iCountLogo-w.svg

מה שרצית לדעת, ויותר.

חשבונית מס

חשבונית מס היא פחות או יותר המסמך הכי "מוכר" בהנהלת חשבונות. כבר כתבנו עליה בעבר. חשבונית מס זה מסמך כל כך מוכר עד שלפעמים אומרים "הוצאתי חשבונית" גם כשזה לא בדיוק המסמך שנוצר ולא פעם אנחנו מקבלים פניות מלקוחות שמדברים על חשבונית כשלמעשה מדובר על חשבונית מס קבלה או על קבלה או אפילו על מסמך שנקרא חשבון עסקה.

אז, מה זה בעצם חשבונית מס?

בהרבה מקרים חשבונית מס היא דרישה לתשלום. זה אומר שהרבה מאיתנו מוציאים חשבונית מס כשאנחנו רוצים לבקש תשלום מלקוחותינו. אבל האם זה המסמך שבאמת צריך להוציא כדי לקבל תשלום מהלקוח? לא תמיד! למעשה יש מקרים רבים שבהם רצוי מאוד להשאיר את יצירת החשבונית מס לסוף התהליך ולהוציא אותה אפילו אחרי שמוציאים קבלה!

מה שמיוחד בחשבונית מס הוא שחשבונית מס היא מסמך בעל חשיבות חשבונאית, להבדיל למשל מחשבון עסקה שזה מסמך שכמעט ברוב המקרים אנחנו לא מחשבים תשלומי מס בגינו. בגין חשבונית מס אנחנו מתבקשים לשלם מסים כיוון שחשבונית מס מסמלת הכנסה ומכיוון שבחשבונית מס (למעט חשבונית מס פטורה ממע"מ עליה נדבר בהמשך) יש גם אלמנט של מע"מ. האלמנט המיסויי הזה הוא הסיבה שאנחנו רוצים לדחות עד כמה שניתן את יצירת חשבונית המס.

אז מה עושים בעצם? מוציאים חשבונית מס? או חשבון עסקה?

ראשית יש לברר מול יועץ המס שלכם מתי אתם צריכים לייצר חשבונית מס. בדרך כלל עסקים שעובדים על בסיס מזומן (שוב, בררו מול מנהל החשבונות שלכם אם העסק שלכם נופל בקטגוריה הזו) אינם חייבים להוציא חשבונית מס לפני הקבלה אלא מוציאים חשבון עסקה ורק עם קבלת הכסף הם מוציאים את החשבוניות והקבלות.

מי הוא בעצם עוסק על בסיס מזומן?

  • בעלי מקצועות חופשיים כגון: עורכי דין, רואי חשבון, אדריכלים, יועצים, טכנאי שיניים, כלכלנים, עורך פטנטים ושמאים. ללא הגבלת מחזור הכנסות או מספר מועסקים
  • רופאים, בעלי בתי ספר לנהיגה, בעלי בתי ספר, סוחרי מקרקעין, סוחרי רכב, עוסקים במתן אשראי, מכירת מנויים לעיתון או מופעים ללא הגבלת מחזור הכנסות או מספר מועסקים
  • נותני שירותים אשר מחזור עסקאותיהם לא כולל מע"מ אינו עולה על 15,000,000 ש"ח בשנה
  • קמעונאים אשר מחזור עסקאותיהם כולל מע"מ אינו עולה על 1,950,000 ש"ח לשנה והם אינם מעסיקים יותר מארבעה עובדים
  • ויש כמובן עוד מקרים (לכן אנחנו חוזרים על עצמינו שוב ושוב – כמו תוכים – יש להתייעץ עם יועץ המס שלכם כדי לברר בוודאות שאתם נופלים בקטגוריה הזו)

מה מיוחד בחשבון עסקה לעומת חשבונית מס?

חשבון העסקה אינו מדווח כהכנסה ולכן אנו לא מתבקשים לשלם מע"מ לפי חשבונות העסקה שאנחנו מוציאים. כשנוציא חשבון עסקה ללקוח, הוא יוציא לנו תשלום. כשנקבל את התשלום נבחן את התשלום שקיבלנו. האם זה מזומן? האם זה צ'ק להיום? כסף שיהיה זמין מידית? או שמדובר אולי בכמה צ'קים דחויים? אולי אפילו מדובר בתשלומים באשראי?

כדאי, למי שיכול, להוציא חשבונית מס עבור כל תשלום בנפרד כי ככה מבטיחים שלא משלמים מראש את כל המע"מ על ההכנסה לפני שבפועל מקבלים את הכסף. זו גם הסיבה שאנחנו מציעים את האפשרות להורות למערכת להוציא לבד חשבוניות מס ביום פירעון כל תשלום. ככה אם יש לכם קבלה עבור כמה צ'קים דחויים, כל פעם שמגיע מועד פירעון של צ'ק המערכת תוציא לבד את החשבונית על גובה הצ'ק. את אותה אפשרות יש לנו גם לכרטיסי אשראי. אם מוציאים קבלה על תשלום אשראי בכמה תשלומים – המערכת יכולה לקבל הוראה לייצר את החשבוניות אוטומטית במועד פירעון כל תשלום אשראי.

מה לגבי חשבונית מס קבלה?

יש כמובן גם מסמך שנקרא חשבונית מס קבלה. זהו מסמך שמטרתו היא לצמצם בכמות המסמכים ופשוט לאחד חשבונית מס וקבלה בנפרד – לחשבונית מס קבלה. בדרך כלל מוציאים חשבונית מס קבלה עבור תשלום שהתקבל כבר במלואו ונפדה מיידית.

לסיכום – אנחנו ממליצים בחום לפנות ליועצי המס שלכם כדי לקבל הנחיה ברורה אילו מסמכים צריך להוציא כדי לצמצם את עלויות המע"מ שלכם.

בהצלחה!

לא מצאת מה שחיפשת?
לא מצאת מה שחיפשת? צוות התמיכה שלנו ישמח לעמוד לשירותך כאן
עוד באותו נושא
שגיאות אשראי
חיבור חשבון לאומי ישירות לiCount
חיבור למערכת חשבוניות ישראל
מסוף הסליקה המובנה
iCount Sign
API
יצירת הצעת מחיר
יצירת חשבונית מס קבלה
יצירת קבלה
יצירת מסמכים
הצמדה למדד
שימוש ראשון
וולטרים – הנה השאלות הכי נפוצות שקיבלנו משליחי Wolt
איזה מסמך להפיק כשלקוח משלם לי?
חיבור לקארדקום / ווריפיי