עמוד הPipeline מאפשר הצגה ויזואלית של מצב הלקוחות (או הלידים) ביחס לסטטוסים השונים שיש לנו בעסק. את הסטטוסים כל עסק מגדיר לעצמו ואז מנהל הפעילות יכול לגרור כרטיסי לקוח בין המצבים השונים.

לצורך ההדגמה ניקח עסק פשוט שיש לו קליטת ליד שעוברת לשיחת מכירה, ואז להצעת מחיר ואז להזמנה ואז לתשלום. מדובר בתהליך מכירה פשוט מאוד, עם 5 מצבים אז מבחינת הPipeline יש להגדיר 5 סטטוסים:

  1. ליד
  2. שיחה
  3. הצעה
  4. הזמנה
  5. לקוח פעיל

שימו לב שכדי שסטטוס יופיע בPipeline הוא צריך להיות מוגדר גם כ”אבן דרך”. זה אומר שאפשר להגדיר עוד הרבה סטטוסים שונים לפעילויות שונות בתוך המערכת, אבל רק אלה שהוגדרו כאבני דרך יופיעו בעמוד הPipeline.

עכשיו שיש לנו 5 סטטוסים, בואו נקים לקוח חדש במערכת (חדש->לקוח) ומיד ניתן לראות בעמוד הPipeline שהלקוח הזה הוא ללא סטטוס. ניתן לגרור את הכרטיס שלו מ”ללא סטטוס” לאן שרוצים. אחרי שננהל איתו שיחת מכירה, נגרור את הכרטיס שלו ל”שיחה”.

אגב, אפשר לעשות את השינויים האלה מתוך עמוד התיעודים, והאמת היא שזה אפילו יותר הגיוני מכיוון שברוב המקרים אנחנו לא סתם גוררים את הכרטיסים מעמודה לעמודה אלא רוצים להוסיף קצת מלל ולתעד את הפעילות מול הלקוח. לכן, עדיף ברוב המקרים להיכנס ב CRM לתיעוד חדש, ולתעד את השיחה עם הלקוח ומשם לשנות את הסטטוס. ברגע ששם נבחר לו סטטוס “שיחה” הוא אוטומטית יזוז ל”שיחה” גם בעמוד הPipeline.

עם הזמן הלקוחות שלנו יתפזרו בין הסטטוסים השונים ונוכל לראות תמונת מצב מאוד מדויקת של הסטטוסים השונים של הלקוחות שלנו.

איך מגדירים סטטוס?

נכנסים לעמוד הPipeline ובעמודה השמאלית ביותר לוחצים על “הוסף”. בחלונית שתיפתח יוצגו כל הסטטוסים הקיימים ולמטה תהיה אפשרות להוסיף חדש. צריך לתת לו שם ולהחליט אם הוא אבן דרך (כדי שיופיע בPipeline או לא) ולשמור.

איך עורכים סטטוס קיים?

נכנסים לעמוד הPipeline ובעמודה השמאלית ביותר לוחצים על “הוסף”. בחלונית שתיפתח יוצגו כל הסטטוסים הקיימים וליד כל אחד מהם האפשרות לעריכה.

איך משנים את הסדר של הסטטוסים בעמוד?

נכנסים לעמוד הPipeline ובעמודה השמאלית ביותר לוחצים על “הוסף”. בחלונית שתיפתח יוצגו כל הסטטוסים הקיימים וניתן לגרור אותם על מנת לשנות את המיקומים הנוכחיים.

תגיות: