איך פותחים חברה בע"מ

איך פותחים חברה בע"מ

מכל עבר ניתן לשמוע את המושג "חברה בע"מ", אך מה זה בדיוק אומר, לא כולם יודעים, ואף לא אנשים שמגיעים מתחום העסקים, ופה אנו מבקשים לעשות מעט סדר. ראשית נציין שמאחורי ראשי התיבות בע"מ נמצא המונח הבא: חברה בערבון מוגבל. מה זה אומר? שבמקרה והחברה פושטת רגל, החובות לא ייפלו על הבעלים (או על בעלי המניות) אלא על החברה עצמה, וזאת לעומת המצב כשמדובר בעוסק מורשה או בעוסק פטור. נוסף על כך, החוק מתייחס אל חברה בע"מ כאל ישות משפטית שהתאגדה לטובת רווח כלכלי ושיכולה להחזיק בנכסים.

רישום חברה כחברה בע"מ

תהליך רישום חברה בע"מ כולל מספר שלבים. יש לבחור שם, לנסח את תקנון החברה, לכתוב הסכם מייסדים (מסדיר את היחסים בין המייסדים עבור שלל תרחישים), לבחור דירקטוריון, לבחור עו"ד, ליצור קשר עם רואה חשבון שמתמחה בניהול ספרים ובהגשת דוחות שנתיים, לפתוח חשבון בנק וכמובן למלא אינספור טפסים – אותם אפשרי לשלוח באופן מקוון, או לחלופין בדואר/דרך הלשכות המיועדות.

אם משווים תהליך פתיחת חברה בע"מ לתהליך פתיחת תיק כעצמאי, מתבהר פער משמעותי שמבהיר בצורה נחרצת עד כמה סך התהליך שנוגע לחברה בע"מ יותר מסובך. בעוד שעצמאי נדרש סה"כ לפתוח 3 תיקים: במשרדי מע"מ, בביטוח לאומי ובמס הכנסה, הרי מי שמבקש להפוך לחברה בע"מ בין היתר גם נדרש למלא מסמכים, לחבור למגוון גופים מסייעים ולשלם מגוון תשלומים – כולל אגרה שנתית, אגרה בדבר הקמת חברה וכמובן תשלומים לרואה חשבון ולעורך דין. כל זאת מוביל אותנו למסקנה נוספת: לעומת עלות התפעול של עוסק מורשה/עוסק פטור, במקרה זה העלויות יחסית יקרות.

לצד הנאמר, עדיין רבים בוחרים להשקיע בהקמת חברה בע"מ, וזאת בשל מגוון סיבות מגוונות, אם כי הסיבה המרכזית נוגעת לתכנון מס – ליכולת ליהנות מיתרון משמעותי בתחום המיסוי. פה נחדד שראוי לשים לב מתי מחליטים להפוך לחברה בע"מ, וזאת כי תזמון עשוי להיות קריטי ברמה הכלכלית. מכאן שראוי לבחון מהם הרווחים שעתידיים להיכנס, מהי מדרגת המס הנוכחית, עוד כמה חודשים השנה עומדת להיגמר (מדי סוף שנה נדרשים לשלם מחדש אגרה) וכדומה.

תהליך פתיחת חברה בע"מ

ציינו שתהליך רישום חברה בע"מ נחשב יחסית מורכב, ופה נציין את השלבים שמהווים בסיס ראשוני והכרחי.  

  • בחירת שם – חשוב לוודא שהשם זמין ועל כן רצוי למצוא כ5 חלופות ואותן להגיש לעו"ד. עו"ד ייבחן את סטטוס השמות ומתוך הרשימה הזמינה בוחרים את השם המועדף.
  • ניסוח תקנון החברה – מדובר בהסכם בין בעלי המניות לבעלי החברה. בין היתר נדרש להזכיר את שם החברה, מטרת החברה, אחריות שנוגעת לבעלי המניות, הון מניות כללי והון מניות מוקצה.
  • בחירת דירקטוריון – שלב זה מבצעים על ההתחלה, מתוך מטרה שצוות הדירקטוריון ינווט את מדיניות החברה כהלכה, כולל ניהול והגדרת יעדים ומהלכים.
  • פניה לעו"ד המתמחה בדיני חברות – תפקיד עורך הדין הוא להכין את סך המסמכים הנדרשים, הן עבור פתיחת החברה והן עבור שלב הרישום אצל רשם החברות.

