iCountLogo-w.svg

מה שרצית לדעת, ויותר.

מדריך ליצירת עמודי סליקה (רידיירקט)

כדי ליצור עמוד סליקה יש להכין מראש 60 שניות. כן, תוך 60 שניות יכול להיות לכם עמוד סליקה פעיל באינטרנט.

ראשית, יש להפעיל את מודול עמודי הסליקה. ניתן לעשות את זה מתוך "מערכת->הגדרות->מודולים" ופשוט להעביר את מודול "עמודי סליקה" למצב ON". אחרי שנפעיל את המודול, תהיה אפשרות חדש בתפריט שנקראת "עמודי סליקה".

כדי ליצור עמוד סליקה חדש, לוחצים בתפריט על עמודי סליקה ומשם ניתן ליצור עמוד סליקה חדש. יש לעבור על כל השדות, אחד אחד ולראות מה השדות שמעניינים אותנו. חשוב לציין שזה לא נורא אם שוכחים שדה, או אם לא בטוחים לגבי שדה כלשהו מכיוון שתמיד אפשר לחזור לעמוד הסליקה ולערוך אותו.

בצילומי המסך הבאים ניתן לראות איך אנחנו יוצרים עמוד סליקה שנקרא "עמוד לדוגמה", או Sample Page באנגלית.

אפשר לראות שהעמוד ימכור "חולצה ירוקה" בעלות 100 שקלים לפני מע"מ, וכמו כן יש שדה אופציונאלי בו ניתן לראות שכתבנו שהמחיר הרגיל של החולצה היה 150. (שימו לב: 150 – זה כולל מע"מ). משמעות השדה "מחיר מקורי" היא שהחולצה הזו ב Sale והיא נמכרת בהנחה. אם השדה הזה מכיל נתון, עמוד הסליקה יציג סימן מיוחד שמדובר ב Sale. אחרת – פשוט יוצג המחיר שקבעתם ולא יהיה כתוב על העמוד שהוא Sale.

נרחיב מעט על נושא ה"אפשרויות".

  • כמות מירבית של מכירות – ניתן להשאיר שדה זה ריק אם לא רוצים להגביל את כמות המכירות אבל אם רוצים להגביל לכמות מקסימלית אפשר לכתוב אותה כאן. ברגע שכמות המכירות המקסימלית תגיע כל מי שינסה להגיע לדף יקבל הודעה שמכסת הקונים הושלמה.
  • אפשר עד X תשלומים – אם משאירים ריק – אין תשלומים והכול יורד בתשלום אחד. אחרת – תופיע אפשרות לבחירת תשלומים.
  • קבלו את הכרטיסים הבאים – ניתן לסמן אילו סוגי כרטיסי אשראי אתם מוכנים לקבל.
  • שלחו לי הודעה למייל – כתובת המייל הזה (אם ממלאים כאן כתובת מייל) תקבל הודעה בכל פעם שתבוצע עסקה בעמוד הסליקה.
  • שפה – זו שפת ברירת המחדל וזו גם השפה שבה יצאו מסמכים כברירת מחדל. תמיד ניתן לשנות למעלה בין אנגלית לעברית אבל זה השדה שמחליט מה ברירת המחדל.
  • בקש מספר תעודת זהות – האם להציג שדה לבקשת תעודת זהות בעמוד הסליקה?
  • בקש כתובת – האם יוצגו שדות כתובת בעמוד הסליקה?
  • הוסף שדה כתובת למשלוח – האם להציג שדה נוסף לכתובת למשלוח? 
  • מטבע – מה המטבע בו מוצגת המכירה?
  • הוסף מע"מ אוטומטית – מערכת iCount יכולה לנסות לאתר אם הלקוח שמנסה לשלם מגיע מישראל או לא ולהוסיף (או להוריד) מע"מ בהתאם. אנא שימו לב – במידה ומדובר בדף תשלומים ללקוחות מישראל עדיף להשאיר את אפשרות זו לא מסומנת. סימון אפשרות זו עשוי להאט את מהירות טעינת עמוד הסליקה.
  • חייב קבלת תנאי תשלום – האם להציג ללקוח קישור לתנאי תשלום ולחייב אותו לקבל את תנאי התשלום? ברגע שמסמנים את השדה הזה יופיע שדה נוס’, בו צריך להעתיק את הכתובת בו מוצגים תנאי התשלום.
  • הפנה את הלקוח לכתובת זו אחרי חיוב מוצלח – זו הכתובת אליה המערכת תשלח לקוח לאחר קניה מוצלחת. גם אין כאן כתובת פשוט תוצג ללקוח הודעה שהקניה השולמה.
  • רשימת לקוחות ברב מסר – כאן, במידה ואתם מחוברים למערכת הדיוור של רב מסר, ניתן לבחור לאיזו רשימת תפוצה תרצו לסנכרון לקוחות שקונים בעמוד הסליקה הזה.
 
