כיצד לשפר את היחסים עם הלקוחות?

פתיחת חברה בעמ

בתהליך ניהול ותחזוק העסק, מערכת היחסים עם הלקוחות ממוקמת במקום מכובד. הלקוחות שרוכשים את השירותים או המוצרים של העסק, מסייעים להצלחתו, לכן חשוב לשפר ולשמר את הקשר עם הלקוח באופן המיטבי. אבל כיצד תעשו זאת?

הכל מתחיל ונגמר בתקשורת נכונה

עבודה מול אנשים מצריכה באופן חד משמעי יחסי אנוש חיוביים ומיומנויות תקשורתיות גבוהות. הקשר מול הלקוח (בין אם הוא נעשה באמצעות מנהל לקוחות או נציגים מטעם הארגון), חייב להיות איכותי, נגיש ואדיב. לקוחות שמשלמים עבור השירותים שלכם, יצפו לקבל יחס חיובי ומידע אודות המוצרים עליהם הם משלמים. ובכן, כדאי לדעת שבין הדברים החיוניים ביותר במערכת היחסים עם הלקוח, ניתן למנות את השיח האישי. אז נכון, אתם חייבים להיות מקצועיים אבל יחד עם זה, כדאי להביע עניין בלקוח, לשלוח לו מתנה לכבוד יום הולדתו, לברך אותו בחגים, לאפשר לו להתבטא כשצריך ולנהל את התקשורת ביניכם באופן המיטבי.

היעזרו במערכת לניהול לקוחות

מערכת לניהול לקוחות, CRM, היא מערכת ייחודית שיכולה לסייע לכם לא מעט בניהול הלקוח, החל ממעקב אחר משימות פתוחות בפרויקטים שקשורים ללקוח ועד לניהול החשבוניות והמסמכים שלכם מולו. מדובר במערכת יעילה, אליה ניתן לגשת מכל מקום, לרבות מכשירים ניידים, זאת משום שהיא מאוחסנת על ענן. באמצעות המערכת ניתן להנפיק חשבונית ירוקה, לתעד את השיחות מול הלקוח ולעקוב אחר התקדמות הפרויקט.

טפחו את חוויית הלקוח

כאמור, האינטראקציה שמתנהלת בין הארגון לבין הלקוח מהווה בסיס חשוב במערכת היחסים עמו. השלבים שעובר הלקוח מול הארגון, השיח מולו והיחס של נציגי החברה, הם אלה שיקבעו את החוויה שלו. בכל אחד מהשלבים שהלקוח עובר, בין אם זו השיחה הראשונית, שיחה לדרישת תשלום או ישיבה לצרכי קבלת החלטות – הקפידו להעניק תחושות חיוביות, להציג מולו תוצאות בתהליך ההתקדמות בפרויקט ואף לתת לו ערך מוסף. אלה יסייעו לכם לטפח את חוויית הלקוח ולגרום לו להרגיש לויאליות כלפי הארגון שלכם.

הכירו את הלקוח באופן המיטבי

במהלך השיחות מול הלקוח, חשוב שתתעדו את נושאי השיחה והדברים שנאמרים בה. נסו להבין את הלקוח, לפענח את דפוס ההתנהגות שלו, להבין את הצורך שלו ולאסוף כמה שיותר נתונים אודותיו, כך, לא רק שתוכלו להעניק לו שירות בהתאם לדרישותיו, אלא גם תאפשרו לעצמכם להעריך את בקשותיו העתידיות או להבין על אילו דברים הוא נותן דגש. כל התובנות הללו יסייעו לכם לפעול בדרך האידיאלית ביותר מולו ולייעל את חוויית הלקוח. אגב, רצוי לערוך תיאום ציפיות בתחילת ההתקשרות ולוודא שהארגון אכן עומד בציפיות הלקוח.

הבחינו באיתותים לקראת עזיבה

במהלך ההתקשרות עם הלקוח, נציגי החברה או מנהלי הלקוחות, לא תמיד מבחינים בנורות אדומות או איתותים לקראת עזיבה. רצוי לנסות ולשים לב לשינויים בדפוס ההתנהגות של הלקוח, בשינוי תדירות השיחות או התנהלות שאינה אופיינית לו. ברגע שתצליחו לזהות את האיתותים הללו, תוכלו לפעול ולייעל את ניהול הלקוח בכדי למנוע את עזיבתו.

דברו עם הלקוח לעיתים קרובות

בניית מערכת היחסים עם הלקוח לא נעשית תוך פרק זמן קצר, אך חשוב להתמיד ולשוחח עם הלקוחות לעיתים קרובות, ולא רק כשהם פונים אליכם. חשוב ליזום שיחות עם הלקוחות, בין אם מדובר בעדכונים בנוגע להתקדמות הפרויקט, רעיונות חדשים שעשויים להועיל לו, שליחת ניוזלטר עם עדכונים חדשים ועוד. העניקו ללקוח את כל המידע הנחוץ אודות הפרויקט, תנו לו את התחושה שיש ערך לכספו ושהוא מקבל את השירות הטוב ביותר. היה והפרויקט לא מתקדם? שתפו את הלקוח. אמנם מדובר במידע שאינו לטובתכם, אבל כנות תסייע לכם לבנות מערכת יחסים המבוססת על אמון. לפני שתשוחחו עמו על המצב, חשבו על פתרונות אופציונאליים והציגו בפניו את התמונה הגדולה, לרבות הפתרונות והפעולות שאתם מתכננים לנקוט בכדי להגיע לתוצאות טובות יותר.

שירות לקוחות יעיל

בין אם אתם עוסקים במכירת שירותים או במכירת מוצרים, חשוב לדאוג למערך שירות לקוחות יעיל וזמין. בדרך כלל, מנהל הלקוחות ידאג לשוחח עם הלקוח במקרים בהם הוא זקוק לפתרונות מקצועיים, אך לא לכל הארגונים יש ניהול לקוחות מסוג זה, לכן חשוב להקפיד על שירות לקוחות איכותי המכיל נציגים אדיבים ומקצועיים.

עוסקים בעולם הקמעונאות? הקימו מועדון לקוחות

מועדון לקוחות הוא אלמנט שיווקי מעולה, מאחר והוא עשוי לסייע לכם לשמר את הלקוח ולהוביל אותו לרכוש אצלכם בהמשך. מעבר להודעות והניוזלטר שהלקוחות מקבלים מכם, הם גם זוכים להטבות ייחודיות כמו הנחות, צבירת נקודות ועוד. חשבו על המאפיינים של מועדון הלקוחות שלכם והקימו אותו באופן שישתלם גם לכם וגם ללקוח.

 

יש לא מעט דרכים לשמר את הלקוח ולשפר את מערכת היחסים עמו. בחרו בדרכים האידיאליות ביותר עבורכם בכדי שתוכלו ליישם אותן על הצד הטוב ביותר.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

הוראות קבע

הפיצ'ר שיאפשר לך וללקוחות להקים הוראת קבע בנקאית או באשראי בשביל להפוך את הגבייה לאוטומטית. בשביל להפעיל את פיצ’ר הוראות הקבע באשראי חובה להפעיל גם מודל סליקת אשראי ושמירת אשראי.
₪30 לחודש
+ 22 אג' לכל ניסיון חיוב

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)