הטפסים הנדרשים לרישום חברה בע"מ

להלן רשימת הטפסים הנדרשים עבור פתיחת חברה בע"מ, אותם יש למלא ביחד עם עורך הדין לדיני חברות. מכאן שאם מבקשים להתקדם עם תהליך פתיחת חברה בע"מ, היו מודעים לנהלים הבאים:

  • בקשה לרישום חברה – טופס זה כולל את סוג החברה ואת שמה.
  • הצהרת בעלי מניות – כל בעל מניה נדרש להצהיר על כשירות חוקית להיות בעל מניות.
  • הצהרת דירקטורים – ההצהרה מציינת את הרכב הדירקטוריון, כאשר נדרש להופיע מינימום דירקטור אחד.
  • תקנון החברה – מתמקד בהסכם שנחתם בין בעלי המניות לחברה.
  • טופס הגשת מסמכים – כולל כ 3 חלופות עבור שם החברה ופרטי יצירת קשר. על טופס זה הן עו"ד והן מגיש הבקשה נדרשים לחתום.
  • אישור תשלום אגרת רישום – אישור על דבר תשלום האגרה.

את הבקשה לרישום חברה בע"מ ניתן לבצע באמצעות אחת מהדרכים הבאות:

  1. משלוח בדואר ישראל לרשות התאגידים (בירושלים)
  2. הפקדה ידנית לתיבה שיושבת בלשכת ירושלים
  3. בפנייה ל"לשכת רשם החברות" (בירושלים או בתל אביב)
  4. באופן מקוון באתר השירותים והמידע הממשלתי. בוחרים באפשרות "רישום חברה פרטית" ולאחר מכן באפשרות "הגשה מקוונת".

עלויות פתיחת חברה בע"מ

רצוי לברר מראש אודות סך העלויות של פתיחת חברה בע"מ, ועל כן נרחיב שיש לשלם שכר טרחה לעו"ד, יש לשלם אגרת רישום בסך 2,645 ש"ח (אלא אם כן משלמים באופן מקוון ונהנים מהנחה – 2,176 ש") ויש לשלם אגרה שנתית וחד פעמית בסך 1,120/1,488 ש"ח – תלוי באיזה שלב בשנה משלמים. כמו כן, טוב לדעת שאם החברה קיבלה החלטה להפסיק את הפעילות והיא השיגה את אישורו של רשם החברות, היא עשויה ליהנות מפטור מלא על תשלום האגרה (כמובן רק עבור אותן שנים שבהן החברה לא הייתה פעילה) .

לסיכום:

לאחר שהבנו מה נדרש כדי להירשם כחברה בע"מ, ניקח צעד אחד אחורה ונרחיב מעט אודות הפרוצדורה של פתיחת עסק כעצמאי – בין אם זה עוסק פטור, מורשה או חברה בע"מ. ובכן השלב הראשון הוא לבחון היתכנות. יש לנסות להבין עד כמה העסק עתיד להיות רווחי, וזאת באמצעות השוואה למתחרים, סקר שוק והתייחסות לקושי הכלכלי שלרוב מאפיין את השנתיים הראשונות. לאחר מכן יש להכין הון ראשוני, אם באמצעות משאבים אישיים ואם באמצעות גיוס חיצוני. בתום שני שלבים אלו יש לפנות למס הכנסה ולמע"מ ולפתוח בשני המוקדים תיק כחברה בע"מ ולהגיש דו"ח שנתי לרשם החברות.

עוד ראוי לציין שאם נמצאים בתחילת הדרך, תחילה מוטב להירשם כעוסק פטור ורק לאחר מכן להתאים הגדרות. נוסף על כך, חשוב להגיש בזמן את סך הטפסים ולפתוח כנדרש תיק ניכויים על מנת שלא ייווצרו חובות מיותרים. לאור כל זאת נחדד שנדרש לשמור על סדר ולהתנהל מול כמה חזיתות בו זמנית, ועל כן טוב לדעת שאין זה הכרחי להחזיק רואה חשבון או אפילו רק מנהל חשבונות, אלא אפשרי למזער עלויות באמצעות ניהול חשבונות שמתבצע דרך משרד חיצוני, ופה מערכת iCount לחברות בע"מ נכנסת לתמונה. המערכת מסייעת לייצר חשבונות, הזמנות וקבלות, וכמובן לייצר קבצים מותאמים להנהלת חשבונות, כך שסך ההתנהלות הרבה יותר מסודרת, מתועדת ונוחה.

