לכל אחד מאתנו עסק שונה ולכן לכל אחד יכולים להיות פרטים שונים שיהיה חשוב לאסוף עבור כל לקוח. רשת אופטיקה תהיה מעוניינת לאסוף נתונים אודות העדשות של הלקוחות שלה, בעוד שמוסך ירצה לאסוף פרטים אודות הרכב של הלקוח שלו.

מהסיבות האלה, מערכת iCount מאפשרת לך להגדיר לעצמך את השדות הדינאמיים שמתאימים לך ולעסק שלך. הממשק מאוד פשוט והמטרה היא לייצר את השדות המתאימים לך ולניהול הלקוחות שלך.

כדי להיכנס לניהול השדות יש ללחוץ על מערכת->מנהלה ולהיכנס ל”הגדרות לקוחות”. שם יש קישור ל”ניהול שדות דינאמיים”.

ברגע שלוחצים על ניהול שדות דינאמיים, נגיע לעמוד הגדרת השדות:

ניתן להגדיר כמה סוגי שדות:

  • מספר [עד 11 תווים]
  • מספר קטן [עד 3 תווים]
  • מספר ארוך [עד 22 תווים]
  • מספר עם נקודה עשרונית [ייתן אפשרות למספר במבנה 10.55]
  • טקסט קצר [עד 255 תווים]
  • טקסט ארוך [ללא הגבלת אורך]
  • בחירה מרשימה [ניתן להגדיר רשימה של אפשרויות על ידי הפרדה בין כל אפשרות עם פסיק. (לדוגמה: בית, דירה, דירת גן)]

לאחר שמגדירים את השדות הדינאמיים, הם יופיעו בעמוד העריכה של הלקוח.

לצורך הדגמה, נייצר שדה דינאמי שנקרא “טלפון למקרה חירום” על מנת לשמור עוד מספר טלפון בכרטיס הלקוח. מכיוון שמדובר במספר שיכול להתחיל ב “0” אנחנו לא יכולים להתייחס אליו כאל מספר, מה גם שיכול להית שנזין לקוח חו”ל עם מספר שמתחל ב +. לכן נבחר ב”טקסט קצר”.

ב”שם בבסיס הנתונים” נתן לשדה שם באנגלית, ללא רווחים וללא תווים מיוחדים. רק אותיות באנגלית. למשל: emergency_phone.

ב”סוג שדה” כאמור נבחר טקסט קצר.

ב “ערך ברירת מחדל” לא נמלא כלום כי באופן עקרוני אנחנו רוצים את זה ריק אלא אם הוזן מספר.

ב”אפשר חיפוש” אפשר לסמן את זה אם אנחנו חושבים שבעתיד נצטרך למצוא לקוח לפי מספר החירום שלו.

ב”שם השדה” נזין את השם של השדה כפי שיוצג לנו על המסך בעת עריכה.

נלחץ על האייקון משמאל כדי לשמור את השדה החדש שלנו. מיד תתקבל הודעה שהשדה נשמר ונוכל להוסיף עוד שדות אם אנחנו רוצים.

עכשיו הגיע הזמן להשתמש בשדה החדש שיצרו.

לצורך ההדגמה נייצר לקוח חדש במערכת שלנו שנקרא לו “לקוח הדגמה”, נשמור אותו ואז ניכנס לערוך אותו כדי להוסיף מספר טלפון למקרה חירום תוך שימוש בשדה הדינאמי שיצרנו.
אחרי שייצרנו אותו, נאתר אותו דרך החיפוש:

הנה הוא:

ועכשיו נלחץ על העיפרון הצהוב על מנת לערוך אותו. רק בעת העריכה נוכל לראות את השדות הדינאמיים שלו.

כפי שרואים ניתן עכשיו להזין ללקוח מספר טלפון למקרה חירום.

כמו כן, אחרי שנזין ללקוח הזה מספר טלפון למקרה חירום תהיה לנו גם אפשרות לחפש אותו לפי המספר הזה. נזין לו מספר לצורך ההדגמה:

ועכשיו ניכנס ל”חיפוש->לקוחות”. כבר אפשר לראות את השדה הזה:

נזין בו את המספר ששמרנו קודם ונחפש. מיד נוכל למצוא את הלקוח שיצרנו לפי המספר הזה.