חותמת לעסק: מי צריך ומדוע?

חותמת לעסק

חותמת עסקית היא בין הפריטים החיוניים ביותר בעסק, היא אמנם קטנה ולעיתים נראית כלא נחוצה, אך למעשה היא מהווה אלמנט עסקי חשוב. כיום, רוב העסקים משתמשים בחותמת לעסק באופן שוטף, משום שלא רק מדובר בחותמת המאגדת את כל פרטי העסק במקום אחד, אלא כי היא משדרת מקצועיות ואפילו עשויה לחסוך לנו לא מעט זמן. מי צריך חותמת לעסק? ומה חשוב לדעת על החותמת העסקית? כל התשובות במאמר שלפניכם.

מי צריך חותמת לעסק?

עוד מימי ההיסטוריה ניתן לציין את השימוש בחותמות כאלמנט מקצועי ויוקרתי, בין אם מדובר בחותמות שעווה או בחותמות דיו, הרי שהשימוש בהן בעבר, היה נפוץ בעיקר בקרב האצולה. כך או כך, החותמת מהווה אסמכתא למקוריות המסמך, בעבר ובהווה. אז מי צריך חותמת לעסק? החל מבעלי עסקים, דרך עורכי דין ועד לארגונים ומוסדות שונים. חותמת לעסק היא כלי חיוני בעבור כל ארגון. למעשה, כל אחד יכול להזמין את החותמת האידיאלית ביותר בעבורו, כשמדובר בתהליך פשוט, במהלכו יש להזמין את החותמת הרלוונטית מבית דפוס, ולבחור את העיצוב האידיאלי ביותר בעבור העסק שלכם.

מדוע החותמת כל כך חשובה?

החותמות מאפשרות לבעלי העסקים לחתום על מסמכים במהירות, כשכל פרטי העסק מפורטים בחותמת (כמו מספר ח.פ, שם העסק, כתובת, מספר טלפון וכו') ונגישים למקבל המסמך. יש מגוון רחב של חותמות לעסקים, כשיש בעלי עסק שבוחרים בחותמת קלאסית ויש דווקא עסקים שמתהדרים בחותמת מעוצבת וייחודית.

לרוב, החותמת מאוחסנת אצל בעל העסק או עובד מטעמו, וזאת על מנת להימנע מהחתמת מסמכים מזויפים או מסמכים שלא אושרו. המסמכים שעליהם יש לחתום באמצעות החותמת הם בין היתר חשבוניות, תעודות משלוח, הסכמי עבודה, צ'קים וכו'. מלבד זאת, החותמת משקפת ללקוחות ולספקים מקצועיות, ומעניקה לעסק תדמית רצינית ומרשימה. מכאן, שחותמת עסקית מהווה אלמנט נחוץ והכרחי לכל עסק.

כאמור, כל בעל עסק צריך שתהיה לו חותמת עסקית. יחד עם זה, יש בעלי מקצוע שהחותמת היא הכרחית בעבורם, כמו עורכי דין ונוטריונים. פה נציין את חותמת הלחץ, חותמת ייחודית לשימוש נוטריוני המעניקה למסמך תוקף משפטי. בהקשר זה חשוב לומר, במקצועות המשפטים ועריכת הדין, החותמת חיונית במיוחד על מנת לחתום על מסמכים משפטיים רשמיים. החותמות משמשות ככלי להצגת עורך הדין במסמכים המשפטיים, והיא מהווה אסמכתא לכך שהמסמך אותנטי.

חותמות דיגיטליות

בעידן של היום, רבים בוחרים להימנע משימוש בניירת ונעזרים בהנהלת חשבונות באינטרנט. לכן, לא מעט עסקים משתמשים בחשבונית ירוקה ובמסמכים דיגיטליים. במקרים הללו, ישנה אפשרות להיעזר בחותמת דיגיטלית ולחתום על מסמכים ממוחשבים. חשוב לציין, כי השימוש בחותמת דיגיטלית מאושר על ידי רשות המיסים במסמכים הרלוונטיים, לרבות דוחות ייעודיים לרשויות המס.

חותמות נלוות

חותמת קלאסית היא ללא ספק חיונית ונחוצה לכל בתי העסק. אך יחד עם זה, ישנם סוגים נוספים של חותמות, כשבחותמות הללו משתמשים בהתאם לצורך. למשל חותמת תאריכון (חותמת מודולרית הניתנת להתאמה אישית ומציינת את התאריך הרלוונטי), חותמת "התקבל" וכו'.

היכן מזמינים חותמות לעסק?

הזמנת חותמות לעסק היא לא משימה מורכבת, אך חשוב לקחת בחשבון את כל סוגי החותמות הקיימות ולבחור את סוג החותמת האידיאלי ביותר בעבורכם. שימו לב שהחותמת תכיל את כל הפרטים החיוניים, לרבות כתובת העסק, מספר ח.פ ומספר הטלפון. נוסף לכך, תוכלו להזמין חותמת בעיצוב ייחודי. אם החלטתם לעשות זאת – השתדלו לבחור בעיצוב שמשרת אתכם ומקנה רושם חיובי.

 

רכשו את החותמת מבית דפוס שיעניק לכם תוצר איכותי, כזה שיחזיק מעמד לאורך זמן. החותמת העסקית היא פריט יומיומי, ולכן רצוי לרכוש פריט שיוצר ברמה גבוהה. כמו כן, חותמות עסקיות הן הוצאה מוכרת למס הכנסה, קחו זאת בחשבון.

 

שנסכם?

חותמת לעסק היא בהחלט מוצר חיוני ונחוץ, היא מסייעת לנו לחתום על מסמכים בקלות ולהעניק להם תוקף כמו גם להוכיח את מקוריותם. לא משנה באיזה תחום אתם עוסקים, מאחר וחותמת הכרחית לכל סוגי העסקים.

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
שיווק שותפים: מה זה והאם אפשר לייצר ממנו הכנסה פסיבית?
תזכורת לגביית תשלום
הצהרת עוסק פטור במספר צעדים פשוטים – המדריך המלא
דוח שנתי לעוסק פטור: כל הליך הגשת הדוח שלב אחרי שלב
תקן EMV – מהו ואיך הוא משפיע עליכם ועל העסק שלכם?
הקמת מועדון לקוחות רווחי בכמה שלבים קצרים
איי איי AI: איך כלי AI יכולים לסייע לעסק שלכם
פיצ׳רים נבחרים שלנו
eCommerce-menu

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (3)

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

Frame 7307

קופה רושמת לחנות הפיזית שלך

kava-menu

דרך האשראי או חשבון הבנק

CRM-menu

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

project-menu

לשלוט בתקציב של כל פרויקט

time-menu

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

stock-menu

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

doc-menu

לתעד את הוצאות העסק בקלות

tazrim-menu

לצפות את תזרים המזומנים שלך

Frame 7307

תזכורות תשלום ללקוחות

API-menu

לחבר את המערכת שלנו לשלך

אולי יעניין אותך
freelance-icon

ההמלצה שלנו לעסק שלך

ecommerce-icon

איקומרס ומכירת מוצרים

פתיחת עסק חדש
שירות הקמה וליווי עסק יד ביד
45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

הוראות קבע

הפיצ'ר שיאפשר לך וללקוחות להקים הוראת קבע בנקאית או באשראי בשביל להפוך את הגבייה לאוטומטית. בשביל להפעיל את פיצ’ר הוראות הקבע באשראי חובה להפעיל גם מודל סליקת אשראי ושמירת אשראי.
₪30 לחודש
+ 22 אג' לכל ניסיון חיוב

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)