מדוע זה כה חשוב? בשל שתי הסיבות הבאות:

הלוואות והשקעות

בתקופה מאתגרת מעין זו מאוד מפתה לקחת הלוואה גדולה, אך ברגע שמבצעים ניהול הוצאות קבועות וניהול תזרים מזומנים הרבה יותר קל להבין איזו הלוואה באמת נחוצה ובאלו תנאי תשלום ניתן לעמוד.

התנהלות מול ספקים

מי שניהל עסק בתקופה האחרונה יודע עד כמה זה לא נעים להודיע לספק שהתשלום מתעכב, ועל כן אם רוצים לשמור על הרזומה ועל יחסי עבודה תקינים, חשוב לשלם לכל מי שחייבים. התנהלות זו אומנם אינה קלה, אך אם מנהלים הוצאות קבועות וערים לכל הכנסה, ולו באמצעות תוכנת "תשלום לספקים", מצליחים להפיק קובצי מס"ב לתשלום בצורה פשוטה ומהירה ואף ישירות מתוך המערכת.

צמצמו בהוצאות

אם לא מכניסים כפי שמצפים לפחות תחסכו בהוצאות, ופה נציין שניתן לחסוך בשכר של העובדים, להימנע מהחזקה של מלאי נרחב (מלאי גדול כרוך בהוצאות אחסון, בבלאי, בעלויות ביטוח וכדומה), לנהל משא ומתן מול הספקים, אם לוקחים הלוואה יש לשאוף לריבית ולעמלה נמוכה, לבחון בשנית את תהליך הייצור (לבחון היכן אפשרי לחסוך חומרים או זמן), להעדיף שירותי תקשורת שניתנים בחינם (קרי סקייפ), למזער את הוצאות הרכב והביטוחים ובאופן כללי אין להתפתות לשלם על הוצאות שאינן הכרחיות.

שנסכם?

קל זה לא אך כן יש מה לעשות – נצלו את הזמן הפנוי שנוצר בכדי לעשות חושבים מחדש ובכדי לבחון כיצד הטכנולוגיה יכולה לשרת גם את העסק שלכם. בנוסף, תמיד יש להביט קדימה, כי גם הקורונה עתידה לחלוף (או לפחות להוריד הילוך), ועל כן אין לפעול ממקום של לחץ, אלא ממקום של בחירה מושכלת.

Comments

comments