לכל אחד מאתנו עסק שונה ולכן לכל אחד יכולים להיות פרטים שונים שיהיה חשוב לאסוף עבור כל לקוח. רשת אופטיקה תהיה מעוניינת לאסוף נתונים אודות העדשות של הלקוחות שלה, בעוד שמוסך ירצה לאסוף פרטים אודות הרכב של הלקוח שלו. מהסיבות האלה, מערכת iCount מאפשרת לך להגדיר לעצמך את השדות הדינאמיים שמתאימים לך ולעסק שלך. הממשק מאוד פשוט והמטרה היא לייצר את השדות המתאימים לך ולניהול הלקוחות שלך.

ניהול השדות הדינמיים מתבצע מתוך עמוד יצירת לקוחות, לכן כדי להגיע אליו נלחץ על “חדש->לקוח” שם נוכל לראות את האייקון לכניסה לניהול השדות הדינמיים.

ברגע שלוחצים על ניהול שדות דינאמיים, נגיע לעמוד הגדרת השדות, שם ניתן להגדיר כמה סוגי שדות:

  • מספר [עד 11 תווים]
  • מספר קטן [עד 3 תווים]
  • מספר ארוך [עד 22 תווים]
  • מספר עם נקודה עשרונית [ייתן אפשרות למספר במבנה 10.55]
  • טקסט קצר [עד 255 תווים]
  • טקסט ארוך [ללא הגבלת אורך]
  • בחירה מרשימה [ניתן להגדיר רשימה של אפשרויות על ידי הפרדה בין כל אפשרות עם פסיק. (לדוגמה: בית, דירה, דירת גן)]

לאחר שמגדירים את השדות הדינאמיים, הם יופיעו בעמוד יצירת לקוח, ובעמוד עריכת לקוח.

דוגמה ליצירת שדה דינמי

לצורך הדגמה, נייצר שדה דינאמי שנקרא “טלפון למקרה חירום” על מנת לשמור עוד מספר טלפון בכרטיס הלקוח. מכיוון שמדובר במספר שיכול להתחיל ב “0” אנחנו לא יכולים להתייחס אליו כאל מספר, מה גם שיכול להית שנזין לקוח חו”ל עם מספר שמתחל ב +. לכן נבחר ב”טקסט קצר”.

  • ב”שם השדה” נתן לשדה שם שיהיה לנו נוח לעבוד איתו (במקרה הזה בחרנו “טלפון למקרה חירום”)
  • ב”סוג שדה” כאמור נבחר טקסט קצר.
  • ב “ערך ברירת מחדל” לא נמלא כלום כי באופן עקרוני אנחנו רוצים את זה ריק אלא אם הוזן מספר.

ב”אפשר חיפוש” אפשר לסמן את זה אם אנחנו חושבים שבעתיד נצטרך למצוא לקוח לפי מספר החירום שלו.

נלחץ על “שמור”, וסיימנו!