 

החל מנקודה זו כל ההגדרות הן למקרים מיוחדים ולמשתמשים מתקדמים בלבד. 
ניתן לקרוא על ההגדרות המתקדמות כאן.

אחרי שסיימנו להזין את כל ההגדרות – שומרים את העמוד על ידי לחיצה על "שמור". שוב – חשוב להדגיש שתמיד אפשר לחזור לעמוד הזה ולערוך בו כל חלק וחלק. אחרי לחיצה על שמור, המערכת תודיע לנו שהעמוד נשמר בהצלחה ונוכל ללחוץ על "עמודי סליקה" כדי לראות את עמודי הסליקה שלנו.

אחרי שיצרנו את העמוד ואנחנו מרוצים ממנו, כל מה שנשאר לנו לעשות זה לפרסם אותו. לשם כך הוספנו כפתור מיוחד לשיתוף בפייסבוק וכמו כן יש קישור אותו ניתן להעתיק ולהדביק במייל, newsletter, באתר האינטרנט שלכם, או כל דרך אחרת שעולה על דעתכם. הקישור הזה פשוט יוביל את הלקוח לעמוד בו יוכל להזין את פרטיו ואת פרטי האשראי שלו ולרכוש את המוצר או השירות שפרסמתם.

והתוצאה –

הוראת קבע כתחליף לתשלומים

כמשחייבים כרטיס של לקוח בתשלומים אנחנו למעשה "פוגעים" באובליגו שלו ומורידים לו מהיתרה לשימוש בכרטיס האשראי. כדי להמנע מזה ולעזור ללקוחות שלנו, פיתחנו אפשרות חיוב עסקת תשלומים בהוראת קבע בלתי פוגעת.

מה זה אומר?

זה אומר שאפשר לחייב לקוח ב (למשל) 10 תשלומים, שלא ישפיעו לו על האובליגו.

כדי לבצע חיוב תשלומים בהוראת קבע, יש לבחור ב"סוג עמוד סליקה" = "הוראת קבע" ואז למלא את מספר התשלומים הרצויים. ברגע שמספר התשלומים אינו ריק או 0 תיפתח אפשרות בחירה:

כמו שאפשר לראות יש שתי אפשרויות. 

סכום הפירוט יחוייב במלואו אומר שבכל תשלום אנחנו נחייב את כל הסכום.
כך למשל הוראת קבע של 100 שקלים עם מספר תשלומים 10 תוביל ל 10 חיובים של 100 שקלים (סה"כ 1,000 שקלים)
סכום הפירוט יחולק לפי כמות החודשים אומר שאת כל הסכום נחלק לתשלומים ונחייב בכל חודש את החלק היחסי. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לבחור 🙂
כך למשל הוראת קבע של 100 שקלים עם מספק תשלומים 10 אומר שבכל חודש נחייב 10 שקלים (סה"כ 100 שקלים).

גוגל אנליטיקס / פייסבוק פיקסל?

