מהן הדרכים לגבות תשלום מלקוחות באתר שלך?


בעלי עסקים רבים גילו את כוחו של האינטרנט ומציעים כיום ללקוחותיהם חנות וירטואלית, דרכה ניתן לרכוש מוצרים שונים או להזמין שירותים, שאותם מציע העסק. הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת מציעה מגוון של כלים, ההופכים את התנהלותה של חנות וירטואלית כזו ליעילה הרבה יותר ומותאמת לעידן של ימינו. הקמת לאחרונה חנות וירטואלית או מתכנן להקים אחת כזו? תוהה באילו דרכים תוכל לגבות תשלום מלקוחותיך? הנה 3 דרכים יעילות, שמהן תוכלו לבחור (או לשלב ביניהן, אם תרצה):

  • פייפאל – אחת משיטות התשלום הפופולאריות ביותר כיום ולא בכדי. מדובר בשיטת תשלום בטוחה מאד, הן ללקוח והן לבעל העסק, בעל החנות הווירטואלית שאליו מועבר התשלום. כדי לאפשר זאת ללקוחות האתר, על בעל העסק לפתוח חשבון פייפאל (לאחר הרשמה פשוטה ומהירה). מדובר, כאמור, בשיטת תשלום אמינה, מהירה ומאובטחת ובמותג מוביל בתחום. החיסרון שבשיטה זו הוא העמלה הנדרשת מבעל העסק, הכוללת תשלום קבוע + אחוז מסוים מהעסקה.
  • סליקת כרטיס אשראי באתר– גם כאן מדובר בשיטת תשלום פופולארית מאד שכן היא פשוטה ומהירה מאד עבור הלקוח ומאפשרת לו לבצע את העסקה באופן מיידי בכל רגע נתון. כדי לנצל את שיטת תשלום זו, על בעל העסק, בעל החנות, להקים מסוף סליקה של כרטיסי אשראי באתר שלו. כך יכול הלקוח לשלם עבור הרכישה שביצע דרך האתר או עבור השירות שהזמין, באמצעות כרטיס אשראי מקומי או בינלאומי. בדומה לתשלום בפייפאל, גם התשלום באמצעות סליקת כרטיס אשראי באתר נחשב לבטוח, בעיקר בזכות הטכנולוגיות החדשניות הקשורות אל התחום, המוטמעות באתר והמאפשרות אבטחה ברמה גבוהה. החיסרון שבשיטה זו הוא העמלה שעל בעל העסק לשלם – אחוז מסוים מהעסקה עבור חברת האשראי ותשלום חודשי קבוע עבור חברת הסליקה, הנקבע בהתאם למספר העסקאות שביצע. שיטה זו נוחה מאוד עבור הגולש וגם עבור בעל האתר שכן איננה מחייבת את זמינותו של בעל האתר או רישום של הלקוח לאתר חיצוני (כמו בפייפאל).
  • הזמנה טלפונית – שיטת תשלום זו פחות מקובלת, אך ישנם בעלי אתרים רבים המעדיפים דווקא אותה. כשמדובר בהזמנה טלפונית, הלקוח משאיר את פרטיו בטופס מיוחד באתר ובעל העסק או נציג מטעמו פונה אליו ישירות כדי להמשיך את העסקה. התשלום לרוב נעשה באמצעות העברה בנקאית או במזומן. היתרון הבולט בשיטה זו הוא העלות שלה. בעל העסק איננו נדרש לשלם עמלה לגוף מסוים ואיננו תלוי בשירות מיוחד או בחברה נוספת כדי לגבות את התשלום. החיסרון הוא תוספת העבודה עצמה הנדרשת מבעל העסק. עליו להתקשר ללקוח ולגבות את התשלום. העסקה איננה מיידית ותלויה במידת זמינותו של הלקוח וגם של בעל העסק.

ניתן לראות שלכל שיטה יש יתרונות וחסרונות. כל שיטה מציעה מענה אחר ופועלת באופן שונה. לפני שבוחרים בשיטת התשלום, מומלץ לפנות לבעלי עסק הנעזרים גם הם באחת או יותר משיטות אלו, ולבדוק איתם האם הם שבעי רצון ממנה. במידה ובוחרים באפשרות של סליקת כרטיס אשראי באתר או באמצעות פייפאל, חשוב לבדוק מהן העמלות הנדרשות או התשלום החודשי הקבוע. סקר שוק יכול לעזור בעניין, במיוחד לפני שפונים לחברת סליקה. חשוב גם לקחת בחשבון את אופן ביצוע התשלום – האם ועד כמה הוא ידידותי עבור הלקוח. כשמדובר בחנות וירטואלית שבה מתבצעות עסקאות רבות בכל יום, מומלץ לבחור בשיטה מהירה ופשוטה. במידה ומדובר במספר מצומצם מאד של עסקאות, הזמנה טלפונית יכולה להיות הפתרון המתאים. בכל מקרה, חשוב להקפיד על רמת אבטחה גבוהה מאד באתר ושילוב של תוכנה המציעה זאת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *