עמוד הPipeline מאפשר הצגה ויזואלית של מצב הלקוחות (או הלידים) ביחס לאבני הדרך השונות שיש לנו בעסק. את אבני הדרך כל עסק מגדיר לעצמו ואז מנהל הפעילות יכול לגרור כרטיסי לקוח בין אבני הדרך השונות. זו דרך מצוינת לראות מייד איפה יש צוואר בקבוק בתהליכי המכירה, איפה יש עיכובים, איזה שלב אוגר בו הכי הרבה כספים ועוד הרבה תובנות שונות.

לצורך ההסבר ניקח עסק פשוט שיש לו קליטת ליד שעוברת לשיחת מכירה, ואז להצעת מחיר ואז להזמנה ואז לתשלום. מדובר בתהליך מכירה פשוט מאוד, עם 5 מצבים אז מבחינת הPipeline יש להגדיר 5 אבני דרך:

  1. (ללא סטטוס) ליד
  2. שיחה ראשונית
  3. הצעה
  4. הזמנה
  5. לקוח פעיל

את הסטטוסים (אבני הדרך) השונים אנחנו נגדיר מתוך עמוד הPipeline על ידי לחיצה על הכפתור הירוק (הוסף אבן דרך). אין הגבלה על כמות אבני הדרך שניתן להוסיף.

עכשיו שיש לנו 5 סטטוסים, אפשר להקים לקוח חדש במערכת (חדש->לקוח) ומיד ניתן לראות בעמוד הPipeline שהלקוח הזה הוא ללא סטטוס. כמובן שאם כבר יש לקוחות קיימים במערכת הם מייד מופיעים בעמוד הPipeline.

שימו לב שניתן לגרור כרטיסים של לקוחות מ”ללא סטטוס” לאן שרוצים. אחרי שננהל איתו שיחת מכירה, נגרור את הכרטיס שלו ל”שיחה ראשונית”.

למי שעובד עם ה CRM גם בניהול תיעוד, אפשר לעשות את השינויים האלה מתוך עמוד התיעודים, והאמת היא שזה אפילו יותר הגיוני מכיוון שברוב המקרים אנחנו לא סתם גוררים את הכרטיסים מעמודה לעמודה אלא רוצים להוסיף קצת מלל ולתעד את הפעילות מול הלקוח. לכן, עדיף ברוב המקרים להיכנס ב CRM לתיעוד חדש, ולתעד את השיחה עם הלקוח ומשם לשנות את הסטטוס. ברגע ששם נבחר לו סטטוס “שיחה” הוא אוטומטית יזוז ל”שיחה” גם בעמוד הPipeline.

עם הזמן הלקוחות שלנו יתפזרו בין אבני הדרך השונות ונוכל לראות תמונת מצב מאוד מדויקת של הליכי המכירה שלנו.

תגיות: