מערכת iCount מאפשרת חיבור ישיר למערכות דיוור אלקטרוניות. מטרת החיבור היא לאפשר סנכרון בין לקוחות שנוצרים ב iCount אל תוך מערכת הדיוור של העסק שלך. כל, ברגע שנוצר כרטיס לקוח חדש ב iCount שלך, פרטי הלקוח מועתקים גם למערכת הדיוור האלקטרונית שלך. מעבר לסנכרון הזה, יש עוד אפשרות למי שעובד עם עמודי הסליקה שלנו, לבצע סנכרון בין לקוחות שרוכשים בעמודי סליקה של iCount לבין רשימות תפוצה ספציפיות במערכת הדיוור שלך.

מערכת iCount תומכת בשלוש מערכות דיוור שונות:


MailChimp

מה זה MailChimp? אוי ואבוי למי שלא מכיר את אחד מכלי השיווק המצוינים ביותר. MailChimp זו פלטפורמה לשליחת מיילים. פשוט ככה. מגדירים רשימה של אנשים, בונים מייל ושולחים.

MailChimp ידאג בצורה הטובה ביותר שהמיילים שלך לא ייכנסו לספאם, ינהל לך את רשימת הנרשמים ויאפשר להם להתנתק מהרשימה, יספק לך דוחות על מי פתח את המייל, כמה פעמים, האם לחץ על לינקים בתוך המייל ובכלל מה רמת ההצלחה של הדיוור שלך ללקוחות שלך.

כך למשל, אם יש לך מערכת שיווק שרוצה להודיע ללקוחות הודעות באופן שוטף על מבצעים, הטבות או הודעות חשובות אחרות – אפשר להשתמש ב MailChimp.

מן הסתם המטרה היא לא לשלוח מייל ליחידים אלא לקבוצות גדולות של אנשים. לא מדובר על מייל פרטני ששולחים ללקוח אחד, אלא למייל שיוצא לרשימת תפוצה כמו ניוזלטר.

שילוב של iCount עם MailChimp?

השמיים הם הגבול. MailChimp מאפשרת להגדיר רשימות עם מאפיינים שונים אז לקחנו את הנתונים הבסיסיים על כל לקוח כמו שם ואימייל, וגם הוספנו את שדה “סוג לקוח” לסנכרון בין שתי המערכות כך ש MailChimp ידען גם לאיזה סוג משתייך הלקוח. כך אפשר לשלוח מיילים לסוג אחד של לקוחות למשל, ולא לכולם באופן גורף. יש לכם מבצע שאתם רוצים לדוור ללוקחות מזדמנים? שלחו מייל רק ללקוחות המזדמנים וכו’.

על מנת להתחיל אנחנו צריכים כמה דברים מMailChimp.

נייצר List על מנת שיהיה לנו מול מי להסתנכרן. כדי לייצר List נכנסים לממשק הניהול ב MailChimp, לוחצים על Lists בצד שמאל ואז למעלה מימין לוחצים על Create List. בחלונית שנפתחת לוחצים שוב על Create List.

בטופס שייפתח מגדירים את הגדרות ה List. נותנים לה שם, וכדומה. אין מה להתעמק בזה כי זה די ברור. אם יש שאלות על זה אפשר לפנות לתמיכה של MailChimp.

בדוגמה שלנו נגדיר רשימה שנקראת My Clients – Synced [iCount]. שימו לב שברגע שייצרנו אותה, אפשר להיכנס עליה על ידי לחיצה על השם שלה וניתן לראות שהיא ריקה…

עכשיו שיש לנו את הרשימה צריך לשנות לה כמה הגדרות… יש ללחוץ על Settings ואז על List Fields and Merge Tags. ושם נוכל להגדיר שדה נוסף שיחזיק את סוג הלקוח. כדי לעשות את זה לוחצים על Add a Field ואז על Text.

