ספר הזמנות

טופס 126

ניהול ספר הזמנות הוא חובה על פי חוק, ועל כן כל עסק צריך לנהל אותו, אלא אם כן חלה עליו הוראה אחרת כחלק מהגדרת העסק או המקצוע שלו. מדובר באחד העניינים המבלבלים ביותר בעבור עסקים, ועל כן אנו נסביר מה זה ספר הזמנות, למה צריך אותו ואיך אפשר לנהל אותו.

מה זה ספר הזמנות?

ספר הזמנות הוא קובץ (פיזי או ממוחשב) שמאגד בתוכו את כל ההזמנות של שירותים או מוצרים שבוצעו ע"י לקוחות אצל עסק מסוים. את השירותים הללו העסק לא יספק באופן מיידי, וחייב לשמור תיעוד להזמנת השירות או המוצר. בספר ההזמנות כל הזמנה צריכה להיות מתועדת בעמוד נפרד ולכלול את שם הלקוח, פרטי ההתקשרות איתו, המוצר או השירות שהוא הזמין, סכום, מספר קטלוגי של ההזמנה ותאריך.

מי אמור לנהל ספר הזמנות?

כל עסק שמספק שירותים או מוצרים שלא מסופקים באופן מיידי ללקוח מחויבים לנהל ספר הזמנות על פי חוק. למעשה, עסקים צריכים לנהל ספר הזמנות אלא אם חלה עליהם הוראה אחרת לצורך ניהול ההזמנות שלהם.

איך מנהלים ספר הזמנות?

יש לתעד כל הזמנה באותו הרגע שבו היא מתקבלת. כלומר, אם מנהלים ספר הזמנות פיזי כתוב, יש לכתוב אותה באותו הרגע שהיא מתקבלת, ואם מנהלים ספר הזמנות ממוחשב, המערכת צריכה להנפיק הזמנה ברגע שבו היא מתקבלת. חשוב להזין את ההזמנות ברגע הזמנתן, ולא לעשות זאת בדיעבד משום שמדובר בעבירה על פי החוק.

מה קורה אם הזמנות לא נרשמו?

הזמנות שלא יירשמו עלולות לגרום לפסילת ספרים במהלך בדיקה של מס הכנסה. אם תתבצע בדיקה של ספר ההזמנות ע"י נציגי מס הכנסה ויתברר כי הזמנות לא נרשמו, הדבר ייתפס כהעלמת הכנסות, הספרים ייפסלו והדבר עלול לגרום לתשלומי מס נוספים שגובהם ייקבע על ידי מס הכנסה ולא על פי ההכנסות בפועל.

למה חשוב שלכל עסק יהיה ספר הזמנות?

עסק צריך לנהל ספר הזמנות כדי לתעד כל הזמנה שבוצעה דרכו לצורכי בדיקה ואימות מול מס הכנסה. כל עוד התיעוד מדויק ועקבי, כך לא יוכל מס הכנסה לקבוע שבוצעו העלמות או לקבוע תשלומי מס הכנסה נוספים בגין העלמות אלו.

מהן האפשרויות לניהול ספר הזמנות?

ניהול ספר ההזמנות יכול להתבצע באמצעות ספר כתוב שבו ההזמנות יתנהלו בכתב יד. הדבר אפשרי כמובן, אך כרוך בהרבה ניירת לא ממוחשבת. אפשרות שנייה היא להשתמש בתוכנות שונות לניהול ספרים, כל עוד באמת ניתן לתעד דרכן כל הזמנה והזמנה. כמו כן, ניהול ספר הזמנות ניתן לבצע גם באמצעות מערכת Icount, באופן ידידותי ופשוט. צרו קשר ונסייע לכם לנהל את ספר ההזמנות של העסק שלכם על הצד הטוב ביותר.

למה לנהל את ספר ההזמנות דרך Icount?

הממשק באתר של Icount מאפשר ניהול נוח ומהיר של ההזמנות באופן ממוחשב. נוסף על כך, הממשק של Icount מציע גם אפשרות ליצירת הזמנה באופן אוטומטי בזמן ייצור חשבונית מס או קבלה, אותה ניתן להגדיר באמצעות הגדרות הנהלת החשבונות באתר.

ניהול ספר הזמנות אולי נראה כמו משימה מסובכת, אבל עם ממשק העבודה של Icount תוכלו לבצע את ניהול ההזמנות באופן קל ופשוט. חשוב לבצע מעקב כדי להימנע מתסבוכות מול רשות המיסים, וכל אי נעימות אחרת שיגרור אי סדר בניהול ספר ההזמנות. עם שירות ספר ההזמנות שלנו, תוכלו להיות בטוחים שכל ההזמנות שלכם מתועדות ומסודרות באופן מסודר ונגיש.

 

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)