אין שום בעיה. סידרנו לכם מקום מיוחד לשתול את ה ID של האנליטיקס שלכם אותו ניתן למשוך בקלות מתוך הגדרות הגוגל:

וגם את קוד הפיקסל שלכם ישירות מהפייסבוק:

כל מה שצריך זה לשתול את הקודים האלה בשדות המתאימים מתוך "אפשרויות" של עמוד הסליקה:

תמיכה בקמפיינים הקיימים שלך

אם הלקוחות שמשתמשים בעמודי הסליקה שלכם מגיעים לעמודי הסליקה לאחר שבקרו בעמודים אחרים שלכם, יכול להיות שתרצו לשרשר את הפרמטרים של הקמפיינים שלכם קדימה כדי להמשיך לעקוב אחר הלקוח באותר צורה.

למשל, יש לקוח שמגיע לאתר שלכם דרך קמפיין מסויים, ולכן הוא מגיע עם פרמטרים כמו UTM בקישור. במקרה כזה, אם פשוט נעביר את הגולש לעמוד הסליקה כרגיל, עמוד הסליקה ידרוס את הפרמטרים איתם הגיע הגולש בפרמטרים חדשים.

כדי להמנע ממצב כזה יש שתי אפשרויות:

ניתן לקרוא לעמוד הסליקה עם תוספת כתובת העמוד: utm_nooverride=1 ואז מערכת iCount לא תוסיף פרמטרים של UTM לטעינת העמוד בכלל.

למשל – אם כתובת עמוד הסליקה היא:
https://app.icount.co.il/m/123456
אז אנחנו נוסיף:
https://app.icount.co.il/m/123456?utm_nooverride=1

למי שרוצה ש-iCount תמשיך לשרשר את הפרמטרים הישנים של ה UTM, אפשר לקרוא לעמוד הסליקה עם הפרמטרים הקיימים ואז עמוד הסליקה יכבד אותם וימשיך.

אפשרויות משלוח

עמודי סליקה יכולים לפרסם כמעט כל דבר. לפעמים אנחנו מוכרים שירות ולפעמים ממש מוכרים מוצרים בעמודי סליקה. כשמוכרים מוצר, לפעמים אנחנו גם מציעים משלוח בעלות כלשהי (או אפילו כמה סוגי משלוח בעלויות שונות). המערכת מאפשרת לנו לייצר אפשרויות משלוח בצורה פשוטה ביותר.

בדוגמה הזו אנחנו נייצר שלוש אפשרויות משלוח: רגיל ואקספרס, ואיסוף עצמי.

שימו לב שיש שדה מיוחד בתוך אזור ה"אפשרויות" שנקרא "משלוח". השדה הזה מצפה להיות ריק (ואז אין אפשרויות משלוח) או לקבל טקסט בפורמט מסוים. הפורמט מאוד חשוב ואין לשנות את סדר הנתונים אחרת זה לא יהיה תקין. מתחת לשדה יש גם דוגמה פשוטה של מה שאנחנו עומדים לעשות.

  • כל אפשרות משלוח צריכה להכתב בשורה חדשה.
  • כל שורה מכילה את הנתונים הבאים, בסדר הבא, ומופרדים בקו אנכי "|"
    שם המשלוח בעברית, מחיר בשקלים (כולל מע"מ במידה והמכירה חייבת במע"מ), שם המשלוח באנגלית. לדוגמה כדי לכתוב משלוח אקספרס בעלות 25 שקלים:
    אקספרס|25|Express
  • אם רוצים עוד סוג משלוח, יורדים שורה למטה ומזינים גם אותו:
    span class="iCountCode">רגיל|15|Regular
  • ניתן להוסיף עוד קו אנכי בסוף ואחריו הספרה 1 כדי לסמן שורה ללא צורך בכתובת (למשל, איסוף עצמי)
    איסוף עצמי|0|Self pickup|1

עכשיו נשמור את עמוד המכירה וניכנס אליו. נוכל לראות שיש אפשרויות משלוח שונות לבחירה.