נקבל מצב כזה:

ונגדיר את השדה עם שם Customer Type ועם Merge Field שנקרא CUSTTYPE.

זהו, סיימנו עם ההגדרות. עכשיו רק נעתיק את ה list id ואת ה api key.

על מנת להעתיק את ה list id, נכנסים כמו בתמונה מטה שוב ל settings ואז ל List Name & Defaults ושם כתוב (בענק) ה list id.

בהזדמנות זו אנחנו גם ממליצים להוריד את הוי מ “Send a final welcome email” (מסומן באדום בתמונה) מכיוון שאנחנו לא רואים צורך ליידע את הלקוח שהכנסנו אותו לרשימה :)

כדי למצוא את ה API Key ניכנס ל Account settings ושם ניכנס ל Extras ושם ניכנס ל API Keys. נלחץ על Create API Key כדי לייצר (מומלץ לייצר מפתח נפרד לכל מימוש API…) ונעתיק את מה שיצא.

ועכשיו להגדרות MailChimp בתוך iCount.

נכנסים בiCount ל “מערכת->מנהלה->MailChimp.

ההגדרות מאוד ברורת כפי שניתן לראות בתמונה. ראשית מעתיקים את ה API Key, ולאחר מכן את ה list id. כששני אלה מוגדרים, מסמנים מה רוצים – אם רוצים שכשנוצר לקוח ב iCount הוא אוטומטית יוצר גם ב MailChimp – מסמנים. אם רוצים למחוק מ MailChimp כשנמחק ב iCount – מסמנים.

לא לשכוח לשמור.

אחרי ששומרים – אפשר גם לסנכרן את הלקוחות הקיימים במכה אחת ל MailChimp על ידי לחיצה על הקישור “סנכרן את כל הלקוחות הקיימים”. שימו לב שאם יש לכם רשימה ארוכה של לקוחתו זה יכול לקחת דקות ארוכות.

חשוב לציין שנדרש חשבון ב MailChimp ושלנו אין שום קשר ל MailChimp. יש כל מני סוגי תמחור ב MailChimp וכדאי לחקור את הנושא לעומק.

שיהיה בהצלחה!



רב מסר

ושוב אינטגרציה מול מערכת כחול לבן – רב מסר.

מערכת רב מסר “מאפשרת לכם ליצור בקלות ובמהירות מסרים בעיצוב נקי ומקצועי שיגרמו למותג שלכם להיות זכיר ואהוד יותר ויניעו את הנמענים לפעולה.”

חיבור בין מערכת iCount למערכת רב מסר מבטיח שבכל פעם שמוסיפים לקוח במערכת iCount, הוא מתווסף גם לרשימת התפוצה שלך במערכת רב מסר. ככה אפשר בצורה פשוטה ומהירה להחליט יום אחד שרוצים לשלוח מייל לכל הלקוחות, ורשימת כל הלקוחות כבר נמצאת במערכת רב מסר.

על מנת לחבר את מערכת iCount למערכת רב מסר צריך ראשית לפתוח חשבון ברב מסר. גם כאן (כמו בהרבה מודולים אחרים שלנו) אין עלות נוספת לסנכרון מול מערכת iCount.

ברגע שיש חשבון פעיל במערכת רב מסר עליכם לקבל מרב מסר שני פרמטרים חשובים:

  • User KEY
  • User SECRET

ברגע שיש את הפרמטרים האלה ניתן להיכנס ב iCount ל”מערכת->הגדרות->דוא”ל->רב מסר”, להפעיל את רב מסר על ידי סימון התיבה “אפשר חיבור” ולמלא את הפרטים הנ”ל בשדות המתאימים.

לא לשכוח לשמור על ידי לחיצה על “שמור”.

עכשיו, אחרי השמירה, מערכת iCount יכולה להתחבר לרב מסר ולמשוך משם את כל הרשימות שהגדרתם. מערכת iCount תציג לכם את כל הרשימות כדי שתוכלו לבחור לאיזו רשימה נשייך את הלקוחות שיסונכרנו מהמערכת שלנו ישירות לרב מסר.