 

 

 

 

לא הצטרפת עדיין?
עוד באותו נושא
איך לקבל רישיון עסק? הכל על רישוי עסקים
דוח רווח והפסד – איך עושים דוח רווח והפסד בצורה נכונה?
ניהול עובדים נכון, איך עושים את זה?
רווח תפעולי: מה זה אומר?
חשבוניות ישראל – כל מה שצריך לדעת
גוגל אנליטיקס – המדריך המלא
פיקסל פייסבוק – מה זה בכלל?
איך פותחים חנות אינטרנטית ב-12 שלבים?
מס שלילי – מי זכאי למס הכנסה שלילי?
תוכנה לניהול עסק – הכל במקום אחד
חוק המזומן החדש
מענק עבודה לעצמאים – כל מה שחשוב לדעת
כל מה שצריך לדעת על טופס 1514
המדריך המלא להכנת תוכנית עסקית + דוגמאות
פייפאל: איך זה באמת עובד ומה חשוב לדעת?
פיצ׳רים נבחרים שלנו
feature-icon (1)
סליקת כרטיסי אשראי

הקמה ו/או חיבור מסוף סליקה

feature-icon (17)
eCommerce

הפקה אוטומטית של מסמכים

Frame 7307 (1)
POS – קופה רושמת

לחנות הפיזית שלך

feature-icon (2)
הוראות קבע

דרך האשראי או חשבון הבנק

Sign
iCount Sign

ליצור חוזים ולהחתים מרחוק

feature-icon (10)
CRM

ניהול לקוחות, עובדים ומטלות

feature-icon (3)
ניהול הוצאות

לתעד את הוצאות העסק בקלות

feature-icon (15)
ניהול מלאי

לדעת בדיוק מה יש לך בחנות.

feature-icon (13)
iCount Time

הזמן שלך מתורגם לחשבונית

feature-icon (11)
נודניק

תזכורות תשלום ללקוחות

API icon
API

לחבר את המערכת שלנו לשלך

feature-icon (9)
3D Secure

אימות של עסקאות אשראי

עדיין לא הקמת עסק? הנה פאן פאקט: עד 7 ימי עסקים ואנחנו מקימים לך עוסק ברשויות. השירות כולל ליווי של יועץ מס וגישה למערכת שלנו, במחיר מע”מם מאוד.
כבר יש לך חשבון אצלנו? אז אם יוצא לך להמליץ עלינו מדי פעם, אנחנו מזמינים אותך להצטרף לתכנית השותפים ולעשות מזה כסף.
בלעדי ללקוחות מסוף הסליקה המובנה שלנו: הבאנו את הארנק הדיגיטלי האהוב על משתמשי Apple כדי להעניק חווית תשלום חדשנית, נוחה ומאובטחת.
חברת האשראי שלך היא מקס, ויזה כאל או ישראכרט? מסוף הסליקה המובנה שלנו יעניק לך מחיר אטרקטיבי, שירות 3DS וחיבור ל-Apple pay. שנדבר על זה?

45 ימי ניסיון חינם
מחכים לך כאן

ייצוג ברשויות המס

ניהול תיק העוסק שלך מול רשויות המס, הכולל דיווח הכנסות והוצאות, חישוב מקדמות המס והגשת הדו”ח השנתי שלך. בקיצור, חוסכים לך את הרו”ח.
₪79 לחודש

סליקת כרטיסי אשראי

חיבור למסוף סליקה קיים או הקמת מסוף חדש. עבור מסוף הסליקה של iCount, התשלום החודשי יהיה 30 ש"ח בחודש

שמירת כרטיסי אשראי

פיצ'ר שמירת כרטיסי האשראי מעניק לך אחסון מוצפן ומאובטח של פרטי האשראי של הלקוחות. כך שברגע שצריך לחייב, הכל כבר זמין לך.
₪20 לחודש

חיבור אתר מכירות

התחברות מהירה לפלטפורמות המסחר המובילות בעולם על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪20 לחודש לחיבור בודד
Shopify, Wix, Etsy

חיבור WooCommerce

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪175 תשלום חד פעמי

חיבור מג’נטו

התחברות מהירה לפלטפורמת המסחר המובילה על מנת להפיק חשבוניות וקבלות באופן אוטומטי – בכל רכישה בחנות שלך.
₪60 לחודש

מה קורה קוקי?

האתר שלנו משתמש בקובצי Cookie בשביל לשפר את חווית הגלישה שלך ולהתאים לך תכנים פרסומיים, והמשך הגלישה בו מהווה הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. ניתן לבטל את ה-Cookies שלנו דרך הגדרות הדפדפן שלך. גלישה נעימה 🙂

45 ימי ניסיון חינם מתחילים
בהקמת חשבון :)