מודול הנודניק הוא השותף האוטומטי והחרישי שלך לעסק, זה שלא ישן, לא אוכל ולא שותה וכל כולו עסוק בלנהל גביית כספים מלקוחות שטרם שילמו. באמצעות מודול הנודניק ניתן להגדיר למערכת לשלוח הודעות תזכורת אוטומטיות ללקוח שטרם שילם בגין מסמך פתוח. הודעות התזכורת יכולות להשלח דרך אימייל ו/או דרך SMS למי שיש חיבור SMS פעיל במערכת ואפילו יכולות לאפשר ללקוח לשלם מיידית מתוך ההודעה.

כדי להפעיל את מודול הנודניק יש להיכנס ל”מערכת->מנהלה->מודולים נוספים” ולהפעיל את מודול “נודניק”.

תזכורות ידניות ללקוחות שלא שילמו

לא תמיד רוצים לתזכר לקוחות בצורה אוטומטית, ולכן תוכנת הגבייה מאפשרת למי שרוצה לשלוח תזכורת בצורה יזומה וסלקטיבית, אבל עדיין בדרך מאוד נוחה. iCount מציעה שתי אפשרויות שילחו ידניות:

  1. מתוך עמוד חיפוש מסמכים
  2. מתוך דוח המסמכים שבתוך כרטיס הלקוח

מתוך עמוד חיפוש מסמכים, יש להגדיר חיפוש של מסמכים פתוחים בלבד:

אחרת המערכת לא תציג בכלל אפשרות לשלוח תזכורת.

וברגע שיש מסמכים פתוחים בתוצאות החיפוש, המערכת תאפשר לסמן את המסמכים שבגינם אנחנו רוצים לתזכר:

ואז ללחוץ על לחצן התזכורת:

לאחר הלחיצה תקפוץ חלונית ששואלת איך רוצים לתזכר את הלקוח ותציג את האפשרויות הזמינות. יש לסמן את האפשרויות הרצויות וללחוץ על “לשלוח”.

תזכורות אוטומטיות ללקוחות שלא שילמו

מטרת מודול הנודניק היא להזכיר ללקוח בצורה אוטומטית שהוא טרם שילם וגם לאפשר לו תשלום עצמי במקרים מסוימים. המודול יעבור על כל המסמכים הפתוחים (כלומר אלה שיש להם יתרה וטרם יצא בגינם מסמך שמראה שהיה תשלום) ויוציא ללקוח הודעה עם קישור למסמך ואפילו קישור לתשלום באשראי (למי שמחובר למסוף לסליקת אשראי). הלקוח מקבל את ההודעה, לוחץ על קישור לצפיה במסמך ויכול ללחוץ על קישור לתשלום מיידי ופשוט לשלם מיד באמצעות כרטיס אשראי.

למי שמפעיל את מודול ה”נודניק” יש אפשרות להגדיר למערכת איך לשלוח את הודעות התזכורת האלה ללקוחות: אימייל או SMS. את ההגדרה הזו ניתן לראות ב”מערכת->מנהלה->הגדרות אוטומציה” רק אחרי שמפעילים את מודול הגבייה הנודניק:

איך קובעים את תדירות התזכורות

תדירות התזכורות היא החלטה אישית וכל עסק יכול לבחור כמה עקבי ועיקש הוא רוצה להיות וכמה פעמים הוא רוצה לתזכר את הלקוחות שלו על כל מסמך. כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, יש אפשרות להקליד רשימה מופרדת בפסיקים של כמה ימים אחרי תאריך התשלום אנחנו רוצים לשלוח את תזכורות הגבייה. בדוגמה למעלה, למשל, ניתן לראות הגדרה שמורכבת מ 0,7,10,14,21 – מה שאומר שהלקוח יקבל תזכורת ביום 0 (כלומר היום בו יגיע מועד התשלום), יום 7 (כלומר שבעה ימים אחרי מועד התשלום) וכך הלאה. סה”כ חמש תזכורות. ניתן להגדיר כמה תזכורות שרוצים.
כדי להגדיר תזכורת אחת, יומיים אחרי תאריך התשלום ניתן לכתוב פשוט 2. כדי להגדיר שתי תזכורות, הראשונה שלושה ימים אחרי תאריך התשלום והשניה 10 ימים אחרי תאריך התשלום ניתן להקליד 3,10.

