איך לבחור את מערכת CRM המתאימה עבורכם?

איך לבחור את מערכת CRM המתאימה עבורך?


בעלי עסקים רבים הבינו כבר מזמן שמערכת CRM היא אחת המערכות היעילות ביותר עבור העסק שלהם. ניהול לקוחות מעולם לא היה פשוט יותר, אבל מתוך ההיצע הרב של המערכות, כיצד תדעו באיזו מערכת לבחור?

קצת על CRM…

מערכת  CRM(Customer relationship management) היא מערכת לניהול לקוחות, והיא לחלוטין קיבלה מקום של כבוד בין המערכות המשמעותיות ביותר לעסקים. במקום לאסוף ניירת, או לחפש את סיכומי השיחות והפגישות שמפוזרים בתיבת הדואר האלקטרוני שלכם, תוכלו למצוא כל מסמך, תיעוד או נתון תוך מספר שניות, והכל כמובן במערכת אחת שמאגדת את כל הפרטים הרלוונטיים. למערכת CRM יש לא מעט יתרונות, היא מאפשרת לעובדי החברה לנהל את הפרויקטים באופן המיטבי, חוסכת בזמן ואפילו תורמת להתנהלות פנים ארגונית יעילה. בזכות כל היתרונות שצוינו ויתרונות נוספים, היא נתפסת כמערכת חיונית לכל עסק.

איך אבחר את המערכת האידאלית?

מערכת CRM תשמש אתכם לניהול הלקוחות העסק, כך שלא כדאי להקל ראש בבחירת החברה שתספק עבורכם את המערכת הנ"ל. ישנם כמה דברים מהותיים שכדאי להתחשב בהם בטרם בחירת מערכת CRM:

ידידותית למשתמש

מערכת נוחה לתפעול היא גורם חשוב. אף אחד לא רוצה לעבוד באופן מרושל או לא למצוא את האזור בו מתעדים שיחות עם הלקוח. מעבר לזה, כדאי שהמערכת תהא מאוחסנת על ענן, כך ניתן לגשת אליה מכל מחשב או טלפון נייד ולבצע פעולות באופן פשוט ונוח.

מאפשרת לחסוך בזמן

היו מקרים בעבר בו מנהלי לקוחות היו זקוקים לתמלול של תיעוד שיחה באופן מידי, הם חיפשו בתיקיות שנמצאות על המחשב, עברו על כל אימייל שהתקבל מהלקוח או נשלח אליו ועדיין לא הצליחו למצוא את המסמך הנכסף או לחלופין, מצאו אותו לאחר זמן רב. ובכן, כל זה יכול היה להיחסך מהם, אם רק היו משתמשים במערכת CRM אפקטיבית, בעלת שורת חיפוש שמאפשרת למצוא כל מסמך תוך שניות אחדות. נוסף לכך, מערכת שמאפשרת גם לתעד את השיח מול הלקוח, גם להגדיר משימות לכל פרויקט, לאחסן את נתוני הלקוח, להנפיק עבורו חשבוניות וכו', היא בהחלט מערכת חסכונית בזמן שתאפשר לכם לבצע פעולות תוך זמן קצר. מעבר לזה, באמצעות מערכות שמאוחסנות על ענן, ניתן לעדכן את סטטוס הלקוח בכל רגע נתון ואפילו דרך הטלפון הנייד, כך שאין צורך להמתין עד ליום למחרת או להזכיר לעצמנו לציין את העדכון החדש במערכת, משום שתוך כמה קליקים – העדכון יתבצע באופן המיטבי.

מערכת שתתאים לארגון גם בעתיד

ברכישת מערכת CRM, חשוב להתאים אותה לא רק לצרכים הנוכחיים של הארגון אלא גם לצרכים שעשויים להיווצר בעתיד. גם אם אתם לא זקוקים למערכת שמאפשרת ניהול פרויקטים או שניתן להגדיר בה משימות לעובדי הארגון – אל תתפשרו על פחות מזה. הסיבה הפשוטה היא שהארגון שלכם, לא משנה מה גודלו, יכול להתפתח, לצמוח ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלו. החלפת מערכת CRM היא תהליך שלא בהכרח תרצו לעבור, לכן רכשו מההתחלה מערכת שמעניקה את מירב השירותים החיוניים לעסקים.

יעילה ופונקציונלית

מערכת פונקציונלית זה אולי הפרמטר המשמעותי ביותר בבחירתה. המערכת חייבת לאפשר לכם לנהל כמה זירות במקביל כמו ניהול לקוחות, ניהול פרויקטים, אחסון קבצים, מצג חזותי המציג את סטטוס הלקוח, ניהול לידים, הגדרת משימות וכו'. יתרה מזאת, מערכת CRM שניתן לתפעל אותה דרך אפליקציה ייעודית מסתמנת כמערכת פונקציונלית במיוחד. קחו זאת בחשבון במהלך בחירת המערכת האידאלית עבורכם.

מאפשרת מצג חזותי של כל הלקוחות

מצג חזותי של הסטטוס בו מצוי כל לקוח עשוי להיות אפקטיבי מאוד ואף לחסוך עבורכם זמן יקר. עמוד Pipeline, יציג בפנינו את מצב הלידים ומצב כלל הלקוחות באופן וויזואלי במקום אחד. במקום לעבור בין הכרטיסיות ולברר היכן עומד כל פרויקט, תוכלו לראות זאת ברמה היקפית תחת עמוד אחד.

שירות

שירות הלקוחות של החברה הוא לא פחות חשוב מיתר הפרמטרים שצוינו לעיל. חברה שמחזיקה בבלוג המתעדכן באופן תדיר, לרבות הסברים כתובים בנוגע לתפעול המערכת, היא חברה שמעניקה לכם את המידע מבעוד מועד. כך שכשתיתקלו בשאלה או תהייה, תוכלו לברר את התשובה לכך באתר. כמו כן, כדאי לוודא שלחברה ממנה תרכשו את מערכת CRM, יש שירות לקוחות פעיל ואדיב.

 

מערכת CRM תקנה לעסק שלכם יתרונות רבים ותאפשר לכם לתמרן בין מערכות שונות באמצעות מערכת אחת. בחרו את המערכת האידאלית ביותר עבורכם ונצלו את כל יתרונותיה לטובתכם.

Comments

comments