חבורת צעירים מתעסקים בסמארטפונים שלהם

לכבוד 2022: טיפים שיעזרו לסושיאל של העסק שלך לעדכן גרסה

בשונה מכל אמצעי פרסום אחר, הרשתות החברתיות מאפשרות כמעט לכל עסק לפתוח פרופיל עסקי, לפרסם תכנים ולקבל חשיפה (גם אם מזערית) בחינם. מה שיוצר מצב של ריבוי מפרסמים שמתחרים על תשומת ליבו של קהל די מצומצם. אבל מצד שני, הוא גם נותן לגולשים לבחור האם הם ירצו להיתקל בפוסטים ובפרסומות של אותם עסקים או לא, מה שיוצר משוואה חד-משמעית – אם הסושיאל של העסק שלך לא מעניין, הגולשים לא יהיו מעוניינים לעקוב אחריו. ואם הוא כן מעניין? השמיים הם הגבול.

אז לרגל השנה החדשה, הנה כמה טיפים שיסייעו לנכסים הסושיאליים של העסק שלך לממש את הפוטנציאל!

 

בחורה גולשת ברשתות החברתיות ועושה לייקים לפוסטים

1. לבחור תמונות ששוות אלף תגובות

התמונה היא הדבר הראשון שהגולשים רואים ואם היא לא מעניינת, לא מובנת או סתם עמוסה מדי – הם לא יעצרו על הפוסט. לכן, אנחנו ממליצים לך להשתמש בתמונות אותנטיות שצולמו ע"י צלם.ת מקצועי.ת, ע"י הלקוחות שלך או אפילו על ידך. אין לך כאלו? אז יש לנו דבר אחד להגיד לך – מאגרי תמונות. ב-Shutterstock לדוגמה, ניתן לבדוק את הפופולריות של תמונות באמצעות מדד Usage Score. ככל שיותר משתמשים הורידו תמונה מסוימת, כך החיווי שלה ישתנה בין Rarely Used, Often Used או Frequently Used. חשוב לבחור בתמונות פחות פופולריות, כאלו שלא נעשה בהן שימוש כמעט, בשביל שהגולשים לא יתקלו באותה תמונה במקומות שונים. פדיחה.

מדד השימוש בתמונות

בתמונה: מדד הפופולריות של התמונה (צילום מסך מתוך Shutterstock)

המלצה שלנו: בכל שנה בבלאק פריידי, אתר AppSumo בשיתוף עם מאגר התמונות DepositPhoto מפרסם מבצע מטורף – 100 תמונות ב-$49 בלבד, חשוב לשים לב למבצע הזה כי הוא נחטף כמו לחמניות חמות.

2. לחיות את הרגע, גם בתוכן

אנחנו מבינים שניהול העסק תופס 25 שעות מהיממה שלך ואין לך את הזמן והמשאבים להתעדכן בכל מה שקורה, בכל דקה, בכל מקום בעולם. אבל, מצד שני, אי אפשר גם להתעלם מהכל ולהעלות תכנים שאין להם רלוונטיות כלשהי לשיח שרץ ברשת או לאירוע כלשהו שמתקרב. לכן, בין אם הנכסים הסושיאליים של העסק שלך מנוהלים על ידך ובין אם גורם חיצוני עושה את זה עבורך, אנחנו ממליצים לך לעבוד עם גאנט חודשי שבו מופיעים כל האירועים שעתידים להתרחש החודש וליצור תכנים סביבם.

המלצה שלנו: באתר Days of the Year ניתן להתעדכן בכל הימים המיוחדים שיכולים להיות רלוונטיים לעסק שלך – מיום הפיצה הבינלאומי, דרך יום המקדחה ועד יום ילדי הסנדוויץ'. העיקר שהימים שבחרת באמת יהיו רלוונטיים לעולם התוכן של העסק שלך.

