האם iCount מחליפה מנהל חשבונות
אחת השאלות הכי נפוצות שאני נתקל בהן היא האם iCount יכולה להחליף מנהל חשבונות. כלומר – האם אני, בתור עצמאי, יכול לבצע את הנהלת החשבונות שלי בעצמי. מעבר לשאלה "נפוצה" זו גם שאלה שהתשובה אליה היא מאוד מסוכנת, מסובכת ולא חד משמעית.
מה היא הנהלת חשבונות?
קודם אנחנו צריכים להבין מה היא הנהלת חשבונות ומה הפעולות שהעסק עליו אנחנו מדברים צריך. יש עסקים מאוד פשוטים ויש עסקים מאוד מורכבים, ולכן התשובה היא לא תמיד זהה לכל עסק. ברמה העקרונית (ובתור בעל עסק) אני חושב שזו טעות לעשות הנהלת חשבונות לבד. כיום מדובר בשירות זול יחסית, ואלא אם את/ה מנהל/ת חשבונות בעצמך, סביר להניח שהנהלת החשבונות של העסק שלך אינה תחום העיסוק שלך. לכן, השאלה הראשונה שהייתי שואל את עצמי היא האם בכלל שווה לי להתעסק בזה בשביל סכום שנע בין 200-400 שקלים בחודש.
- הזנת הוצאות ברמה השוטפת
- תשלומי מע"מ, מס הכנסה מקדמות, ביטוח לאומי מקדמות
- ניכויים שונים (במיוחד אם יש עובדים)
- הפקת תלושי שכר (אם יש עובדים)
- הגשת דוחות שנתיים
- הצהרות הון
- דיונים מול רשויות המס (רחמנא ליצלן, לא עלינו)
האם אני בכלל יודע מה אני עושה?
ברור שבסופו של דבר הקלדת נתונים היא דבר פשוט, אבל אם אנחנו לא יודעים לאן להקליד אותם – יכולה להיות כאן בעיה גדולה שתוביל לדיווח לא נכון ואז לתשלומים לא נכונים ואף לפסילת ספרים ולכן יש לחשוב טוב טוב – האם אנחנו יודעים מה אנחנו עושים? למשל – זה מאוד פשוט להזין שהוצאתי 100 שקלים על דלק אבל האם "דלק" זו הוצאה שמוכרת לעסק שלי שליש? או שני שליש? ואיך אפשר לדעת? אלה בדיוק הסיבות אגב, שאנחנו לא מספקים לכם שבלונה מוגדרת מראש של סוגי הוצאות… לכל עסק יש את ההגדרות שלו וכאן נכנסת החשיבות שבליווי של מנהל חשבונות.
האם אני אחראי מספיק להקפיד על דיווחים?
לזמן יש משמעות אמיתית כאן, ודיווח של נתונים באיחור יכול לפעמים להיות בעל משמעות כספית, כלומר – קנסות. האם אנחנו פנויים מספיק ואחראים מספיק כדי לזכור לשלם מע"מ בזמן? האם אנחנו אחראים מספיק כדי לזכור לדווח נתונים בזמן? לכל אלה משמעות רבה ברגע האמת. למי שגם ככה עמוס בעבודה וניהול העסק, זה לא תמיד פשוט לזכור לבצע את כל הדברים האלה בזמן. ובינינו – זה נפלא שיש מישהו נוסף "להפיל" עליו את האחריות של לטפל במשהו כזה.
בא לי על זה בכלל?
כאן, זה כבר ממש מה"בטן" שלי. בכל שנות הפעילות שלי כעצמאי וכיזם – תמיד יש התלהבות כזו בהתחלה של "פרויקט חדש" או "רעיון טרי" ואז אחרי כמה חודשים מתחילה מעין שגרה כזו, ודברים נכנסים למעין חזרה מונוטונית כזו. הרבה מההתלהבות ההתחלתית יורדת ואם אנחנו ברי מזן מספיק לעסוק במשהו שאנחנו באמת אוהבים, אז ודאי שכל מה שיש מסביב מתגמד ונהיה אפילו מעצבן. לכן, אני תמיד משתדל להוריד מעצמי כל דבר שלא קשור בקידום העסק שלי, ודאי וודאי אם מדובר בעבודה אדמיניסטרטיבית. אני מתעסק רק ב"כיף" וככה זה נשאר "כיף".
אז מה בכל זאת כדאי לי לעשות?
יפה ששאלתם! ובכן, לדעתי יש חשיבות אדירה של להיות חשוף לנתונים. כלומר אני רוצה לראות אותם, אבל לא רוצה לטפל בהם. אני רוצה שמישהו "ילעס" לי אותם ויחזיר לי אותם לעוסים, בכמה שפחות מאמץ עבורי. לכן, ב iCount אנחנו מאפשרים לכמה משתמשים לעבוד על המערכת במקביל, כך יכול להיות עובד נוסף (או כמה) שעובד על המערכת במקביל אליי, ומזין אליה נתונים נוספים כמו הוצאות, מיסים, מקדמות, משכורות וכדומה, ואני רק רואה את השורה התחתונה וכמובן יכול לחקור את הנתונים איך שבא לי וכמה שבא לי.
והכי טוב – מנהל החשבונות שלי יכול לייצא מתוך iCount את כל הנתונים ישירות להנהלת החשבונות שלו. מה זה אומר? שאם הוא זה שמלכתחילה הזין את הנתונים לתוך iCount – הוא יכול לייצא אותם לחשבשבת שלו או לפריוריטי שלו ולהמשיך שם, ולי יהיו את נתוני המע"מ וההוצאות שלי במקביל. ככה אני לא נמצא באפלה, ולא מופתע בסוף החודש כשמספרים לי כמה מע"מ יהיה לי לשלם (למשל).
המסקנה?
כמו כל דבר בחיים – למצוא את האיזון זה הסוד האמיתי. אני לא רוצה לנהל את החשבונות שלי בעצמי כי אני רוצה ליווי מקצועי ושיורידו לי את זה מהראש, אבל אני כן רוצה גישה לנתונים ושקיפות 24/7 – זה בדיוק מה שאנחנו עושים ב-iCount.
שלכם,
מני מילשטיין, מנכ"ל ומייסד iCount