הקמת מועדון לקוחות רווחי בכמה שלבים קצרים

מועדון-לקוחות

עסקים רבים בארץ ובעולם מסתמכים על הכנסות מהלקוחות הקבועים שלהם, וכדי לתגמל אותם ולעודד אותם להמשיך לקנות אצלם הם מקימים מועדון שאיתו הלקוחות יכולים ליהנות משלל הטבות בסניפי העסק. זהו כלי שיווק ומכירה שיכול לעזור לכל עסק לבסס את קהל הלקוחות שלו ואף להגיע ללקוחות חדשים. הינה כל מה שצריך לעשות כדי להקים ולנהל מועדון לקוחות רווחי

מה זה מועדון לקוחות

מועדון לקוחות הוא מעין תוכנית נאמנות המאפשרת לכל הנרשמים אליה לקבל גישה למגוון הטבות מטעם העסק – הנחות קבועות, כפל מבצעים, מתנת יום הולדת ועוד. הלקוח נרשם למועדון באמצעות מספר טלפון, מייל ומילוי פרטים אישיים, וכך העסק יכול לזהות אותו במערכת כחבר מועדון ולאפשר לו לנצל את ההטבות, ונוסף על כך העסק מנצל את הפרטים שקיבל על הלקוחות כדי לשלוח בתפוצה רחבה למייל או לנייד תוכן שיווקי או הזמנה למימוש הטבות בסניפים.

היתרונות והחסרונות של מועדון לקוחות

להקמה ולתפעול של מועדון לקוחות יש כמה יתרונות ברורים:

  • איסוף נתונים מפורטים – פרט לנתונים האישיים של כל לקוח שיעזרו לכם לדייק את ההגדרות של הקהל שלכם לפי גיל, מגדר או אזור גאוגרפי, באמצעות ניהול מסד נתונים של מועדון לקוחות אפשר לאסוף מידע על הרגלי הרכישה של כל לקוח. ככה אפשר לזהות מגמות, לבדוק אילו מבצעים ופרסומים עבדו ואילו לא כדי לדייק את תוכנית השיווק ולהגדיל רווחים.
  • שיפור הקשר עם הלקוחות – לקוחות רבים אומרים שמועדון לקוחות המקנה להם הטבות והנחות בבתי עסק נותן להם הרגשה שהעסק מעריך אותם ואת הכסף שלהם, ומצד שני הוא מאפשר לכם כעסקים גישה ישירה לתקשר איתם באמצעות שליחת תוכן לטלפון או למייל ועידוד שמירה על קשר עם נציגי העסק במקרה הצורך. באמצעות מועדון הלקוחות תוכלו לתת גישה מוקדמת להשקה של מוצר או שירות חדש ולחזק את תחושת האקסקלוסיביות והשייכות שלהם.
  • גם העובדים מרוויחים – הצטרפות של אנשים למועדון שלכם יכולה להיות תמריץ לעובדים לשווק אותו ולדאוג שכל לקוח יוצא מהחנות כחבר במועדון – ההכנסות והפופולריות שלכם יגדלו, וגם העובדים ירוויחו מכך בונוסים למשכורת.

איך מקימים מועדון לקוחות?

כדי להקים מועדון לקוחות יש לפעול בכמה שלבים:

  •  ביסוס התכונות של קהל הלקוחות שלכם – כדי לדעת מה יהיו המאפיינים של מועדון הלקוחות שלכם, אתם קודם כול צריכים להכיר את קהל הלקוחות הקבוע שלכם ולדעת מה הוא אוהב, מתי הוא קונה ומה יגרום לו לחזור אליכם ואף להגדיל את ההוצאות. מומלץ גם לחקור את הרגלי הצריכה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בשביל שתוכלו להשתמש במועדון החדש כאמצעי שיווק ושכנוע להצטרף למשפחה שלכם·
  • קביעת תנאי ההצטרפות למועדון וההטבות שהלקוחות יקבלו – האם הצטרפות למועדון שלכם חינם או בתשלום? האם צריך לחדש את החברות במועדון בכל פרק זמן קבוע? האם שיטת התגמול ללקוחות היא צבירה של נקודות שאפשר לממש, או שדווקא מדובר בהנחה קבועה לכל סוג של מוצר או שירות? ניתוח המידע שיש לכם על הרגלי הצריכה של הלקוחות יעזור לכם לקבוע אילו תנאים יעודדו אותם לחזור אליכם לסניפים.
  • מומלץ: הקמת אפליקציה לחברי מועדון – עסקים רבים בונים אפליקציה המיועדת ללקוחות החברים במועדון שלהם, כדי שתהיה להם גישה מהירה לנתונים כמו צבירת נקודות, מבצעים בסניפים והצגת מידע פרסומי בערוץ מיידי שאתם מנהלים. כפי שאתם משתמשים באפליקציה לניהול קמפיינים שיווקיים, גם הלקוחות יוכלו להיעזר באפליקציה כדי לשמור איתכם על קשר מקרוב ולהתעדכן בכל ההטבות שהם יכולים לממש בעסק שלכם. האפליקציה יכולה להיות רלוונטית גם לאנשים שאינם חברים במועדון אך מעוניינים להצטרף אליו, והיא תהפוך את התהליך לקל ופשוט.
  • שיווק המועדון לכל הלקוחות – עכשיו כשיש לכם מועדון לקוחות, אתם צריכים לשווק אותו. הציעו לכל לקוח בסניפים הצטרפות למועדון, שלחו מיילים ללקוחות קודמים שהשאירו פרטים, שאלו את האנשים היוצרים איתכם קשר בכל ערוץ תקשורת אם הם כבר הצטרפו למועדון ועוד. הבשורה צריכה להתחיל מכם, ואחרי שהלקוחות הקבועים שלכם יהיו חברים במועדון הם יעזרו לפרסם אתכם בעקיפין ובטבעיות.

איך מנהלים נכון את מועדון הלקוחות?

מועדון הלקוחות הוא פיצ'ר הדורש תחזוקה מתמדת, הן בניתוח הנתונים שאתם מקבלים מהלקוחות והן בעדכון המבצעים, תנאי השירות והפרסומים הנשלחים ללקוחות. חשוב להיות גם קשובים לצרכים ולבקשות של הלקוחות ולפעול בהתאם – לקוחות מרוצים הם כאלו שיודעים שהעסק שהם סומכים עליו מקשיב להם ומספק להם מוצרים ושירותים המתאימים להם בול. אומנם ההשקעה במועדון הלקוחות עולה לכם כסף, אך בהשוואה להכנסות שאתם מקבלים בעקבות מימושי הטבות וחזרה של לקוחות מרוצים כל עסק יכול להגדיל רווחים באמצעות שיווק נכון של מועדון הלקוחות המשתלם שלו.

לסיכום

מועדון לקוחות הוא תוכנית נאמנות המשמשת כלי לשימור לקוחות קיימים ולגיוס לקוחות חדשים, וגם כלי שיווקי חזק ופופולרי. באמצעות מועדון הלקוחות, הקהל שלכם יכול ליהנות מהטבות לבחירתכם ולהרגיש שהעסק שלכם מעריך אותם ועושה הכול בשביל שהם יהיו מרוצים.

 

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)