כמו כן, אפשר לראות שיש תיבה נוספת שאפשר לסמן שנקראת “סנכרן את כל הלקוחות הקיימים”. כשמסמנים את התיבה הזו, מערכת iCount תשלח באופן חד פעמי את כל הלקוחות הקיימים למערכת רב מסר. מומלץ לא לחזור על פעולה זו יותר מפעם אחת בתחילת העבודה מכיוון שמדובר בפעולה שיכולה להמשך כמה דקות (תלוי בכמות הלקוחות שיש לכם במערכת).

עכשיו תוכלו לראות שבכל פעם שאתם מייצרים לקוח במערכת iCount הוא אוטומטית מיוצר במערכת רב מסר.


אגב, עמודי הסליקה שלנו מאפשרים ללקוחות שמסנכרנים את רשימת הלקוחות שלהם מול רב מסר לבחור איזו רשימת תפוצה ברב מסר רוצים לסנכרן.

זה אומר שלכל עמוד סליקה אתם יכולים אוטומטית לאכלס רשימת לקוחות שונה.



שלח מסר

מערכת שלחמסר מאפשר שליחה מרוכזת של הודעות ללקוחות וכמוכן מאפשרת קבלת דוחות מסודרים על כמות הפתיחות והצפיות במיילים שנשלחו.

חיבור בין מערכת iCount למערכת שלחמסר מבטיח שבכל פעם שמוסיפים לקוח במערכת iCount, הוא מתווסף גם לרשימת התפוצה שלך במערכת שלחמסר. ככה אפשר בצורה פשוטה ומהירה להחליט יום אחד שרוצים לשלוח מייל לכל הלקוחות, ורשימת כל הלקוחות כבר נמצאת במערכת שלחמסר.

על מנת לחבר את מערכת iCount למערכת שלחמסר צריך ראשית לפתוח חשבון בשלחמסר. פתיחת החשבון פשוטה ומהירה וכל נושא העלויות מוסבר באתר של שלחמסר. חשוב לציין שאין עלות נוספת לסנכרון מול מערכת iCount ואנחנו ודאי שלא גובים יותר כסף על מיילים שאתם שולחים ללקוחת שלכם דרך שלחמסר.

ברגע שיש חשבון פעיל במערכת שלחמסר עליכם לקבל משלחמסר שני פרמטרים חשובים. הראשון הוא ה SiteID שלכם (זה בעצם מספר שמזהה אתכם מול המערכת של שלחמסר) והשני הוא ה ApiPassword (שזו בעצם הסיסמה שלכם מול שלחמסר לצורך הסנכרון מול iCount).

ברגע שיש את שני הפרמטרים האלה ניתן להכנס ב iCount ל”מערכת->מנהלה->שלחמסר”, להפעיל את שלחמסר על ידי סימון התיבה “הפעל סנכרון מול מערכת שלחמסר” ולמלא את שני הפרטים הנ”ל בשדות המתאימים.

הגדרות מערכת שלחמסר

הגדרות מערכת שלחמסר

כמו כן, אפשר לראות שיש תיבה נוספת שאפשר לסמן שנקראת “סנכרן את כל הלקוחות הקיימים כעת”. כשמסמנים את התיבה הזו, מערכת iCount תשלח באופן חד פעמי את כל הלקוחות הקיימים למערכת שלחמסר. מומלץ לא לחזור על פעולה זו יותר מפעם אחת בתחילת העבודה מכיוון שמדובר בפעולה שיכולה להמשך כמה דקות (תלוי בכמות הלקוחות שיש לכם במערכת).

לא לשכוח לשמור על ידי לחיצה על “שלח”.

עכשיו תוכלו לראות שבכל פעם שאתם מייצרים לקוח במערכת iCount הוא אוטומטית מיוצר במערכת שלחמסר.