מה זה MailChimp? אוי ואבוי למי שלא מכיר את אחד מכלי השיווק המצוינים ביותר. MailChimp זו פלטפורמה לשליחת מיילים. פשוט ככה. מגדירים רשימה של אנשים, בונים מייל ושולחים.

MailChimp ידאג בצורה הטובה ביותר שהמיילים שלך לא ייכנסו לספאם, ינהל לך את רשימת הנרשמים ויאפשר להם להתנתק מהרשימה, יספק לך דוחות על מי פתח את המייל, כמה פעמים, האם לחץ על לינקים בתוך המייל ובכלל מה רמת ההצלחה של הדיוור שלך ללקוחות שלך.

כך למשל, אם יש לך מערכת שיווק שרוצה להודיע ללקוחות הודעות באופן שוטף על מבצעים, הטבות או הודעות חשובות אחרות – אפשר להשתמש ב MailChimp.

מן הסתם המטרה היא לא לשלוח מייל ליחידים אלא לקבוצות גדולות של אנשים. לא מדובר על מייל פרטני ששולחים ללקוח אחד, אלא למייל שיוצא לרשימת תפוצה כמו ניוזלטר.

שילוב של iCount עם MailChimp?

השמיים הם הגבול. MailChimp מאפשרת להגדיר רשימות עם מאפיינים שונים אז לקחנו את הנתונים הבסיסיים על כל לקוח כמו שם ואימייל, וגם הוספנו את שדה “סוג לקוח” לסנכרון בין שתי המערכות כך ש MailChimp ידען גם לאיזה סוג משתייך הלקוח. כך אפשר לשלוח מיילים לסוג אחד של לקוחות למשל, ולא לכולם באופן גורף. יש לכם מבצע שאתם רוצים לדוור ללוקחות מזדמנים? שלחו מייל רק ללקוחות המזדמנים וכו’.

על מנת להתחיל אנחנו צריכים כמה דברים מMailChimp.

נייצר List על מנת שיהיה לנו מול מי להסתנכרן. כדי לייצר List נכנסים לממשק הניהול ב MailChimp, לוחצים על Lists בצד שמאל ואז למעלה מימין לוחצים על Create List. בחלונית שנפתחת לוחצים שוב על Create List.

בטופס שייפתח מגדירים את הגדרות ה List. נותנים לה שם, וכדומה. אין מה להתעמק בזה כי זה די ברור. אם יש שאלות על זה אפשר לפנות לתמיכה של MailChimp.

בדוגמה שלנו נגדיר רשימה שנקראת My Clients – Synced [iCount]. שימו לב שברגע שייצרנו אותה, אפשר להיכנס עליה על ידי לחיצה על השם שלה וניתן לראות שהיא ריקה…

עכשיו שיש לנו את הרשימה צריך לשנות לה כמה הגדרות… יש ללחוץ על Settings ואז על List Fields and Merge Tags. ושם נוכל להגדיר שדה נוסף שיחזיק את סוג הלקוח. כדי לעשות את זה לוחצים על Add a Field ואז על Text.

נקבל מצב כזה:

ונגדיר את השדה עם שם Customer Type ועם Merge Field שנקרא CUSTTYPE.

זהו, סיימנו עם ההגדרות. עכשיו רק נעתיק את ה list id ואת ה api key.

על מנת להעתיק את ה list id, נכנסים כמו בתמונה מטה שוב ל settings ואז ל List Name & Defaults ושם כתוב (בענק) ה list id.

בהזדמנות זו אנחנו גם ממליצים להוריד את הוי מ “Send a final welcome email” (מסומן באדום בתמונה) מכיוון שאנחנו לא רואים צורך ליידע את הלקוח שהכנסנו אותו לרשימה :)

כדי למצוא את ה API Key ניכנס ל Account settings ושם ניכנס ל Extras ושם ניכנס ל API Keys. נלחץ על Create API Key כדי לייצר (מומלץ לייצר מפתח נפרד לכל מימוש API…) ונעתיק את מה שיצא.

ועכשיו להגדרות MailChimp בתוך iCount.

נכנסים בiCount ל “מערכת->מנהלה->MailChimp.

ההגדרות מאוד ברורת כפי שניתן לראות בתמונה. ראשית מעתיקים את ה API Key, ולאחר מכן את ה list id. כששני אלה מוגדרים, מסמנים מה רוצים – אם רוצים שכשנוצר לקוח ב iCount הוא אוטומטית יוצר גם ב MailChimp – מסמנים. אם רוצים למחוק מ MailChimp כשנמחק ב iCount – מסמנים.

לא לשכוח לשמור.

אחרי ששומרים – אפשר גם לסנכרן את הלקוחות הקיימים במכה אחת ל MailChimp על ידי לחיצה על הקישור “סנכרן את כל הלקוחות הקיימים”. שימו לב שאם יש לכם רשימה ארוכה של לקוחתו זה יכול לקחת דקות ארוכות.

חשוב לציין שנדרש חשבון ב MailChimp ושלנו אין שום קשר ל MailChimp. יש כל מני סוגי תמחור ב MailChimp וכדאי לחקור את הנושא לעומק.

שיהיה בהצלחה!