וולטרים – הנה השאלות הכי נפוצות שקיבלנו משליחי Wolt

אני בוולט, אבל גם עובד בתור עצמאי במקום אחר. מה עושים?

שאלה מצויינת. כשנרשמת אצלנו לעסק קיבלת את מערכת iCount – המערכת שדרכה מוציאים את החשבוניות והקבלות של העסק שלך. אם ביצעת עבודות נוספות מעבר לוולט בתור עצמאי/ת במהלך החודש צריך להקפיד להוציא קבלות (וחשבוניות מי שצריך) בהתאם כדי שהכול יהיה ב iCount שלך. 

אנחנו כבר יודעים להתיחס לכל ההכנסות שלך מאותו החודש (גם וולט, וגם אלו שלא דרך וולט) ולחשב תשלומים לרשויות בהתאם.

יש לי כבר מייצג עסק פתוח אצל מייצג ואני רוצה להעביר אליכם. אפשר?

אנחנו עדיין לא ערוכים לקלוט תיקים קיימים ממייצגים אחרים אבל אנחנו מתכננים לאפשר את זה כבר בשבועות הקרובים. תבדקו אותנו כל שבוע שבועיים כדי להתעדכן ושווה להצטרף לקבוצת הטלגרם שלנו.

מה לגבי החזר על הוצאות?

אז כן, אחד היתרונות של עוסק פטור / עוסק מורשה זה היכולת להזדכות על הוצאות מול הרשויות השונות. 

מה שאנחנו מבקשים ממך זה להקפיד לדווח על כל הוצאה דרך האפליקציה של iCount. כשנרשמת למערכת והקמנו לך את החשבון, טענו לתוך החשבון סדרה של סוגי הוצאות מוכרות לעסק שלך וכל מה שנשאר לך לעשות זה לצלם את החשבונית / קבלה שקיבלת, להעלות לאפליקציה, לציין סכום ולבחור סוג הוצאה רלווטי. אנחנו ניקח את זה משם ונדאג לכל ההחזרים והזיכויים במידה ויהיו כאלה.

מה קורה אם עוברים את סף ה 100,000 שקלים?

קודם כל, כבוד!

במקרה כזה יהיה עלינו לפנות לרשויות ולעדכן את הסטטוס שלך מעוסק פטור לעוסק מורשה. יש לנו מערכת פנימית שמתריעה לנו אם המצב הזה הולך לקרות על כל אחד מהחשבונות ואנחנו יודעים להערך בהתאם.

המערכת תתריע לנו, אנחנו נשלח לך מייל, ויתחיל תהליך די קצרשל עדכון סטטוס. לא סיפור מורכב יותר מדיי.

אני גם שכיר וגם עצמאי. מה זה אומר לגביי?

קודם כל – שאפו על האנרגיות!

כן, יש לזה משמעות. כשמקימים דרכנו את העסק אנחנו שואלים אותך בין השאר האם תכננת להיות רק עצמאי/ת או גם שכיר/ה וגם עצמאי/ת. חשוב לענות בהתאם ואנחנו מקימים את העסק שלך בצורה קצת שונה מול הרשויות בהתאם לתשובה.

מילאתי את הטופס ושילמתי על הקמה ואני עדיין מקבל מיילים שחסרים פרטים. למה?

במקרה כזה צריך להיכנס למערכת שוב מכאן ולבדוק האם במקרה השארת שדה כלשהו ריק. המערכת אמורה להתריע מפני מקרים כאלה אבל מה לעשות – גם לנו לפעמים יש תקלות. 

אם עדיין לא מצאת את השדה התקול/הריק אפשר לפנות אלינו בצ'אט ואנחנו נבדוק מייד.

עברו כבר יותר מ 7 ימי עסקים ועדיין לא קיבלתי אישור שהעסק שלי הוקם. מה לעשות?

אז ככה. כשמתקבלת בקשה ממך להקים את העסק אנחנו בדרך כלל מטפלים בה בתוך כמה שעות. מאותו רגע אנחנו ממתינים לרשויות ושם – הכול יכול להיות.

לפעמים הם נופלים, לפעמים סתם לא מגיבים, אבל לרוב – זה די חלק והעסק ייפתח בתוך הרבה פחות מ 7 ימי עסקים. 

אם אצלך עדיין לא נפתח ועברו יותר מ 7 ימי עסקים קודם כל צריך לבדוק אולי פנינו אליך ופספסת את הפניה שלנו? 
אם אין פניה – ניתן לפנות אלינו בצ'אט ואנחנו נבדוק מייד.

מה עושים עם החשבוניות מוולט

בכל פעם שוולט מעבירה לך תשלום, היא גם מפיקה בשמך חשבונית מס קבלה ושולחת אותה למייל שלך.

כל מה שצריך לעשות זה Forward למייל הזה ישירות לכתובת 
[email protected]
ואנחנו נקלוט את החשבונית הזו לתוך חשבון ה iCount שלך.

חשוב לשים לב – כדי שאנחנו נצליח לקלוט את החשבונית שני דברים צריכים לקרות:

  1. אנחנו חייבים לקבל אותה כ PDF, בדיוק כמו שוולט שלחו לך
  2. היא חייבת להגיע מאותה כתובת מייל שאיתה נרשמת לiCount

אנחנו גם נשלח לך תזכורות פעמיים בחודש להעביר לנו את החשבונית הזו רק למקרה שברח לך מהראש :)

אני רוצה לסגור את העסק שפתחתי אתכם. מה לעשות?

אין שום בעיה לסגור את העסק. זה תהליך מאוד דומה לזה שעברת בעת הקמת העסק אבל כאן צריך לקחת בחשבון כמה דברים – אז חשוב להמשיך לקרוא.

אם שילמת לנו על תהליך פתיחת עסק והתחרטת לפני שהתחלנו לטפל בהקמת העסק מול הרשויות, יהיו דמי ביטול של 20 שקלים + מע"מ על פעולת הביטול. אלו פשוט עלויות הביטול שלנו מול חברת האשראי.

אם שילמת לנו על תהליך פתיחת עסק ואנחנו כבר התחלנו להקים את העסק שלך מול הרשויות, זה אומר שאין זיכוי על עלות ההקמה ושביטול ההקמה כרוך בתשלום נוסף. ניתן לשלם את התשלום הנוסף מתוך החשבון שלך מעמוד "מערכת->הגדרות->החברה שלי->פרטי התשלום שלי" – יש שם כפתור שנקרא "אני רוצס לסגור את העסק".

חשוב לציין שאפילו אם סגרת את העסק שלך כמה דקות אחרי שפתחת אותו והוא הוקם כבר ברשויות – יידרש ממך להגיש דוח שנתי אז צריך להערך בהתאם.