העברת פרמטרים לעמודי סליקה

עמודי הסליקה יודעים לקבל פרמטרים כבר ברמת הפניה, כך שאם מפנים מאתר מסוים לעמודי סליקה ורוצים כבר למלא חלק מהשדות זה אפשרי להעביר את הפרמטרים הבאים עם הפניה לעמוד הסליקה:

שם השדה סוג השדה הסבר מידע נוסף
Sale information / פרטי המכירה
cs number custom sum סכום המכירה
cd text custom description תיאור המוצר הנמכר
currency_id number currency ID מזהה מט"ח לפי טבלת המספרים שמופיעים בדוקומטציית API
Customer details / פרטי לקוח
full_name text name on invoice חשבונית על שם (שם פרטי + שם משפחה או שם חברה)
ccfname text first name שם פרטי
cclname text last name שם משפחה
contact_phone text phone number טלפון של הלקוח
contact_email text email address מייל של הלקוח
contact_idnum text ID number תעודת זהות חפ
Address / כתובת
customer_country text country name מדינה
customer_city text city name עיר
customer_zip text zip code מיקוד
customer_street text street name שם הרחוב
customer_street_num text building מספר בית
URLs / כתובות אינטרנט לרדירקט
success_url text URL to redirect on success כתובת להעברת לקוח בדפדפן לאחר חיוב מוצלח
ipn_url text IPN notification URL כתובת להעברת עדכון (שרת-ל-שרת) על רכישה מוצלחת
failure_url text URL to redirect on failure כתובת להעברת לקוח בדפדפן לאחר כשלון בחיוב
cancel_url text URL to redirect on cancel כתובת להעברת לקוח בדפדפן במקרה ביטול יזום ע"י הלקוח
Custom Info
Any fields that were passed to the cc page with "m__" prefix – are added back to the resulting IPN, with "m__" prefix removed.

IPN - שליחת מידע למערכת נוספת בכל פעם שיש קניה בעמוד סליקה

במקרים מסוימים יכול להיות שיש צורך לקבל עדכון בכל פעם שיש מכירה מעמוד סליקה. לצורך כך יש לכל אחד מעמודי הסליקה אפשרות שנקראת IPN Instant Payment Notification, וברגע שנפעיל אותה, מערכת iCount תשלח נתונים לכתובת שתצויין בכל פעם שיש מכירה.

מידע כללי
שם השדה סוג השדה הסבר
cp int מספר עמוד סליקה
sum float סכום ששולם
currency_code char(3) קוד מטבע (3 אותיות)
num_of_payments int מספר תשלומים
confirmation_code string מספר אישור מחברת האשראי
doctype string סוג המסמך שהופק
docnum int מספר המסמך
customer_id int מספר לקוח (פנימי של iCount)
customer_name string שם הלקוח (כפי שמופיע בחשבונית)
customer_fname string שם פרטי איש קשר
customer_lname string שם משפחה איש קשר
customer_email string אימייל
customer_phone string מספר טלפון
customer_vat_id string ת.ז. / ע.מ. / ח.פ
customer_country string מדינה
customer_city string עיר
customer_zip string מיקוד
customer_street string רחוב
customer_street_number string מספר בית
customer_dob date תאריך לידה yyyy-mm-dd
קוד קופון (רק אם יש קופון בעמוד הסליקה)
coupon_code string קופון
discount float הנחה שניתנה בשל שימוש בקופון
פרטי משלוח (במידה ויש)
recipient_name string שם מלא
recipient_fname string שם פרטי
recipient_lname string שם משפחה
recipient_email string אימייל
recipient_phone string טלפון
recipient_zip string מיקוד
recipient_street1 string רחוב (1)
recipient_street2 string רחוב (2)
delivery_method string שם אפשרות המשלוח (כפי שצוינה בעמוד הסליקה)
shipping_fee float עלות משלוח ששולמה על ידי הלקוח
לא מצאת מה שחיפשת?
לא מצאת מה שחיפשת? צוות התמיכה שלנו ישמח לעמוד לשירותך כאן
עוד באותו נושא
שגיאות אשראי
חיבור חשבון לאומי ישירות לiCount
חיבור למערכת חשבוניות ישראל
מסוף הסליקה המובנה
iCount Sign
API
יצירת הצעת מחיר
יצירת חשבונית מס קבלה
יצירת קבלה
יצירת מסמכים
הצמדה למדד
שימוש ראשון
וולטרים – הנה השאלות הכי נפוצות שקיבלנו משליחי Wolt
איזה מסמך להפיק כשלקוח משלם לי?
חיבור לקארדקום / ווריפיי