הוראת קבע באשראי היא אחד מהאמצעים הנוחים והבטוחים ביותר לגביה. באמצעות מנוע הגביה האוטומטי של iCount ניתן להקים הוראת קבע בקלות, ומשם המנוע כבר עושה את כל העבודה. מערכת iCount תנסה לסלוק את כרטיס האשראי של הלקוח ביום שנבחר ובמידה והסליקה עברה בהצלחה, תוציא ללקוח קבלה/חשבונית מס קבלה (בהתאם לסוג העסק שלך), תשלח לו למייל, ותיידע אותך במייל נפרד על חיוב מוצלח. במידה והסליקה נכשלה, מערכת iCount תיידע אותך, ותנסה לסלוק את הוראת הקבע למחרת שוב. התהליך הזה יחזור על עצמו עד לסוף אותו חודש קלנדארי. כלומר הוראת קבע שהוגדרה לחיוב בראשון לחודש ונכשלה, תנסה שוב ושוב בצורה אוטומטית עד ליום האחרון של אותו החודש (יהיו לה בסביבות 30 אפשרויות לגבות שוב), והוראת קבע שהוגדרה לחיוב ב28 לחודש תנסה שוב רק פעמים בודדות (יהיו לה בין 0-3 הזדמנויות נוספות עד לסוף החודש)

אנחנו תמיד ממליצים להגדיר את הוראות הקבע באשראי כמה שיותר מוקדם בחודש על מנת לאפשר למערכת מספיק זמן לגבות את החיוב במידה והיה בירוב בפעם הראשונה.

מערכת iCount מאפשרת להקים הוראות קבע בשלוש צורות:

  1. בצורה ידנית
  2. דרך עמודי סליקה
  3. באמצעות API

יצירת הוראת קבע באשראי בצורה ידנית

תהליך ייצור הוראת קבע אינו מורכב. ניתן לייצר הוראת קבע בתוך כמה שניות וכמובן שתמיד ניתן לערוך אותה במידה והקמנו אותה עם טעויות.
התנאי המקדים ליצירת הוראות קבע באשראי הוא לחבר את מערכת iCount לאחד מספקי הסליקה בהם אנחנו תומכים.

זמן חיוב הוראות הקבע הוא כל יום לפנות בוקר (בסביבות שעה 1:00 בבוקר). בכל מקרה הוראת קבע תמיד תונפק ביום בו היא אמורה להיות מונפקת, בין אם בלילה או בבוקר המוקדם.

הנה וידאו שמסביר איך מייצרים הוראת קבע בצורה ידנית:

יצירת הוראת קבע באשראי דרך עמודי סליקה

הוראות קבע הן קרוב לוודאי אמצעי הגביה היעיל ביותר שקיים ולא רק שהן מייעלות את תהליך הגביה עצמו אלא גם מסייעות בשמירה על יחסים טובים יותר עם הלקוחות, משפרות את תזרים המזומנים בחברה ומשחררות את הזמן של מנהל העסק להתעסק בעסק עצמו ולא ב”מסביב”.

מהיום, ניתן לתת ללקוחות לרשום את עצמם להוראת קבע ובכך להוריד את השארית הידנית האחרונה בתהליך הגביה. ממש להפוך את כולו לאוטומטי לחלוטין. כלומר – מייצרים עמוד (מאוד דומה לעמוד סליקה) שבו ניתן לאפשר ללקוח להזין סכום בעצמו או לחליפין נועלים את הסכום על סכום קבוע, וכל מה שהלקוח צריך לעשות זה למלא את פרטי האשראי. במקום לבצע גביה מיידית המערכת שומרת את הנתונים (לפי תקן PCI1 אצל ספק ייעודי המיודע לכך) ואז מחייבת את הלקוח אחת לחודש (או אחת לכל תקופה שמוגדרת) ומוציאה לו חשבונית מס קבלה או קבלה (בהתאם לסוג העסק) ושולחת לו למייל. מה קורה אם אין אישור לחיוב האשראי? המערכת תמשיך לנסות לחייב שוב ושוב עד לסוף החודש הקלנדארי הנוכחי.

ליכולת הזו יש שימושים רבים כמו למשל עמותות שרוצות לאפשר לתורמים פשוט לתרום בהוראת קבע קבועה ישירות מאתר האינטרנט שלהן, ספקי שירות שרוצים לאפשר ללקוחות שלהם לרשום עצמם לשירותים קבועים בתשלום חודשי קבוע ועוד.

שימו לב שהנתונים נשמרים בצורה מוצפנת במערכת ובשום שלב לא תוכלו לראות את מספר כרטיס האשראי של הלקוחות שלכם. אפילו אנחנו לא יכולים לראות את המספר הזה מכיוון שהוא מיידית מוצפן ונשלח לשמירה במערכת חיצונית אצל ספק צד ג שלנו. מדובר בצורה הבטוחה ביותר לשמירת נתוני אשראי של לקוחות ולחיוב קבוע שלהם.

יצירת עמוד ההרשמה העצמית להוראת קבע זהה כמעט לחלוטין ליצירת עמוד סליקה. הדבר היחיד ששונה בתהליך הוא שצריך לבחור ב”סוג עמוד הסליקה” את האפשרות – “הוראת קבע”:

עמוד הוראת קבע

עמוד סליקה שמאפשר הרשמה עצמית להוראת קבע ייראה ככה:

דוגמה לעמוד הרשמה להוראת קבע

כל הרשמה להוראת קבע נכנסת למעשה לרשימת הוראות קבע הרגילות שיש במערכת ולמנהל המערכת יש את היכולת לערוך או למחוק את הוראות הקבע הקיימות דרך הממשק הזה. ניתן להגיע לרשימת הוראות הקבע דרך “חיפוש->הוראות קבע”.