ראשית, נשאלת השאלה: האם הלקוח שילם לי אחרי שהפקתי לו חשבונית מס? או שעוד לא הפקתי ללקוח חשבונית מס?
יש הרבה עסקים שמוציאים חשבונית מס בתור מסמך "דרישת תשלום" כדי שהלקוח יידע כמה הוא צריך לשלם, ואז אחרי שהלקוח מקבל את החשבונית מס, הוא משלם.
במקרה כזה שבו החשבונית מס כבר יצאה, ברגע שהלקוח משלם לנו אנחנו צריכים להוציא לו מסמך קבלה בלבד.
ברגע שיש ללקוח הזה חשבונית פתוחה ואנחנו מוציאים לו מסמך קבלה, אתם תראו שהמערכת כבר תשאל אתכם האם הקבלה מבוססת על מסמך פתוח ותתן לכם לבחור את המסמך הפתוח. זה מעולה למי שרוצה סדר בהנהלת החשבונות שלו וזה נוח כי ברגע שנבחר את המסמך עליו מתבססת הקבלה, כל הפרטים ממסמך הבסיס יועתקו לקבלה וזה יקל עלינו מאוד.
במקרה שבו לא הופקה חשבונית מס והלקוח משלם לנו לפני שהוצאנו לו מסמכים (או על בסיס זה שהוצאנו לו מסמך שאינו חשבונאי כמו למשל חשבון עסקה) אז ברגע שהלקוח משלם אנחנו יכולים לחסוך הפקת שני מסמכים (קבלה, ואז חשבונית מס) ופשוט להפיק לו חשבונית מס קבלה.
כן, עליתם על זה, חשבונית מס קבלה היא למעשה שילוב של שני מסמכים לתוך מסמך אחד – סטארטאפ!