3. להחליף את הנקודה בסימן שאלה

נכון, בחרת להשקיע בעמוד עסקי כדי להעביר את המסרים של העסק שלך – תקשור מבצעים, פרסום מוצרים קיימים ועדכונים על מוצרים חדשים. אבל הרשת החברתית, מעצם היותה ח-ב-ר-ת-י-ת, נועדה כדי לייצר דו-שיח ולתת גם לגולשים להביע את עצמם:

  • דיברת על מוצר חדש? לא לשכוח להניע את הגולשים לתייג חברים שהמוצר הזה יכול להתאים להם.
  • פרסמת פוסט על מבצע רציני? לא לפחד לשאול את הגולשים מה המוצר הראשון שהם יכניסו לעגלה שלהם.
  • זיהית שאלה או טעות נפוצה שתמיד חוזרת על עצמה בתגובות? לא לפספס את ההזדמנות לפוסט ייעודי בנושא, כדי שהם ירגישו שהקשבת להם.

המלצה שלנו: פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מציעות פיצ'רים ייעודיים שמטרתם ליצור מעורבות עם הגולשים – סקרים, שאלות פתוחות, שאלונים או פוסט שאלות ותשובות שפשוט חובה להשתמש בהם.

4. לשחרר את העניבה

במם המפורסם שלו, הג'וקר שואל "Why so Serious?" והאמת שהוא צודק. למה? אנשים אוהבים שמצחיקים ומרגשים אותם. למעשה, הומור ואנושיות יכולים לחדור את המגננות של הגולשים יותר מכל הבטחה מוצרית. לכן, אפשר להחליף את התגובות הרובוטיות והסלנג המקצועי הגבוה בשפה מעט יותר אנושית וקלילה כי הגולשים לא תמימים – הם יודעים שמאחורי הפרופיל העסקי יושבים אנשים בשר ודם שמתפעלים אותו.

הדרך לליבם של הלקוחות, מתחילה בחיוך שלהם. כאילו, נראה לנו. לא בדקנו את זה.

המלצה שלנו: כמובן שחייב לעשות את זה בטקט. לדוגמא, כשהלקוחות עצבניים, אחרי שהם שחוו חוויה לא נעימה עם המוצר או השירות שלך – זה זמן פחות מתאים.

5. והכי חשוב - לספר את הסיפור שלך בדרך שלך

עסק לא נוצר יש מאין, הוא תוצאה של רעיון, צורך, אירוע או אינטראקציה כלשהי. ולמה שהגולשים לא ישמעו את הסיפור הזה? אם העסק שלך משפחתי – אפשר להכיר לגולשים את הנפשות הפועלות ולתת להם להרגיש שהם חלק מהמשפחה. אם לעסק שלך יש מטרה חברתית – האג'נדה שלך חייבת להישמע, היא חלק בלתי נפרד מהמוצר או השירות שלך. אם השותף.ה העסקי.ת שלך הוא במקרה גם בן.ת הזוג שלך – אפשר להפוך את זה לסיפורים מעניינים על הדינמיקה הזוגית שלכם.

המלצה שלנו: לייצר פנייה מיוחדת לגולשים בפוסטים שלך, לשלב דמויות בסיפורים, להמציא ללקוחות שלך כינויים חמודים, לחלוק איתם בדיחות פרטיות ולתת להם להרגיש שהם לוקחים חלק פעיל בסיפור של העסק שלך.

בחורה יושבת על רצפת חדרה וכותבת סיפור בפלטופ

 לסיכום, הקהל שלך הוא לא מובן מאליו. זה שהעלית פוסט, לא בהכרח אומר שהגולשים יקראו אותו. בטח אם הוא לא נותן להם שום ערך מוסף – אמוציונלי או פונקציונלי. לכן, מחובתך להשקיע בנכסים הסושיאליים שלך, לטפח אותם ולהפוך אותם לכאלו שיגרמו לכל שאר בעלי ובעלות העסקים בישראל להגיד "אוף, למה לי אין כזה :(".

בהצלחה!

תגובות

תגובות