אגב – הסדר של המספרים לא משנה. 1,2,3 או 1,3,2 זה אותו דבר מבחינת המערכת.

המערכת למעשה תבדוק לפי תאריך התשלום בחשבונית או תאריך התשלום בחשבון העסקה מתי אמור להתקבל תשלום, תבדוק אם למסמך יש יתרה, ותתחיל לתזכר את הלקוח במידת הצורך. במקרה שהלקוח שילם אחרי התזכורת הראשונה, הוא כבר לא יקבל תזכורות נוספות בגין המסמך הזה.

נודניק נודניק, אבל מכבד את שומרי השבת

הנודניק חכם, ויודע לא לשלוח תזכורות ללקוחות במהלך השבת. במקום לשלוח בשבת, המערכת יודעת להעביר כל תזכורת שהייתה אמורה להישלח בשבת ישירות ליום ראשון כך שלקוח שאמור לקבל את התזכורת בשבת, יקבל אותה בראשון.


אפשרות תשלום עצמי בכרטיס אשראי

אין דרך נוחה יותר מגביה בכרטיס אשראי. זה מיידי, זה זמין, והכי קל ללקוות שלך לקבל אשראי מחברות האשראי. מי שמחבר את ה iCount שלו למסוף אשראי יכול להנות, בין השאר, מהיכולת לאפשר ללקוחות שלם על חשבוניות / חשבוניות עסקה לבד. זה אומר שבכל פעם ששולחים ללקוח חשבונית מס או חשבון עסקה, המייל שמגיע אל הלקוח מכיל גם קישור לצפיה במסמך וגם קישור לתשלום עבור המסמך. אגב – גם אם הוצאת את המסמך ולא סימנת לאפשר תשלום עצמי באשראי, ניתן להיכנס למסמך מתוך החיפוש – ואז מהאפשרויות שלו לבחור לייצר קישור באשראי:

ברגע שלמסמך יש קישור לתשלום באשראי, הנודניק יודע לשלוח ללקוח באותה הודעה גם קישור למסמך וגם קישור לתשלום מיידי באשראי:

כשהקוח משלם באשראי בעצמו, המערכת תוציא לו קבלה (במידה וזו חשבונית מס) או חשבונית מס קבלה (במידה וזה חשבון עסקה) ותשלח לו את המסמך ישירות למייל. בנוסף, ייצא מייל למי שהפיק את המסמך הזה במקור, ויידע אותו שהתקבל תשלום בגין המסמך.


נודניק בינלאומי – תומך בריבוי שפות

מי שמפעיל את אפשרות הנודניק יראה מיד שבכל מסמך שנוצר במערכת יש עכשיו אפשרות נוספת של הגדרת שפה. כל המסמכים שיוצאים מוגדרים לעברית כברירת מחדל ואפשר לשנות את זה בשתי דרכים:

  1. שפת הנודניק של המסמך תשתנה לאנגלית במידה ותשלחו את המסמך למייל באנגלית. כלומר המערכת תזהה אוטומטית שהמסמך נשלח בגרסה באנגלית ותצא מנקודת הנחה שהלקוח צריך להיות מתוזכר באנגלית ולכן תגדיר את המסמך לאנגלית.
  2. לכל מסמך ניתן להיכנס בצורה ידנית מתוך החיפוש, ואז להגדיר ב”פירוט” את השפה שלו.

חשוב לציין שלהגדרת השפה הזו אין שום השפעה מלבד על הנודניק שלו.


נודניק סלקטיבי – לא חייבים לנדנד לכל הלקוחות

ייתכן ויש לקוחות מסוימים שנרצה להוציא מהנודניק, כדי שלא יקבלו הודעות. לקוחות VIP, או לקוחות שמסיבה אחרת לא צריך לנדנד להם. ניתן להגדיר ברמת הלקוח שאין לשלוח לו הודעות נודניק.

כדי להוציא לקוח מסוים מהנודניק יש למצוא אותו מתוך חיפוש->לקוחות, ללחוץ עליו כדי להיכנס לכרטיס שלו, ואז ללחוץ בטאבים על “נודניק”:

כפי שרואים ניתן לסמן בוי את האפשרות “לא לשלוח נודניק” ולשמור. מאותו רגע, הלקוח הזה לא יקבל התראות נודניק אפילו אם יש לו חובות פתוחים הממתינים לתשלום.